Gå til innhold
Hundesonen.no

Går det ann å trene en kanin?

SD

Recommended Posts

Skrevet

Hei, som sagt så har jeg lite peiling på kaniner. Men det jeg lurer på er om det går an å trene en kanin? F.eks at den kommer hvis du lager en spesiell lyd eller noe?

Et annet problem jeg har er at den ene kaniner er så fæl til å gnage på klær, hår, sofaen og alt. Er dette noe vi kan få den til å slutte med? Skjønner jo at en kanin gnager, men alikevel :P

Skrevet

Det finnes klikkertrente kaniner som kan en rekke kommandoer, feks 'gå hjem', 'danse', 'hopp' også videre.

Noen kaniner gnager mye, andre gnager lite. Det jeg har pleid å gjøre er det samme som jeg gjør med hunden. Bruk et ord eller en lyd, og flytt den vekk fra det den gnager på. Har hatt en del kaniner løs i stuen som har lært seg at 'tsch'-lyden betyr 'nei'. Når jeg sier den lyden slutter de med det de holder på med og hopper litt unna. Da kan du jo også bruke godbit. :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Zelda vokser som ugress, dessverre i så stor grad at hun har litt problemer med muskulære spenninger (håper iallefall det er alt det er), men vi koser oss masse og hun utvikler seg fint tross alt og litt enkel behandling holder ting i sjakk. Gleder meg dog til hun ser litt penere og mer balansert ut, så fort fronten tar igjen bakparten så skyter bakparten fart igjen og vokser 5 cm "over natten".  Og håper hun ikke blir alt for stor. 🙈 Håper på mange fine valpevennlige turer ila høsten,  har så smått begynt å trene litt, lærer utrolig fort, men merker godt at det ikke er en rase som er avlet for bruk lenger. Iallefall ikke særlig målrettet. Men det bor en del i henne så tipper det blir en gøyal hund å trene på sikt når man bare får kanalisert det litt bedre.   
    • Det er hundrevis av hunderaser, så det er litt av en jobb å liste alle. I prinsippet er kanskje myndene de mest krevende fordi de er selvstendige, egenrådige og har høyt jaktinstinkt. Men det er også individuelt.
    • Hvilke hunderaser er vanskeligst å ha løse utenom båndtvangen? Sikkert de med mye jakt. Men hvilke?
    • WOW!! Grattis😍🥳 Superbra jobba!!
    • Gratulerer så mye. 👏🤩
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...