Gå til innhold
Hundesonen.no

Spranghester ute og går?


Toller

Recommended Posts

Jeg driver med sprang. Har ikke vært ute å startet enda siden jeg sliter litt med nervene mine på det punktet ;) Men Archi hopper 1m bane og 120 enkelthinder.

Målet er jo å starte en haug av stevner fremover, både med ham og Abby (som nå omskoleres fra galopp til sprang).

Målet var å begynne å starte med Archi i sep, men nå er det ikke sikkert at vi er i god nok form til det siden han har måtte få litt fri på grunn av hovene sine =\

Blir spennende å se hvordan det går fremover ;) Kunne ønske stevnesessongen varte hele året her sånn som i Danmark!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å! Sånt liker jeg å høre ;)

HAdde en ponni selv som jeg trente litt i sprang, hun var ganske tung, ikke så mye sprett der i gården (blanding av fjording og nordlandshest), så vi kom oss ikke over 80 før jeg måtte selge henne. Men det var utrolig gøy å trene en som aldri hadde hoppet før, og se fremgangen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på sprang kur på en rideskole, men må si det er lite sprang.

Ridelæreren vår er litt dresur freak ;):) Så det blir det mest av.

Nå har hun sakt at vi ikke får se et eneste hinder før vi får ned hestene på tøylen <_<

Håper på å bli for rytter til neste år kanskje, ridd i 6 år nå. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg er en jente som skal begynne på sprang snart. (må først spare litt penger.) har hopet ganske mye før.

både på rideleir å på stevne. :P skal nå melde meg på rekruterings stemne, 100kr.. ikke verst egentlig. da får jeg vente litt med sprang kurse.. men får no egentlig undrevisning uansett.. :D;) e litt bortsjemt. hehe,.. ridelærern min e dødskul.. den dagen æ datt av en hæst som hete her.. (han bokka mæ av, ei langsija med boking) ho sa at æ ikke måtte gi opp. ho satte tilog med opp et kur på kristihimmelfrtsdag formæ, å mange andre seff. men ho tok penga. æholt nesten på å slutte med hæsta... takk og pris før at æ ikke gjøre det:P

hilsen Silje.. som nesten sluttet med livsverket hennes:P :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver med sprang :)

Har Engelsk Fullblods som jeg har trent i sprang fra grunnen selv.

Han hopper uten vidre prooblemer over 135 cm enkelthinder... ;)

Hva heter hesten din? Har den gått løp? Hvis den har det så kjenner jeg den sikkert. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på sprang kur på en rideskole, men må si det er lite sprang.

Ridelæreren vår er litt dresur freak :P:) Så det blir det mest av.

Nå har hun sakt at vi ikke får se et eneste hinder før vi får ned hestene på tøylen <_<

Håper på å bli for rytter til neste år kanskje, ridd i 6 år nå. ;)

Må inrømme at jeg skjønner læreren din veldig godt! Hun virker veldig dyktig :D Med en gang hun ser at dere mestrer det, tipper jeg det blir mer hinder på dere :P

Sprang handler jo ikke om bare selve hoppet, det er jo arbeidet før og mellom hinderene som virkelig er vanskelig. Hvilken rideklubb rir du for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har konkurrert opp til 140 cm på Lands - Gp - Elite stevner. Vunnet endel cuper, og blitt kretsmester for Lag. Kvalifisert meg til NM, og vært med i finalen i Norgesserien. Hoppet 165 enkelthinder under høydehopping på Juleshow med min Holsteiner Mr. Chance Dance.

En herlig sport :icon_cry:

(Se mer under vip; Liv -på hestemarked)

Er forresten også sprang dommer, og jobber på banen under Oslo Horse Show og Drammen GP (NGP)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har konkurrert opp til 140 cm på Lands - Gp - Elite stevner. Vunnet endel cuper, og blitt kretsmester for Lag. Kvalifisert meg til NM, og vært med i finalen i Norgesserien. Hoppet 165 enkelthinder under høydehopping på Juleshow med min Holsteiner Mr. Chance Dance.

En herlig sport :icon_cry:

(Se mer under vip; Liv -på hestemarked)

Er forresten også sprang dommer, og jobber på banen under Oslo Horse Show og Drammen GP (NGP)

oi! Det hørtes veldig spennende ut :)

Dyktig du altså! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Må inrømme at jeg skjønner læreren din veldig godt! Hun virker veldig dyktig :P Med en gang hun ser at dere mestrer det, tipper jeg det blir mer hinder på dere :P

Sprang handler jo ikke om bare selve hoppet, det er jo arbeidet før og mellom hinderene som virkelig er vanskelig. Hvilken rideklubb rir du for?

Ååå! SÅ enig :P Mange som tror at sprang handler bare om og hoppe...Vel, inn med mye dressur :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Må inrømme at jeg skjønner læreren din veldig godt! Hun virker veldig dyktig :) Med en gang hun ser at dere mestrer det, tipper jeg det blir mer hinder på dere :D

Sprang handler jo ikke om bare selve hoppet, det er jo arbeidet før og mellom hinderene som virkelig er vanskelig. Hvilken rideklubb rir du for?

Rir for alvøen rideklubb.

Vet at det er masse arbeid at det ikke bare er å hoppe.

Hun er sikkert dyktig men hun er ikke så veldig grei med noen i stallen.

Eks en vennine av meg var heste passer for skole hest men så begynte hun på privat hest samtidig som hun var til skole hest da, selv om hun hadde god tid til begge deler, så sparker jammen santen ridelæreren henne, hun fikk ikke lov å være heste passer til skole hest før hun sluttet på privat hest...

Hun som eide privat hesten ble litt sinna, så hu snakka med ridelæreren som ikke forandra mening da(de kjenner hverandre veldig godt de to) så hadde hu som eide privat hesten en kurv med plommer så spurte ridelæreren om hun kunne få så sa hun som eide privat hesten: Nei ikke før du lar Lene(hun som var midt oppi dette) begynne på Frøya(som var skole hesten) igjen.

Nå sliter ridelæreren med å finne heste passere i skolen fordi nesten alle skal begynne på privat hest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rir for alvøen rideklubb.

Vet at det er masse arbeid at det ikke bare er å hoppe.

Hun er sikkert dyktig men hun er ikke så veldig grei med noen i stallen.

Eks en vennine av meg var heste passer for skole hest men så begynte hun på privat hest samtidig som hun var til skole hest da, selv om hun hadde god tid til begge deler, så sparker jammen santen ridelæreren henne, hun fikk ikke lov å være heste passer til skole hest før hun sluttet på privat hest...

Hun som eide privat hesten ble litt sinna, så hu snakka med ridelæreren som ikke forandra mening da(de kjenner hverandre veldig godt de to) så hadde hu som eide privat hesten en kurv med plommer så spurte ridelæreren om hun kunne få så sa hun som eide privat hesten: Nei ikke før du lar Lene(hun som var midt oppi dette) begynne på Frøya(som var skole hesten) igjen.

Nå sliter ridelæreren med å finne heste passere i skolen fordi nesten alle skal begynne på privat hest...

Uff... Nei hun hørtes ikke grei ut! Hvis man har en dum lærer så hjelper det ikke om hun rett i prinsippet... Det skjønner jeg! Vurdert å skifte rideklubb?

Red på Dikemark før (ikke for å henge ut noen), og jeg trivdes UTROLIG dårlig! Ridning r noe jeg virkelig ELSKER å gjøre, men ridelæreren greide å få meg til å grue meg til hver time! Jeg sluttet på den rideskolen og begynte på en annen hvor jeg trivdes kjempe godt! Jeg anbefaler deg å i allefall snuse litt rundt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Red på Dikemark før (ikke for å henge ut noen), og jeg trivdes UTROLIG dårlig! Ridning r noe jeg virkelig ELSKER å gjøre, men ridelæreren greide å få meg til å grue meg til hver time! Jeg sluttet på den rideskolen og begynte på en annen hvor jeg trivdes kjempe godt! Jeg anbefaler deg å i allefall snuse litt rundt...

Jeg skal begynne på privat hest nå da, med instruksjon altså :P Gleder meg fryktelig mye :P

Men har ikke funnet noen som trenger forrytter, haha :) men skal henge opp lapp i stallen.

Håper bare det går i boks da :)

EDIT:

Funnet for hest nå. Hun heter Maaike og er en nederlandsk sportponni.

Jeg skal kanskje starte 50 med henne i klubbstevne før jul :P Har kun startet stevne en gang før og da var jeg liten og hadde med leier inn på banen. Hindrene var vell 30cm og kryss hindre.

Holdt på å falle av jeg :)

Her er bildet av henne:

image_65_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Uff... Nei hun hørtes ikke grei ut! Hvis man har en dum lærer så hjelper det ikke om hun rett i prinsippet... Det skjønner jeg! Vurdert å skifte rideklubb?

Red på Dikemark før (ikke for å henge ut noen), og jeg trivdes UTROLIG dårlig! Ridning r noe jeg virkelig ELSKER å gjøre, men ridelæreren greide å få meg til å grue meg til hver time! Jeg sluttet på den rideskolen og begynte på en annen hvor jeg trivdes kjempe godt! Jeg anbefaler deg å i allefall snuse litt rundt...

Næmmen, red du på Dikemark? Jeg har gått på Dikemark fra jeg var åtte til jeg var 14, og fikk egen hest. Trivdes veldig godt, men kvaliteten på lærerne og hestene har variert endel. Dårlig miljø mange ryttere imellom, men de instruktørene jeg hadde var utrolig flinke til å tilpasse nivået sånn at alle fikk utfordringer uansett hvilken gruppe man gikk på... Nå har jeg hørt at de to søstrene som har overtatt styringer er knallflinke, og at det virkelig har tatt seg opp. Hvilken ridelærer hadde du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hest som er veldig god til å hoppe :D

Han er en liten araber som jeg liker å kalle det :rolleyes: (Kryssning av Araber og Welsh A., 148 cm.)

Han har hoppet ca. 140 cm, men med meg har han kun hoppet 90 cm. (I dag, faktisk. Det er jo ganske høyt :rolleyes: )

Han er ganske kjent, konkurrerte mye når han var ung. Han heter Mickey Boy, men vi kaller han bare Mickey ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hest som er veldig god til å hoppe :D

Han er en liten araber som jeg liker å kalle det :rolleyes: (Kryssning av Araber og Welsh A., 148 cm.)

Han har hoppet ca. 140 cm, men med meg har han kun hoppet 90 cm. (I dag, faktisk. Det er jo ganske høyt :rolleyes: )

Han er ganske kjent, konkurrerte mye når han var ung. Han heter Mickey Boy, men vi kaller han bare Mickey ;)

Så gøy! ;)

Velkommen forresten, ser du er ny her :P Spennende når det kommer nye heste interreserte ;)

Har du bilder av hesten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har en kat 2 ponni på 139 cm. Skikkelig søte liten ponni. Har startet 1m. Ikke feilfritt ennå da men. Ene gangen fikk vi et stopp i omhopping og andre gang klarte jeg å fyke av på siste hinder! Det var på onsdag hehe. Men hun er skikkelig elsk å hoppe med. Har hoppet 125 på henne enkelthinder og 1m-110 bane. Syns hun er flink jeg! Da jeg fikk henne, ble det mange stopp. Helt nede i 60 klassene kunne hun finne på å stoppe! Det var i Mars eller noe. Stoppet med det tidlig i høst. Nå er hun en veldig harmonisk og ærlig ponni!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

lige inden jeg stoppede med at ride red jeg MB og MA i springning til disrikts og landsstævner i Danmark. købte som regel mine heste ryttervant, emn trænte dem selv fra grunden, så startede også en del klubstævner på de yngre af dem.

Red Military på min fuldblodshest Togoxx en tidligere vinder af dansk galop derby.

Derudover havde jeg en trakhener, russisk trakhener og oldenburger, og føl af egen avl :P red en del salgs ponier som junior rytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Veldig nydelig.
    • I natt var jeg kjempeheldig, for jeg fikk en venninne på besøk, og hun bare: kan hun ikke overnatte hos oss? Jeg bare JAAAAAAA:) Så jeg har sovet MASSE- og det trengte jeg.  Deilig at tassen din også sover gjennom natta nå. (nesten)
    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...