Gå til innhold
Hundesonen.no

Saltvanns akvarium

Tine

Recommended Posts

Jeg har ingen personlige erfaringer med saltvannsakvarium, holder meg til ferskvann. Men jeg har jo snakket med endel som driver med dette og det er vist ganske mye jobb, særlig i oppstarten + at det er mye mye dyrere enn ferskvann.

Vil anbefale deg å gå inn på www.saltvannsforum.no, der vil du finne masse info om saltvannsakvarium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved saltvannsakvarium bruker man da sjøvann eller tilsetter man vannet med noe spessielt? (her kommer min uvitenhet om akvarium og min nyskjerrighet frem ja)

Nei, det tilsettes et spesiellt salt til vannet. Det må stå i mange uker før man kan begynne å tilsette små ting i det. Som levende stein og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltvann er mye dyrere å holde på med enn ferskvann. Innkjøp av selve karet er det billigste. Det tar også mye lenger tid fra du fyller vann i karet til du kan ha fisk etc i det, så det er for tålmodige sjeler :) En annen veldig viktig ting er at det må være ganske stort. De som har skikkelig greie på det anbefaler ikke mindre enn 200-250 liter, spesielt når du er nybegynner.

Etter å ha lest endel om saltvann, ville jeg aldri våget meg på dette hvis jeg ikke hadde hatt akvarie før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...