Gå til innhold
Hundesonen.no

triks


Gjest

Recommended Posts

Har gått litt tom for ideer når det gjelder triks. Jeg har lyst å lære inn noe moro men ikke så altfor avansert(hente posten, opne kjøleskapet o.l)

Fra før kan hun:

Sitte bamse

Give me 5/10

Danse

Gå rundt seg selv

8 tall

Gå mellom bena mine

Hoppe over foten

Rulle rundt

Lukke skuffer

Holder på å lære inn

Skamme seg

Plukke opp ting legge i en bøtte

Rygge

Kan noen komme med andre forslag, og fortel gjerne innlæringsmetoden :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo lære hunden din det jeg holder på med min :)

Jeg holder på å lære han å gå fra sitt-ligg-stå-sitt-lig-stå-ligg osv, sånn i kjapt og tilfeldig rekkefølge, etter kjempemasse trening skal hunden gjøre det med en gang du sier det. Jeg begynte å kun lære å gå fra sitt til ligg og ligg til sitt også koblet jeg inn stå når jeg hadde lært han det.

Ellers kan du lære hunden navnet på alle lekene eventuelt andre ting, legge alle lekene samlet på gulvet, og be hunden hente den og den leken. Det tenker jeg og lære min hund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan lærer man hunden til å spille død da? Alltid lurt på. Hehe

Måten jeg har gjort det på er muligens ikke den beste (?) men jeg har gjort det på samme måten da jeg lære han død og rull rundt. Først sier du ligg (dekk, legg seg ned, eller hva du sier), også når har ligger legger du han side lengs i "dø" stilling, det tar bare noen få ganger før han skjønner at han skal ligge i ro til du sier det. Etter en stund slutter du å legge han i stillingen, men sier ligg og deretter dø, så øver dere på det en stund. Siste steget vil da være å koble ut ligg og si dø eller ligg død for den saks skyld fra stående posisjon. :)

Fins sikkert bedre måter da, men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi.. Jeg har lært Rocky å spille død på kommandoen "Pang", mens jeg "skyter" han med fingeren.

Den er en skikkelig slager hos alle som ser det. Vi brukte klikker på å lære det inn, og det gikk veldig lett.

Jeg klikket bare når han la seg ned, og etterhvert måtte han legge seg ordentlig på siden, og tilslutt helt på ryggen. Også var det bare å kreve at han skulle ligge lengre og lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...