Gå til innhold
Hundesonen.no

vert på konkurranse i dag!

ingrid_92

Recommended Posts

Skrevet

i dag var eg og kasper på vår første hoppekonkurranse ;)

var såå moro ;)

i begynnelsen, når vi hoppa rett bane, så ville han ikkje hoppe...var altfor spennende å lukte på bakken til å gjere da han skulle :rolleyes:

men vi endte opp med 6 plass, og en gul rosett.

så var det tid for kroka bane (sånn at hindera står litt sikksakk i stedenfor på ei rett linje) og eg var veldig nervøs siden det hadde gått så dårlig tidligere. var ikkje så ille fra rett atlso...men han viste ikkje ka han virkelig kunne.

men i Kroka så hoppa han 2 flotte runder ;) først fekk han 1 feil, og i andre omgang fekk han feilfri!

og han VANT! ;)

var kjempefornøgd, og sitter allerede å gleder meg til neste konk :rolleyes:;)

Skrevet

gratulerer så mye :)

sikkert kjempe morsomt, Drev med kanninhopping før jeg og. Men måtte jo slutte

når jeg slolgte kaninene ;)

ka var grunnen til at du slutta da?

(litt nysgjerrig ja :rolleyes:;) )

• 3 weeks later...
Skrevet

Så koslig å sjå deg her Martine :o

Tusen takk hvertfal ;);)

Hehe, takk - koselig å ha deg her inne også :P

Må jo være medlem av et Hundeforum for å fiske til meg innfor. Skal jo tross alt får meg en hund snart..

Om 5-10 år :o:o

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Er det noen som faktisk har fått til å få katter og hunder sammen?  Er bare redd det blir ett vanskelig prosjekt. Og hvor lenge bør man holde på å prøve å få det til?
    • Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
    • Kan jeg spørre om hvilke hunderaser som har minst jaktinstinkt? Er det kun selskapshundene?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...