Jump to content
Hundesonen.no

Valp som varsler

>Lene<

Recommended Posts

Posted

Har en tollervalp som varsler hver gang det kommer noen, og av og til når han hører noen skumle lyder utenfor.

Er klar over at tollere varsler, og det synes jeg er helt greit at han gjør, men hvordan kan jeg begrense dette?

Og ikke så hyggelig på kveldstid når naboer sover og han begynner å bjeffe iherding på ting som hverken jeg eller samboer kan se/ høre? :huh:

Hadde ikke trodd at han skulle begynne å varsle allerede nå, så lurer på hvordan vi skal oppføre oss i situasjoner dette skjer?

Posted

Er han gammel nå da? Kan det ikke være spøkelsesalderen?

Han er 4 måneder nå. Begynte vel å varsle for et par uker siden.

Posted

Er han gammel nå da? Kan det ikke være spøkelsesalderen?

Ehm, når er det denne spøkelsesalderen starter? Hvor gamle er de da?

Posted

Har aldri hørt om denne spøkelsesalderen før her på sonen, jeg. Foreslår at du avleder hunden og forsterker når han er stille. Altså: fram med godord og godbit når han er stille. Etter hvert setter du ord på det, f.eks "bra" , så godbit, så "stille". Slik kan du etablere instruksen "stille". Hm. Det hørtes da enkelt ut :blush:

Til informasjon har jeg en toller som varsler, eller mer hyler når det kommer noen. Det bryr jeg meg ikke med, men hun må sette seg (i stua) mens jeg går ut og tar imot besøket (eller jager de frekke fremmede som trenger seg inn på vårt revir. :huh:).

Posted

Spøkelsesalder eller ei, vil du ha det eller vil du ikke ha det? Om du ikke vil ha det kan du enten avlede som Ida forklarer eller korrigere og gi valpen et alternativ som du vil ha og så belønne når den gjør det.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det er slett ikke alle som får katter og hunder til å gå sammen. Hva slags hunder har du, og hvor gamle er de? Vi måtte omplassere våre katter, da de og hunden aldri kom overens. Det beste er nok om de kan se hverandre, men ikke komme fysisk bort til hverandre. En kompostgrind er ikke mye til hjelp mot ivrige hunder hvis de er større enn en chihuahua.  Jeg har ikke noe erfaring med dette etter det første forsøket for 20 år siden, så jeg har dessverre ingen gode råd, utover å overhodet ikke la de være løse sammen.
    • Jeg har tatt kompostgrind på døra men hundene bare bryter den opp så det går ikke.
    • Jeg har hunder fra før av og har skaffet meg kattunger. Jeg har hatt kattungene på eget rom. Bytta tepper sånn at de skulle lukte hverandre. Latt hundene være i bånd. Dette funka bra i 2 måneder. Nå på den 3.måneden så har alt snudd. Hundene blir ville når kattungene kommer ut. De bjeffer. Jeg tør ikke å la de gå løs. De gjorde dette først og da var de rolige. Men nå hopper de og bjeffer og er mye mere på. Hva bør jeg gjøre nå? Jeg har gått gradvis frem men kattungene er redde og det er ikke greit.  Er det lurt å ta inn kattungene på ett eget rom ennå? Eller å slippe de løs sammen med løse hunder? Redd hundene blir mere ivrig når de har på bånd på. Og at forventningene da blir skyhøye hver gang de kommer ut. Hvis de var ute og løse sammen hele tiden hadde dem da synes det er mere kjedelig? Vil at de skal godta dem.  Jeg har sikkert gjort noe galt siden folk får jo hunder og katter til å gå sammen når de tar det gradvis. Det har jeg gjort også. Hva bør jeg gjøre nå?
    • Alder opp til 12 uker: Den viktigste sosialiseringsperioden, når valpene ennå ikke har utviklet noen uttalt frykt.
    • Det viktigste rådet når du skal velge mellom disse skolene, er å legge merke til hvor intensivt timeplanen er og de metodiske nyansene i oppførselskontrollen.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...