Jump to content
Hundesonen.no

Blandingen Knerten

rian

Recommended Posts

Posted

Hei alle sammen. :)

Vi er helt nye her, men her er en liten presentasjon ;)

Knerten er den peneste hunden i verden for meg. Han er nå blidt 11 år, men han tror ennå han er valp. Han er frisk og rask og er like sprek som en 1 åring!

Han er en belgisk eplehund, eller blandingsrase som noen kaller det. Han har 1 rase i hver labb, terrier, buhund, puddel og bichon frise...

Han er rett og slett nydelig. Knerten er en glad hund med et nydelig gemytt, det finnes ikke aggrisivitet i han, og han er glad i alle dyr. Han bor sammen med 2 katter som han passer på. Og alle andre dyr er hjertelig velkommen, hehe ;)

Ellers kommer det en ny liten valp til oss her i nord den 3. september. Det gleder vi oss til. En liten blandingsrase til, blanding mellom gordon setter og irsk setter, og han er en nydelig gutt.

han skal jeg også legge ut bilder av, når han bare er i hus..

Eierene er bare en jente på 28 år og en gutt på 25 som er veldig glade i dyr..

Posted

Hei snupp! På tide at du presenterte dere litt mer nå! ;) Men så kos at dere får valp da! ;) Gleder meg til å treffe vidunderet! ;)

Her er noen bilder av Knerten når jeg var på besøk i det KALDE (og våte) nord i sommer! :)

Sommerferien2006244.jpg

"Jeg gjør ALT for en tørr Frolic!" :P

Sommerferien2006290.jpg

Og Tequila måtte være linselus

Sommerferien2006299.jpg

Posted

Åh, så søt Knerten var! Navnet ser også ut til å passe ham glimrende :)

Posted

Jepp, han passe navnet veldig godt, hehe ;)

Hei venne! ja hva det ikke på tide, hihi :) ! Det hva nån utrulig fine bilda, tusen takk. Knerten hilse åsså til tanta si! klem

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...