Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket valpekurs annbefaler dere?


Moria

Recommended Posts

Vi skal jo nå melde Mahero på valpekurs, men siden det er så mange meninger om hvilke treningsmetoder man skal bruke på hundene så kan man fort bli forvirret.

Så lurte på hva dere har gjort med hundene deres og eventuellt vill annbefale?

Det ene kurset er bygget opp ved hjelp av klikketrening, mens det andre bruker de ikkje godbiter i treningen, men ros isteden.

Er litt usikker på det med klikketrening, og om vi kommer til å bruke det på han i fremtiden, for da er det jo greit å gå kurset der vi bruker klikker..

Vet liksom ikkje helt hva vi skal gå på med han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvilken treningsmetode du velger å bruke og hvilket kurs du ønsker å melde deg på, bør du velge et valpekurs der det er stor fokus på sosialisering av valpene. Det i hvert fall det jeg mener er viktigst å få med seg på et valpekurs. Når det gjelder treningsmetode så er det jo bare å prøve seg frem og se hva som passer best for deg og din hund, du kan jo kombinere ulike treningsmetoder og finne frem til din egen. Uansett er valpekurs å anbefale når det gjelder den sosiale biten. Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det Emilie skriver over her. Selv ville jeg valgt klikkerkurset, om det viste seg at de veklegger god sosialisering.

Klikkertrening er ikke "å trykke på klikkeren", men trening der man fokuserer på det positive hunden gjør ved å gi den belønninger. Det er læring alle har nytte av, mener nå jeg. Ros er vel og bra, men er det nok til at hunden vil jobbe for det, uten at man i tillegg trener med å straffe uønsket adferd?

Men du får spørre litt, og finne ut av hvilket av de to kursene som høres best ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...