Gå til innhold
Hundesonen.no

For hard avføring!


M-lady

Recommended Posts

Hei! Jeg har en BC på to og et halvt år, og fôrer på Vom og Hundemat. I det siste har jeg lagt merke til at avføringen hennes er blitt så hard at om jeg klemmer på den, pulveriseres den!!

Hva kommer dette av og hvordan kan jeg få avføringen "normal" igjen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også gi olje ved siden av. Har erfart at dette mykner opp både forstoppelse og hard avføring... Bare pass på at du ikke gir for mye... Da får du det moro etterpå :)

Kan en hund få diare av for mye olje? Og hvor store mengder må til for å gi det? (Ikke at jeg har tenkt å fremprovosere diare, altså.. :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Pulveret" er bein. V&H har gankse stort innhold av bein. Synes det varierer litt med hvert kjøp.

Men finnes det et "motmiddel"? Er det noe jeg bør gjøre noe med, eller er det greit at det er sånn? Bira ser ikke ut til å ha vondt eller problemer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal litt til for å få diaré tror jeg... må bare huske på at olje er et smøremiddel :icon_cry: det betyr at tilslutt så er det så velsmurt at det ikke er noen motstand *hehe* til gamlingen brukte jeg ca. en spiseskje for dagen på det verste... da løste det seg fint.. det er bare å holde litt øye med det, så klarer man å dosere riktig, bedre med litt mindre i begynnelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...