Jump to content
Hundesonen.no

Få en hund til å legge på seg

Marthe

Recommended Posts

Hannhunden min er alt for tynn. Han veier 23 kg nå, og burde nok ha vært opp i 26... Så ja, jeg trenger tips om hvordan jeg kan få han til å legge på seg. Nå har jeg i ca en uke fòret han på vom. Han har fått 500 gram i ca 10.00 tiden, og 750 gram om kvelden i 23.00 tiden. Jeg synes dette er veldig mye vom å gi...

Han har veldig høy forbrenning, og er veldig aktiv. Jeg har fòret han sent på kvelden for at han ikke skal forbrenne det med en gang :rolleyes:

Er det noen som kan hjelpe meg? ;)

Kan nok ikke hjelpe men lurer på det samme selv... Har en hannvalp som vi synes er for tynn fordi vi kjenner ribbeina hans ganske godt.. vi gir tørrfor med eggeplomme og kefir. Håper han legger på seg litt snart..

Jeg hadde samme problemet selv med min hannhund for ett halvt års tid tilbake da han hadde vært syk over en periode og gått ned flere kilo som han ikke la på seg igjen.

Jeg valgte da å fòre med tørrfòr for aktive hunder som jeg bløtet opp så han fikk i seg mye veske også samtidig også blandet jeg dette ca 50/50 med Vom pølse og litt ekstra olje. Ga mat 3 ganger om dagen.

Resultatet mitt nå er at jeg vurderer å måtte slanke han 1 kg ;)

Har nettopp foret opp to av bikkjene i huset med vom, dt ble godt resultat, bygde masse muskler og hundene la på seg. Gikk gradvis over tid, men resultatet ble bra. Vom gir en god muskelmasse, men lite fett. Skal du legge på fettmengde vil jeg anbefale deg å bruke NP eller Vom&Hundemat.

Ta tiden litt til hjelp, så skal du se han legger seg ut litt.

Jeg synes også hunden får veldig mye vom, og jeg ville ikke gitt store mender vom i lenden. Det er ikke fullôr, og det må suppleres med vitaminer om det skal fôres kun med vom (Provit f.eks.).

Dersom hunden spiser og ellers er glad og fornøyd, så er det fristende å si at han bare er en spjæling ;)

Du kan forsøke å gi ham brød (om han spiser det uten noe pålegg) for å se om han legger på seg, men ellers ville jeg ikke brydd meg noe om at han var så tynn. Rent helsemessig gjør det absolutt ikke noe. Heller tvert imot.

Det samme gjelder for valpen. Dersom man kjenner ribbeina, så er det bra! Man skal kjenne ribbeina. Dersom man ikke gjør det når hunden står vanlig, så er hunden for feit. Dette gjelder valper også, så det er ikke noe som kan gjemmes bort i "valpefett".

Jeg var på NKK Bjerke, og jeg må si det var trist å se labradorene. Både valper og voksne var direkte overvektige! Nei, hold de superslanke!

Ja, det er noen som har det problemet... :P Jeg for min del sliter med å få golden retrieveren min ned i vekt. :rolleyes:

Jeg og... :)

Bestemoren min har passet Chicka noen dager nå og jeg fik hun tilbake 3kg tyngre, nedtur, hun som var slanket når jeg dro... ;)

Har du prøvd Diett fôr fra dyrlegen? Chicka går på diettfôret til HILLS (r/d) og da går hun ned. :D

Jeg synes også hunden får veldig mye vom, og jeg ville ikke gitt store mender vom i lenden. Det er ikke fullôr, og det må suppleres med vitaminer om det skal fôres kun med vom (Provit f.eks.).

Dersom hunden spiser og ellers er glad og fornøyd, så er det fristende å si at han bare er en spjæling :)

Du kan forsøke å gi ham brød (om han spiser det uten noe pålegg) for å se om han legger på seg, men ellers ville jeg ikke brydd meg noe om at han var så tynn. Rent helsemessig gjør det absolutt ikke noe. Heller tvert imot.

Det samme gjelder for valpen. Dersom man kjenner ribbeina, så er det bra! Man skal kjenne ribbeina. Dersom man ikke gjør det når hunden står vanlig, så er hunden for feit. Dette gjelder valper også, så det er ikke noe som kan gjemmes bort i "valpefett".

Jeg var på NKK Bjerke, og jeg må si det var trist å se labradorene. Både valper og voksne var direkte overvektige! Nei, hold de superslanke!

Jeg er helt enig i at det ikke er noe fint med tykke hunder. Men han er alt for tynn. Hvis du kjenner over ribb bena, så går det inn over for å si det slik... Hoftebena stikker også rett opp.

Jeg og... :)

Bestemoren min har passet Chicka noen dager nå og jeg fik hun tilbake 3kg tyngre, nedtur, hun som var slanket når jeg dro... ;)

Har du prøvd Diett fôr fra dyrlegen? Chicka går på diettfôret til HILLS (r/d) og da går hun ned. :D

TRE kg på en helg?? :P Å jøye meg! Kanskje trådstaret bør sende hunden sin til bestemoren din? :P

Selv har jeg slanket Tulla litt i sommer, veide henne i dag, rett under 21 kg. (Og hun har vært oppe i over 25!)

TRE kg på en helg?? :) Å jøye meg! Kanskje trådstaret bør sende hunden sin til bestemoren din? ;)

Selv har jeg slanket Tulla litt i sommer, veide henne i dag, rett under 21 kg. (Og hun har vært oppe i over 25!)

Jepp TRE kg :( ...jeg håper det er mye vann, men nå er det på'n igjen på superdiettfôr og slanking igjen.

Jeg som var så stolt over at hun hadde gått ned så mange kg.

Så idag har vi vært oppe ved vannet og hun har fått svømt endel og det syntes hun var gøy, også er det kjempe effektiv forbrenning, om man svømmer dem riktig. ;)

*die fat die* :icon_cry:

Jepp TRE kg :) ...jeg håper det er mye vann, men nå er det på'n igjen på superdiettfôr og slanking igjen.

Jeg som var så stolt over at hun hadde gått ned så mange kg.

Så idag har vi vært oppe ved vannet og hun har fått svømt endel og det syntes hun var gøy, også er det kjempe effektiv forbrenning, om man svømmer dem riktig. :(

*die fat die* :icon_cry:

Hadde det ikke vært for at bestemoren min ikke klarer med han, så skulle hun fått hatt han i ett per mnd. Hun fikk ha Tassa med seg på hytten en helg. Så spurte hun hvor mange skiver med leverpostein hun kunne få hver dag. Så sa jeg max 5... Så sier hun "Nemmen stakkar Tassa da. Tassa skal få 12 når som hun er hos mormor :rolleyes: ". Ja, det var siste gangen hun var der... Det var bare ei helg, men hun var nye tykkere når jeg fikk henne tilbake <_< ;)

• 2 weeks later...

Jeg ville enten supplementert med Vom og Hundemat, eller som det er nevnt her, tørrfôr med ekstra høyt fettinnhold. Royal Canin har både Energy 4300 og 4800, og Eukanuba har Performance High Activity.

Lykke til da!

Guest Snusmumrikk

Kan nok ikke hjelpe men lurer på det samme selv... Har en hannvalp som vi synes er for tynn fordi vi kjenner ribbeina hans ganske godt.. vi gir tørrfor med eggeplomme og kefir. Håper han legger på seg litt snart..

Jeg tror ikke dere skal være bekymra for at valpen er for tynn. Valper har det best om de er slanke og man skal kjenne ribbeina. Kjenner du ikke ribbeina er valpen for feit. En slank valp har en sunnere vekstkurve, dvs. feite valper har en tendens til å vokse for fort. I tillegg er det større sansynlighet for at valpen utvikler HD og andre skjelett og belastningsproblemer hvis den er for tung (les feit). Dette har vørt mye diskutert frem og tilbake og noen mener fortsatt at valper skal være litt runde, men de fleste veterinærer har gått over til å anbefalle at valper bør/skal være slanke (selvfølgelig også voksne hunder). Nå må jeg jo poengtere at de selvfølgelig ikke skal være syklig tynne. Det er jo ikke bra i noe tilfelle, men slanke valper er mindre utsatt for HD, AA o.l. enn runde, småfeite valper. Og i den grad det går ann å si noe om hold ut i fra bilder syns jeg valpen deres virker i kjempefint hold jeg. Akkurat passe tynn. Men er du usikker kan du jo spørre en veterinær hva h'n syns.

Når det gjelder å få voksne hunder til å gå opp i vekt (den lille prosenten av hundenorge som faktisk trenger det) er det en fordel å dele opp maten over flere måltider. Da klarer hunden å nyttegjøre mer av energien i foret. Det kan også være en ide å gi hunden en snacking i form av vom e.l. under trening. Snacing er en liten matbit for å fylle opp energilagerene. Hundekjørere bruker bl.a. snacking for å i det hele tatt klare å få i hunden nok energi i forhold til ativiteten og for å fylle opp energilagerene under aktivitet over lang tid. Da er det selvsakt snakk om et enormt energibehov, men det kan jo være en ide å rappe noen ideer derfra. De kan det med å få i hundene mye og riktig energirik mat. Du kan jo ta en titt på hjemmesiden min. Der har jeg skrevet litt om foring av trekkhunder. Min hjemmeside. Det jeg ville gjort er å gi et høyenergifor som basisfor, da får han også i seg det han trenger av vitaminer og mineraler. Og så gi vom e.l. i tillegg. Jeg tror jeg ville variert mellom å gå bare (oppbøtt) tørrfor i ett måltid, bare vom i ett, blanding i ett osv for at han ikke skal bli matlei når han skal få så mye mat. For det blir en del i volum han skal spise. Og så ville jeg gitt snackinger i forbindelse med aktivitet (selvfølgelig ikke så store at det er fare for magedreining).

Dette var ihvertfall noen tanker rundt det. Ta en liten titt på hjemmesiden min. Kanskje er det noe å tenke på der...

Red. Og når det gjelder høyenergitørrfor så les på pakningen hvor mye energi det faktisk inneholder. Det er forskjell på hva de forskjellige produsentene kaller høyenergi.

Ellers er det jo bare bra med slanke hunder, er veldig enig med Yngvill der. Men hvis du er sikker på at han faktsik er for tynn så...

Jeg tror ikke dere skal være bekymra for at valpen er for tynn. Valper har det best om de er slanke og man skal kjenne ribbeina. Kjenner du ikke ribbeina er valpen for feit. En slank valp har en sunnere vekstkurve, dvs. feite valper har en tendens til å vokse for fort. I tillegg er det større sansynlighet for at valpen utvikler HD og andre skjelett og belastningsproblemer hvis den er for tung (les feit). Dette har vørt mye diskutert frem og tilbake og noen mener fortsatt at valper skal være litt runde, men de fleste veterinærer har gått over til å anbefalle at valper bør/skal være slanke (selvfølgelig også voksne hunder). Nå må jeg jo poengtere at de selvfølgelig ikke skal være syklig tynne. Det er jo ikke bra i noe tilfelle, men slanke valper er mindre utsatt for HD, AA o.l. enn runde, småfeite valper. Og i den grad det går ann å si noe om hold ut i fra bilder syns jeg valpen deres virker i kjempefint hold jeg. Akkurat passe tynn. Men er du usikker kan du jo spørre en veterinær hva h'n syns.

Når det gjelder å få voksne hunder til å gå opp i vekt (den lille prosenten av hundenorge som faktisk trenger det) er det en fordel å dele opp maten over flere måltider. Da klarer hunden å nyttegjøre mer av energien i foret. Det kan også være en ide å gi hunden en snacking i form av vom e.l. under trening. Snacing er en liten matbit for å fylle opp energilagerene. Hundekjørere bruker bl.a. snacking for å i det hele tatt klare å få i hunden nok energi i forhold til ativiteten og for å fylle opp energilagerene under aktivitet over lang tid. Da er det selvsakt snakk om et enormt energibehov, men det kan jo være en ide å rappe noen ideer derfra. De kan det med å få i hundene mye og riktig energirik mat. Du kan jo ta en titt på hjemmesiden min. Der har jeg skrevet litt om foring av trekkhunder. Min hjemmeside. Det jeg ville gjort er å gi et høyenergifor som basisfor, da får han også i seg det han trenger av vitaminer og mineraler. Og så gi vom e.l. i tillegg. Jeg tror jeg ville variert mellom å gå bare (oppbøtt) tørrfor i ett måltid, bare vom i ett, blanding i ett osv for at han ikke skal bli matlei når han skal få så mye mat. For det blir en del i volum han skal spise. Og så ville jeg gitt snackinger i forbindelse med aktivitet (selvfølgelig ikke så store at det er fare for magedreining).

Dette var ihvertfall noen tanker rundt det. Ta en liten titt på hjemmesiden min. Kanskje er det noe å tenke på der...

Red. Og når det gjelder høyenergitørrfor så les på pakningen hvor mye energi det faktisk inneholder. Det er forskjell på hva de forskjellige produsentene kaller høyenergi.

Ellers er det jo bare bra med slanke hunder, er veldig enig med Yngvill der. Men hvis du er sikker på at han faktsik er for tynn så...

Tusen takk for et langt å bra svar :( Ja, han trenger å legge på seg. Det er liksom slik at jeg synes det er flaut når folk klapper han.. for det kjennes jo ikke ut som om han får mat :D Jeg lager en ny tråd om det med å fòre hunden på aktivt fòr i morgen tror jeg :D

Tusen takk for et langt å bra svar :P Ja, han trenger å legge på seg. Det er liksom slik at jeg synes det er flaut når folk klapper han.. for det kjennes jo ikke ut som om han får mat :D Jeg lager en ny tråd om det med å fòre hunden på aktivt fòr i morgen tror jeg :(

Send hunden til meg, jeg har klart å få en "lubben" bc... :D

Vi byttet fór for en tid tilbake, og han synes det er knall-godt, og jeg har nok vært litt raus.... Ikke har jeg lagt merke til det før for noen dager siden heller, det har liksom sneket seg på. Så nå har jeg en BC som har gått opp 3 kg siden mai....

Her blir det slanking!! :o

Send hunden til meg, jeg har klart å få en "lubben" bc... :D

Vi byttet fór for en tid tilbake, og han synes det er knall-godt, og jeg har nok vært litt raus.... Ikke har jeg lagt merke til det før for noen dager siden heller, det har liksom sneket seg på. Så nå har jeg en BC som har gått opp 3 kg siden mai....

Her blir det slanking! :(

Hehe :o Botrder collie tispa mi legger på seg kjempe fort... Hun kan bare få 200 gram vom til dagen. Hvis ikke så blir hun jo nesten overvektig på dagen :D

• 2 weeks later...

Jeg ville enten supplementert med Vom og Hundemat, eller som det er nevnt her, tørrfôr med ekstra høyt fettinnhold. Royal Canin har både Energy 4300 og 4800, og Eukanuba har Performance High Activity.

Lykke til da!

Det har funket bra på Simba, han har allerede lagt på seg! kan også kanskje ha noe med at det ikke har blitt så mye løping og trening den siste uka siden vi har pakket og slikt siden vi skal flytte.. men jeg tror det foret funker kjempe bra på Simba.. Simba har vært kjempe tynn!

Har hatt det samme problemet med eldstemann... Byttet til Josera Sensi Plus, og etter bare et par uker så han straks bedre ut. Brukte Josera Master, men Sensi Plus passer bedre til en "eldre" hund tydeligvis.

*Endret av Mod. Aya, CapsLock.*

For å få en hund raskt opp i vekt vil jeg anbefale rått kjøtt med høyt fettinnhold. Nå på høsten er saueslaktesesongen i full gang, og saue-/lammekjøtt er rimelig billig. Noen dager på feite biter av fårikålkjøtt burde få enhver hund opp i vekt. Eventuelt kan man jo prøve å fôre på noen gavmilde doser Vom & Hundemat noen dager. :-)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Har konsultert Twitter/X sin AI Grok3(*) om håndtering av Edes stressproblemer. Deler fordi jeg selv aldri har blitt informert om at kronisk forhøyet kortisol kan bli et problem med vintervalp i nordlige områder. Om dette har gått meg hus forbi, så er det sikkert flere som ikke vet dette fra før.  https://x.com/i/grok/share/kn2sCPvPbS7vXho8lO9zSJbtH     *)Som Simira ved en tidligere anledning påpekte, så skal en ikke sluke alt fra en AI rått, men jeg synes Grok3 er god på kildekritikk, ekstraksjon og presentasjon av informasjonen den har vurdert som essensen fra gode kilder. Internettet er stort og inneholder mye tull. Grok3 navigerer det godt og svarer vettugt og on case. 
    • Vi har kranglet i dag. Kjøkkenbenken. "No go zone!" mener Muttern. "Su casa, mi casa!" mener Ede. Det er steile fronter og lite håp om en fredlig løsning. Hver gang Ede "gir opp" blir det hard rock emo konsert i forsøk på å påkalle PETAs oppmerksomhet. Han har ingen frykt for kniver og varme plater. Lukter det mat trenger muttern forstå at han holder på å sulte ihjel, stakkars, og det er grove brudd på dyrevelferdslover og krigsforbrytelser og hele pakka å ikke tillate ham å forsyne seg selvstendig.  At han not even once har fått annet enn løk og sitron fra den benken har ikke drept håpet hans om å en dag få melk, yoghurt, fisk, kjøtt og kylling derfra. Lot som jeg ikke så det da han knabba en hel vårløk og struttet ekstatisk til plassen sin for å fortære byttet. Ble litt lang i maska først, for han gnagde og tygde og viste ingen tegn til discomfort først. Det tok mange lange sekunder før han oppdaget at det der ikke var doggie treatos. Tenkte jeg skulle være snill og bytte den til meg med vann og tørrfor, men ikke **** om han ville gi den fra seg. Samme hvor hoggorm den der smakte, så var den en massiv triumf, et krigsutbytte, og han voktet den som den hadde større verdi enn noe annet han har vært i besittelse av tidligere. Selv oppvasksvamper — også fra kjøkkenbenken, en location hvis dramatisk hever verdien av whatever, crap consistens og såpesmak betyr ingenting, beliggenhet, beliggenhet, beliggenhet — selv faktisk god mat lå lavere i kurs enn den vårløken der.  Jeg lot ham beholde den. Han tygde trassig på den mens han så på meg med DET blikket og forsøkte overbevise oss begge om at han hadde vunnet, mens han gren på nesen av den vemmelige smaken. Blikket var en blanding av påtatt triumf og disgust han ikke klarte skjule. Et dårlig skuespill.  Han kom til sansene sine, realiteten overvant stoltheten og ønsket om triumfere. Smaken av vårløken ble for mye. Ede sluttet projisere Hitler på meg og ble igjen en liten gutt som oppsøkte mamsen sin for hjelp. Han fikk nytt tilbud om vann og tørrfor og tok takknemlig i mot noe å døyve "Fysjom, pføy!" fra vårløken med.  Lærte han? Neeei.  Nye runder. Duften av stekt kylling overgikk ethvert ønske om fred. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg vekslet mellom Dr. Jekyll som roste ham med blid stemme og ga ham tørrforkuler med ujevne mellomrom og Mr. Hyde som med sinnastemme og sinnaansikt bryskt dyttet ham ned for så å umiddelbart bli Dr. Jekyll igjen. Ingen effekt. Han tror somehow at han skal få fri tilgang til den benken der om han bare prøver mange nok ganger.  Konsertene han holder mellom approachene er på et volum ment å presse meg til overgivelse vha naboklager fra nabokommunen. ..men han ga (midlertidig) opp til slutt(en av denne runden). Litt over midtveis i måltidet mitt, etter å ha holdt på i mer enn 30 min fra jeg begynte lage mat, så seg han sammen på gulvet med et tungt sukk og tidde stille. Han forventet ikke den kyllingbiten han fikk et par minutter senere, derfor fikk han en.  Senere på kvelden har han hentet vårløken igjen flere ganger og gitt den juling på sengen sin. Det handler bare om å vinne NOE fra den benken der, og han er sint på den ***** vårløken fordi det er alt han har fått tak i og den har nerver til å smake vondt: "GRRRR!"  Han er bare en liten gutt. Begge ballene er på plass, men de har ikke begynt å virke ennå. Det skal bli en bra festlig tid når jingle bellsa begynner blande seg i personligheten hans. Jeg fikk spørsmål, relatert til valget av kjønn og rase: "Du kommer ikke til å angre da?" Jeg svarte som sant er: "Selvsagt kommer jeg til å angre innimellom." Innimellom hadde det vært mer behagelig med en chihuahua tispe, no doubt.  ..men så hadde vi en nyyydelig treningsøkt hvor Ede var SÅ motivert og glad og jobbet IVRIG og med innlevelse for eneste tørrforkule. Som om lønna bare var en bonus, og ikke main reason for å gjøre det.  "Do what you love, you never have to work a day in your life!" Søteste, snilleste, nuskesnuske kosemose dansepartneren synes heelwork i alle andre posisjoner enn i LP  er KJEMPEGØY. Han viser også kreativitet ved å kombinere ting vi nylig har gjort. La uoppfordret på en "haka på target" på alle "targets" han syntes bød seg for anledningen i nesten alt jeg ba ham om hvor det lot seg gjøre, og oste en aura av: "Se på meg nå! Se så flink jeg er!"  Ble nødt til å belønne ham ekstra pga måten han la sjelen sin i det. Den haka på alt var så naivt forventningsfull og så helhjertet, jeg hadde knust hjertet hans om jeg ikke hadde gitt den positive feedbacken han håpet på for det der.  Han er så søt 🥰 .. selv når han er pøbel og rakker. 
    • Det er... råfôr uten kylling?
    • Er det noen som har prøvd den nye varianten av vom og hundemat; vom zero chicken? Ute etter erfaringer  
    • Vi har større problemer enn FVF. Skjønneste, rolige, snille og greie Ede i alle andre situasjoner går så høyt i stress når vi ankommer treningssenteret, han setter i en slags smerteskrik av rent stress.  Ikke hørt verre siden første hunden fikk panikkanfall pga aggressivt "angrep" fra annen hund. Han hadde mer legit reason til å få den typen angststress. Ede har lagd samme lyd to ganger nå, men utløsende faktor er noe så simpelt som utålmodighet ifbm en forventning om lek.  Muttern har shoppa. Magnesium og DHA/EPA legges til daglig kost, og godbiter med cannabidiol - jepp, dop - inntas i god tid før vi nærmer oss treningssenteret igjen.  Vi ble anbefalt Trikem MaxRelax, men jeg avventer pga melatonin i produktet. En kan bli irritabel av melatonin om en ikke sovner av det, derfor tror jeg det er dumt å gi det unntatt på kvelden, før lang transport eller lengre opphold i bur av andre årsaker. Resten av produktet ser bra ut til vår bruk, så får ta frem labfrakken og labbrillene og lage en egen mixtur uten melatonin til dagtid, dersom ikke det hasjplante-dopet CBD gjør susen.  Ede kan ihvertfall drite i å få lek som belønning der inne på en stund. Trenger ikke høyeste verdi godbiter heller. På cannabidiol er han antakelig fornøyd med tørre tørrforkuler til munchies, ble jeg fortalt av en venn.  Han roer seg alltid etter en stund der inne, men å gå så i taket av forventninger som han gjør på bølgetoppene er virkelig ikke bra. Trodde jeg hadde ham godt nede mot slutten av dagens "koselige" (skulle være) såkalte miljøtrening. Hadde gått så rolig og fint gjennom løypa flere ganger. Utfordret alle sine usikkerheter og på eget initiativ bare valset rett over et hinder jeg selv trodde det ville være dumt å prøve lokke utpå, pga stresset. Dette nektet han plent forrige gang. Nonchalant utpå på eget initiativ i dag.  Den lealøse plattformen var også helt kul med bare forbeina. Klar forbedring. No stress. Etter å ha blitt oppgira igjen av tunnelen, som er en klar favoritt  så tok vi det litt rolig med en nær flat balansepute som kasse å pivote rundt. Bort fra puta, og plasserte ham i en sitt. Ren rutine. Gikk noen meter. Han begynte dirre - synlig fra to meters avstand - av overivrig forventning da jeg nærmet meg tilbake, og klarte ikke holde begeistringen, men spratt opp i glede da han så hånden med godbit på tur ned, og begynte jukke av stress da han ikke fikk den fordi han hoppet opp på meg.  Det er ille. Det er virkelig ille. Derav turen innom det lyse nettets SilkRoad for å kjøpe (lovlig) dop til ham. Så voldsomt stress som det der trenger han ikke ha i kroppen mens vi trener på å senke forventningene til stedet.  Å gå ham endorfin-rolig før desensitivering på senteret kunne fungert om jeg hadde hatt kontroll på hvor hans after exercise sweet spot er. Slik vi har det nå går han i raptus om turen blir for kort før han oppfatter at den snart er over, eller han blir plutselig kaputt og trenger bæres om den blir for lang. Ingen av delene er bra før rotrening, så dop er altså løsningen muttern velger her. (Kan hende en eske cannabis-cookies til seg selv også var en stein på vektskålen i den decision making prosessen)  Ellers er Ede bare fin og rolig og snill og god, altså, selv på fulle busser og i travle gater, med og uten musikk og rare mennesker, og alskens matlukt. Han er nonchalant og tar godis overalt ellers, men stresset inne på det senteret er så ekstremt at han ved flere anledninger avviste godbiter der i dag.  Dette er målet. Stillbilde sier ikke mye, men han var avslappet, ikke sliten. Nøt livet mens vi ventet på bussen hjem etter 40 min koslig søndagskos i varmende vårsol på torg og i park. 
  • Nylig opprettede emner

• Create New...