Gå til innhold
Hundesonen.no

Kupering?


LiLi

Hva synes du om kupering?  

21 stemmer

  1. 1.

    • Noen raser MÅ bare kuperes!
      3
    • Har ikke noe imot det..
      6
    • Liker det ikke i det hele tatt!
      12


Recommended Posts

Guest Vicky

syns body modification på hund er grusomt i seg selv, så kuppering er jeg ikke det granne for.... :D selve ordet BODY MODIFICATION på hund er sykt... akkurat som å tatovere en hund liksom....... grusomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Jeg har ikke noe imot kupering så lenge ikke hunden lider av det.

Jeg vet ikke hvordan det skjer når hundene får kuperte ører og hale om de bare får bedøvelse eller full narkose. Men så lenge det ikke er vondt for dem så har ikke jeg noe imot det.

Jeg liker ikke rottweilere med lang hale ikke dobermann heller.

Syns det er finere med stump hale. Men spriner spaniel er finest med lang. Cocker er best uten. Det er mine meninger. Dobermann med kuperte ører er pent da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor legge en hund i narkose unødvendig????!!!??? det er helt rått å gjøre det mot et dyr!!!  :D

Fair enough - men mine hunder har blitt microchippet,kupert og øyelyst - alt i EN gang ! Så slipper man fæle opplevelser hos dyrlegen med den smerten chippen gir når den presses inn blant annet!!

og man slipper flere ganger narkose......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. akkurat som å tatovere en hund liksom....... grusomt

Nøyaktig HVA er så jævli med å tatovere en hund ??????

ID nr blir veldig ofte tatovert på innsiden av baklåret på en hund - før gjorde man det i øret, men om hunden ble stjelt, var det veldig mye enklere å skjære av øret enn foten...

Min forrige hund var BÅDE tatovert OG microchippet, da det er forskjellige microchip lesere i de forskjellige landene, så jeg måtte ha et ID nr som fungerte over hele verden...

og til info så er området som blir tatovert under lokalbeøvelse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Blir jo som å tatovere en hund med pigmentfeil! De gjør sikkert det noen steder og, amerika fx...

Har hunden pigment feil, går det ikke å tatovere over dette...det ville blitt sjoldete og avslørt rimelig kjapt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hunden pigment feil, går det ikke å tatovere over dette...det ville blitt sjoldete og avslørt rimelig kjapt...

Ok. Hvis de for eksempel hadde hatt en liten rosa flekk på leppa, som skulle være sort, ville ikke det gått å tatovere? Det kan jo godt hende, men det er sikkert noen som har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleariel: Har du egen tatovering ? Isåfall vet du at om den er på et sted som blit utsatt for sol/vær/vind ofte, så blir den blass veldig fort...-du vet og, om du har tatto, at det blir som et sår - en skorpe som må gro...dette tar ikke kun noen dager,og det klør....-tror du da ikke at en hund som var blitt tatovert over en pigmentflekk ville ikke bare måtte bli tatovert ofte, men også ville klø seg ofte der og ?

Så helt ærlig? Nei, jeg tror faktisk ingen har tatovert hunder for å skjule pigmetflekker...men ok - folk er rare - MEN - dette skal da ikke gå utover samtlige,med at man da går til ytterligheter og "forbanner" all tatovering på hund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calina: Nei, jeg har ingen tatovering, så det vet jeg nok lite om. Men jeg har da eller ikke sagt noe som helst om ID-tatoveringer. Det blir noe helt annet. Men som du sier, så er det sansynligvis ikke mange som har tatovert pigmentflekker på hundene sine, men det forundrer meg ikke om noen der ute har prøvd. Mennesker gjør de merkeligste ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

jeg syns det blir helt unødvendig å bruke body modification på hund! Hunden er vakker sånn den er , så hvorfor pynte den med ting som ødelegger kroppen? Det er noe annet når et menneske gjør det, men med hund blir det det samme som å tatovere et uskyldig barn! Det er helt sykt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns det blir helt unødvendig å bruke body modification på hund! Hunden er vakker sånn den er , så hvorfor pynte den med ting som ødelegger kroppen? Det er noe annet når et menneske  gjør det, men med hund blir det det samme som å tatovere et uskyldig barn! Det er helt sykt!

Jada. Si det når bikkja blir stjælt og du (heldigvis) har tatovert den...!!

Microchipen kjenner man - enkel å fjerne. Som nevnt en smuuule verre å fjerne hele foten..!

DU syns det er unødvendig - vi vet det! :wink:

Men kom med en annen grunn til at det er så fælt da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

er ikke det å tatovere barn fælt? det blir akkurat det samme med hund!! et uskyldig dyr som ikke fortjener dette! den kan søren ikke ta valget selv! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke det å tatovere barn fælt? det blir akkurat det samme med hund!! et uskyldig dyr som ikke fortjener dette! den kan søren ikke ta valget selv!  :D

Hvorfor blander du inn barn ? Jeg har aldri snakka om barn - og et verdifullt avlsdyr merker man! hjelpes - det er snakk om noen minutter og området er bedøvet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke det å tatovere barn fælt? det blir akkurat det samme med hund!! et uskyldig dyr som ikke fortjener dette! den kan søren ikke ta valget selv!  :D

Hmmm...merkelig..for her snakker du om å tatovere BARN .....!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir feil å si at noen raser MÅ kuperes, men derimot enkelte INDIVIDER ser best ut med kupperte ører og hale(sånn som Odin ;D).

Må bare skryte litt av'n Odin altså! digger fargen hans! Og han selv er jo helt mmmmm.... Nydelig hund du har der altså, Calina!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir feil å si at noen raser MÅ kuperes, men derimot enkelte INDIVIDER ser best ut med kupperte ører og hale(sånn som Odin ;D).

Må bare skryte litt av'n Odin altså! digger fargen hans! Og han selv er jo helt mmmmm.... Nydelig hund du har der altså, Calina!

Enig i det. Ingen MÅ kuperes. Menjeg ville ikke hatt dobber`n noen annen måte. :wink:

Og du? Jeg kan leie deg inn som dommer i helgen sant ?? hihihi...sånn at jeg er sikker på BIR`et?? :wink::D

*kryssefingreforatdetgårbra*

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det. Ingen MÅ kuperes. Menjeg ville ikke hatt dobber`n noen annen måte. :wink:  

Og du? Jeg kan leie deg inn som dommer i helgen sant ?? hihihi...sånn at jeg er sikker på BIR`et?? :wink:   :D  

*kryssefingreforatdetgårbra*

hehe

Det går greit for meg å være dommer, men je er itte helt sikker på om de andre vil latt meg slippe tel når je er 14 :wink::D Lykke tel i helga :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte og da...! Da må jeg gjøre meg skyldig i å forfalske bevis for deg og..??hmm...jaja...-får klare det uten deg som dommer dah! :D:D

:wink: Odin fikser dette...om vi bare husker hvilken vei vi skal løpe...hihih

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte og da...! Da må jeg gjøre meg skyldig i å forfalske bevis for deg og..??hmm...jaja...-får klare  det uten deg som dommer dah! :D  :D  

:wink: Odin fikser dette...om vi bare husker hvilken vei vi skal løpe...hihih

Må nok bli skyldig i det, ja :wink: Skal se det bli BIS på dekk :D Vedder på at døkk koimmer tel å kick some serious but(som vi sier på godt norsk :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...