Gå til innhold
Hundesonen.no

Hard i magen...

Line_

Recommended Posts

Skrevet

Felix er nokså hard i magen.. er det noe spesielt jeg kan gi han sånn at det går litt lettere å "få det ut"?? Han får Precept Puppy Formula (veit ikke helt åssen det skrives)...

Skrevet

Jeg gir hundene mine biola naturell for at de skal ha en naturlig bakterie flora... Dette er jeg spesielt nøye med når de er valper... Ellers så kan du prøve å fi olje i maten. (f.eks solsikkeolje, for da blir pelsen så blank og fin i tillegg :D )

Skrevet

Ja, biola, naturell yoghurt eller kulturmelk/kefir funker fint.

Jeg brukte også det når LiLi var mindre, men har blitt litt slapp med det nå. Ellers bruker jeg Salmopet, det er en olje som er veldig fin for pelsen også!

Skrevet
Jeg har hoert at melkeprodukter gir diaré da hunden har fylt 8 uker ... :?

Du mener vel kan gi.. Det blir noe annet :D Katter tåler heller ikke melk, egentlig, men det er jo mange som gir det til kattene sine for det, og de blir jo ikke syke. Tror nok det blir som med mennesker, noen tåler det godt, andre ikke. Selv tåler jeg ikke melk særlig godt, men kan fint spise ting med litt melk i. Drikker jeg derimot ren melk blir jeg dårlig. Og yoghurt er jo veldig mildt og fint for magen.

Skrevet

Du mener vel kan gi.. Det blir noe annet :lol: Katter tåler heller ikke melk, egentlig, men det er jo mange som gir det til kattene sine for det, og de blir jo ikke syke.

Ikke syke med en gang, nei...men det er for mye laktose i vanlig melk, og dette klarer ikke en katt å kvitte seg med, og dette fører til at den rett og slett blir forgiftet.

Og skal man gi melkeprodukter til en hund, gi biola - i SMÅ mengder...

Skrevet
Ellers så kan du prøve å fi olje i maten. (f.eks solsikkeolje, for da blir pelsen så blank og fin i tillegg :lol: )

Solsikke olje er plantebasert,og en hund vil ikke oppta noe næring fra dette. Det er mye bedre for en hund å få fiskeolje som inneholder de rette omega 3 og omega 6 fettsyrer, eller selolje.

Skrevet

Ikke syke med en gang, nei...men det er for mye laktose i vanlig melk, og dette klarer ikke en katt å kvitte seg med, og dette fører til at den rett og slett blir forgiftet.

Og skal man gi melkeprodukter til en hund, gi biola - i SMÅ mengder...

Ja, det sier jo at de ikke tåler det, og jeg har aldri gitt melk til kattene mine. Men jeg vet at det er en del som gjør det, og kattene blir nok vant til det, tror jeg. Men det kan jo være jeg tar feil. Vet i alle fall at det er mange katter spm fungerer fint selv om de får melk.

Guest Vicky
Skrevet

Geitemelk er veldig bra!! Vicky får det ennå av og til :D Biola funker også bra.. Vicky elsker bringebær biola! :D

Skrevet
Geitemelk er veldig bra!! Vicky får det ennå av og til :D Biola funker også bra.. Vicky elsker bringebær biola! :D

Ja, jeg og LiLi deler på bringebærbiolaen :D

Guest Vicky
Skrevet

haha! kan se for meg lille søte LiLi drikke bringebær biola... så søtt :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
    • Takk for svar. han har to trygge eldre hunder som han har lekt med noen ganger. vi har prøvd oss med andre valper, men han er ikke intendert i å leke med de, legger seg kun ned og ruller seg sammen som en ball. Virker utrygg, redd, så det har vi sluttet med.han er at typen som blir mer giret av å hyle, så det fungerer ikke.  han har ikke begynt å miste tenner enda, men har begynt å få noen. Får både tyggebein, fryser klut fra fryseren og fryste gullerøtter/ men når de intense periodene kommer så fungerer ingen ting. Time out er det eneste som fungerer, men det er jo et mareritt å få han i valpebingen fordi han bokstaveligtalt  sitter fast i deg.    vi krysser jo fingrene for at dette er en fase, for ellers er han lydig. Kan både sitt, ligg og bli. Men ikke når dette kikker inn
    • Sosialiserer dere noe med andre hunder? Bitehemming er noe de lærer veldig mye bedre i lek med andre hunder enn fra mennesker. Prøv å finne noen trygge hunder i nærområder eller bland kjente og gå en kort tur i bånd uten hilsing, før de får leke litt. Prøv å klynke til når han biter, og snu dere bort. For noen funker det, andre blir med gira av det. Vri opp filler og tauknuter i vann og frys dem. Isen demper smerte og klør i tennene. Nå er det vel litt tidligste laget med tannfelling, men kan være starten på en periode med MYE biting. 
    • Du kan anmelde eier/fører med beskrivelse og tidspunkt/sted til politiet, men det er lite sannsynlig at de vil ha kapasitet til å gjøre noe med det. Hvis du har mulighet til å finne ut hvem det er kan du sende en bekymringsmelding til Mattilsynet, men så lenge hunden får mat, vann og tak over hodet er det lite de kan gjøre også, så lenge de ikke ser faktisk alvorlig mishandling. Det er lovpålagt å ha kontroll på hunden enten den er i bånd eller ikke, men i realiteten veldig vanskelig å håndheve.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...