Jump to content
Hundesonen.no

Flått rundt øynene

jaktlykke

Recommended Posts

Dette er noe av det verste jeg har sett av type flåttangrep på èn dag!! Makan - det kryr av dritten her hvor jeg bor...

Flåtten er foreløpig så liten at jeg ikke klarer å ta dem - får hive meg på ham i morgen med pinsetten.

24oa9fo.jpg

Dette er noe av det verste jeg har sett av type flåttangrep på èn dag! Makan - det kryr av dritten her hvor jeg bor...

Flåtten er foreløpig så liten at jeg ikke klarer å ta dem - får hive meg på ham i morgen med pinsetten.

Å fyysj! Så ekkelt! Håper du får ut alle i morgen, de er så ekle de små beistene...

Har de festet seg da? De ser jo så bittesmå ut jo! Jeg har aldri sett flåtten når den er så liten jeg.. kan faktisk ikke se at det ligner på det ekle krypet jeg måtte fjerne fra Sofus for noen uker siden (dvs to stk.. på samme dagen... *vrenge seg..*).

Lykke til da!

Guest Christine

Herregud :icon_redface:

Sier som en del andre: Lykke til med og fjerne de...Blir nok ikke godt for Amigo-gutten at du holder på med pinsett der, men må man så må man :D

Hadde en kanin som så akkurat like dan ut etter et par timer i hagen der jeg bodde før. Æææsj sier jeg bare.. :icon_redface:

Husk å sjekke godt på haka og sånn andre steder der det er lite hår, for det er ofte der flåtten biter seg fast.

Har de festet seg da? De ser jo så bittesmå ut jo! Jeg har aldri sett flåtten når den er så liten jeg.. kan faktisk ikke se at det ligner på det ekle krypet jeg måtte fjerne fra Sofus for noen uker siden (dvs to stk.. på samme dagen... *vrenge seg..*).

Lykke til da!

Flått har tre stadier, larve, nymfe og voksen, på larvestadiet er de knøttsmå.

ticks.gif

Forresten, hater pinsetter, de små grønne brekkjernene er så utrolig mye bedre, og da får du bort de knøttsmå flåttene også :icon_redface:

Forresten, hater pinsetter, de små grønne brekkjernene er så utrolig mye bedre, og da får du bort de knøttsmå flåttene også :icon_redface:

De bruker jeg også, de er helt geniale. jeg har tatt sånne små flått med det minst brekk jernet

Guest Just me!!

De bruker jeg også, de er helt geniale. jeg har tatt sånne små flått med det minst brekk jernet

Hvor får man kjøpt slike? På apoteket?

Uff, lykke til med flåttfjerningen! :icon_redface:

Hvor får man kjøpt slike? På apoteket?

Her i Molde får man tak i de på Molde Zoo (i Buddy-kjeden) og hols Molde dyreklinikk, apoteket har også muligens, siden til og med foreldrene mine hadde greid å få tak i :D

Buddy-forhandlere

Produsenten og bruksanvisning finner du her:

http://www.otom.com/

Pris er fra 29 til 59 kroner der jeg har sett.

Har tatt et femti-talls flått med sånne, hodet har ALDRI vært igjen på hunden :)

Guest Just me!!

Her i Molde får man tak i de på Molde Zoo (i Buddy-kjeden) og hols Molde dyreklinikk, apoteket har også muligens, siden til og med foreldrene mine hadde greid å få tak i :D

Buddy-forhandlere

Produsenten og bruksanvisning finner du her:

http://www.otom.com/

Pris er fra 29 til 59 kroner der jeg har sett.

Har tatt et femti-talls flått med sånne, hodet har ALDRI vært igjen på hunden :)

Flott, takk! Syns de ser veldig praktiske ut ja, godt å ha nå :D

Jeg brukte store deler av kvelden i går og formiddagen i dag til få ut dritten. Amigo skjønner jo at jeg vil ham vel, så han sitter dønn i ro og bare kniper igjen øynene mens jeg herjer rundt med både pinsett og negler! Ikke en bevegelse fra hans side; han er så flink atte!

Har ikke flåttpinsett men vanlig, og den er helt ubrukelig på disse småjævlene :)

Og av det flotte illulstrasjonsbildet du la ut Svein Tore, så er dette da larver. Men har også funnet noen trillrunde "blykuler", og de er vel sannsynligvis larvene som har fylt seg opp med blod?

Bikkja klør men det ser mye bedre ut i dag da heldigvis. Rådyret som vi fant etter ettersøket var fullstappa av flått, så det er jo ikke så rart at han fikk alt på seg. Merkelig nok har ikke jeg funnet en eneste på meg selv; samboeren min ligner et vortesvin :D - han har sikkert plukket 50 flåtter hittil på kroppen sin!

Hører hvitløkstabletter skal fungere - er det samma hva slags merke og hvor lenge må hunden bruke det før det gir effekt?

Vi har brukt flåtthalsbånd hittil og det har altså ikke hatt den store effekten...

Hei!

Ja han gjør muligens det ja! Men ser du resten av hunden så er det ikke så mye likhet igjen :)

24pi4ip.jpg

Flåtthalsbåndet har han hatt 1 måned og han har jo badet ekstremt mye i det siste, så jeg regner vel med at effekten er borte. Skal skaffe Expot tror jeg. Må jeg til veterinær for å få tak i det?

Det beste er vel å bytte ham ut med noen som ikke får flått :D

Helt tilfeldig kan jeg da nevne at jeg aldri har hatt flått :D

Jeg har ei flaske med noe middel liggende i bilen, kun naturlige ingredienser, smurte meg godt inn med det sist jeg var på et ekstremområde, spraya på Kia også, fant tre kravlende på henne (de satte seg ikke), ingen på meg. Om det var flaks eller middelet aner jeg ikke, men flaska var billig tror jeg. Skal se om jeg finner navnet på den senere :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...