Tine Skrevet 17. August 2006 Rapporter Skrevet 17. August 2006 Syns saltvanns akvarium er så nydelig noen som har erfaring med dette osv? Kunne tenkt meg ett selv etterhvert... Så lurer jeg på om det er mye arbeid osv? Håper på svar
kjersj Skrevet 17. August 2006 Rapporter Skrevet 17. August 2006 Jeg har ingen personlige erfaringer med saltvannsakvarium, holder meg til ferskvann. Men jeg har jo snakket med endel som driver med dette og det er vist ganske mye jobb, særlig i oppstarten + at det er mye mye dyrere enn ferskvann. Vil anbefale deg å gå inn på www.saltvannsforum.no, der vil du finne masse info om saltvannsakvarium.
Tine Skrevet 17. August 2006 Forfatter Rapporter Skrevet 17. August 2006 Tusen takk for svar Er det noen andre og som har noe info så bare kom med det
Synne Skrevet 19. August 2006 Rapporter Skrevet 19. August 2006 Min bror har saltsvanns akvarie. Det gikk mye tid og penger i begynelsen. Men det er kjempe fint å se på det med masse forkjelige fisker .
Tine Skrevet 19. August 2006 Forfatter Rapporter Skrevet 19. August 2006 Ja syns det er kjempe fint jeg også,kan få mye fine fisker samt annet til det
Nina Skrevet 21. August 2006 Rapporter Skrevet 21. August 2006 Ved saltvannsakvarium bruker man da sjøvann eller tilsetter man vannet med noe spessielt? (her kommer min uvitenhet om akvarium og min nyskjerrighet frem ja)
Yakine Skrevet 21. August 2006 Rapporter Skrevet 21. August 2006 Ved saltvannsakvarium bruker man da sjøvann eller tilsetter man vannet med noe spessielt? (her kommer min uvitenhet om akvarium og min nyskjerrighet frem ja) Nei, det tilsettes et spesiellt salt til vannet. Det må stå i mange uker før man kan begynne å tilsette små ting i det. Som levende stein og sånn.
Tine Skrevet 21. August 2006 Forfatter Rapporter Skrevet 21. August 2006 Ja det er vel mye jobb med det tenker jeg Så ett akvarium en plass i dag med alt til 500 kr Har litt lyst på det ja...
Yakine Skrevet 21. August 2006 Rapporter Skrevet 21. August 2006 Ja det er vel mye jobb med det tenker jeg Så ett akvarium en plass i dag med alt til 500 kr Har litt lyst på det ja... Et saltvanns??
Tine Skrevet 21. August 2006 Forfatter Rapporter Skrevet 21. August 2006 Nei det var ferskvanns akvarium men alikevel kjempe fint
Yakine Skrevet 21. August 2006 Rapporter Skrevet 21. August 2006 Nei det var ferskvanns akvarium men alikevel kjempe fint Ok, for syntes det hørtes fryktelig billig ut for saltvanns!
Tine Skrevet 21. August 2006 Forfatter Rapporter Skrevet 21. August 2006 Ja saltvanns akvarium er jo ganske dyrt vil jeg tro, men du får mer enn når du har vanlig ferskvanns akvarium
kjersj Skrevet 22. August 2006 Rapporter Skrevet 22. August 2006 Saltvann er mye dyrere å holde på med enn ferskvann. Innkjøp av selve karet er det billigste. Det tar også mye lenger tid fra du fyller vann i karet til du kan ha fisk etc i det, så det er for tålmodige sjeler En annen veldig viktig ting er at det må være ganske stort. De som har skikkelig greie på det anbefaler ikke mindre enn 200-250 liter, spesielt når du er nybegynner. Etter å ha lest endel om saltvann, ville jeg aldri våget meg på dette hvis jeg ikke hadde hatt akvarie før.
Tine Skrevet 22. August 2006 Forfatter Rapporter Skrevet 22. August 2006 Nei, helt sant det alså. Tror jeg skal gå får ferksvanns akvarium i stedet... Så kan jeg evnt gå over til saltvann senere om jeg ikke er lei
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar