Gå til innhold
Hundesonen.no

Jaktspaniels in action

Fanny

Recommended Posts

I helgen har jag varit på spanielkurs för den skotska instruktören David Lisett. Här kommer lite bilder på härliga jaktspaniels, något som man inte ser så ofta i Norge:

http://www.klickerklok.se/bilder060903.htm

Här är också en film på min valp, Shejpa, som redan söker som en galning... Bollarna är där för att snäva in hennes sök ("om du söker nära mig, hittar du kanske en boll"):

http://www.twiggy.se/movies/060903-1.wmv

Nya bilder från helgen som gick:

http://www.klickerklok.se/bilder060909.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*host* det er det ikke det Fannny :D Men knallbra LP program! *sukk* Svartingen og jeg har langt igjenn ser jeg..Men - jeg ser at hun hoppet noen ganger under fri v fot, jeg har pleid å være ûberstreng på det med Loke (Ja, Margrete jeg vet jeg er pedantisk mot den stakkars gutten :( ) for ryktene sier at det trekker ned. Bryter du av Missy når hun gjør det under trening ? Eller er det ikke så nøye? Føler at jeg ødelegger litt av gleden hans ved å straffe den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Skal man starte ny tråd for året?  Jeg tenkte at jeg hadde et fremtidig problem da valpen begynte jukke på leggen min i går. Bare noen få super forsiktige jukkebevegelser, ikke faktisk jukking, men så stor hund som han her blir etterhvert, så var det ikke så bagatell som det kunne vært. Så begynte han igjen nå mens jeg drev med noe på benken. Mer manisk. Slo meg som en potensiell humorvideo: Effekten av manipulative love bombing, they fall madly in love with you ^^ ..men på alvor, så tror jeg han bare ville ha kos. Klengete baby som søkte nærhet. Løftet ham opp fordi han er ikke noen dominant macho som prøver ta over alpha posisjonen eller tilfredsstille seg selv seksuelt på leggen min, han er bare en rådvill og forvirret liten baby som er skikkelig overtrøtt, og som med menneskebabyer, så tror jeg "skrikerkur" ved negativ straff eller en "positiv" korrigering skader han og relasjonen mer enn det oppdrar han på det stadiet her.  Han smeltet fullstendig i armene mine. Roet seg og slappet av med hele seg i det øyeblikket han følte seg trygg og ivaretatt. Alt han trengte var bekreftelse på at han har et safe sted å sove, hvilket altså et under min beskyttelse, for jeg er stor og sterk og hamler opp med hva enn som måtte dukke opp av trusler Point being: Det var ikke dominans, det var ikke seksualitet, det var bare en refleks bevegelse fra å hoppe opp (vil mot ansiktet og armene) og ende med noe plassert mellom fremlabbene mot brystet. Problematferd jeg heller får finne løsninger på siden.  
    • Har vært hos fire ulike. Samme erfaring med alle 😊 Opplever at de har veldig bra holdning til hundetrening.
    • Det er forskjell på trening og situasjonshåndtering. Jeg løfter hunden etter ørene glatt, hvis det er liv om å gjøre. Men det har jo ingenting å gjøre med trening eller treningsmetoder. Så bra! Er det en helhetlig filosofi som gjelder alle instruktørene, eller de instruktørene du har vært hos?  
    • Kun positive erfaringer med K9. Masse kompetanse på instruktørene. Ingen fysisk avstraffelse av hundene, kun bruk av belønning og stemme ved korreksjon.
    • Ukultur.  Selv om det ikke skader hunden, bare er smertefullt eller ubehagelig, og det er effektivt, så synes ikke jeg det er greit. SÅ alvorlig er ikke hundeSPORT at en kan tillate seg å TVINGE hundene med makt. Avslører i beste fall bare at en ikke er en så flink trener som en gjerne skulle vært, om en ikke klarer motivere hunden til å utføre øvelsene riktig. Jeg mener det finnes force majeure, der en adferd potensielt er farlig for liv og helse, ta f.eks. forebyggende strømming mot sau eller akutt brutale rykk i bånd når fører har begått en dum feilvurdering av hund og situasjon og den gjør utfall mot noen eller hopper ut i veien for å gjete en bil, eller annet uforutsett og en MÅ handle uten noen tid til å tenke seg om, men ufarlig "tjenestenekt" i sportsutøvelse er noe annet. 80-tallet ringte og ville ha holdningene sine tilbake.   
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...