Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke hunderaser er det på dine fellestreninger med klubb osv?

MarieR

Recommended Posts

legger den her jeg, har litt for lite med trening og lydighet og gjøre til at den passet serlig godt der :)

Har netopp komme hjem fra trening, masse flotte hunder, hadde vært gøy å vite hvilke hunderaser/blandinger du og din hund trener med på slike treninger som er arrangert av hundeklubben. fellestreninger og kurs osv. Kanskje det er noen gjengangere? ;) nevn gjerne hva disse hundene trener, eller hva det trenes mest på også.

Oppe på jonsvattne (nidaros BHK) er det masse forskjellig, og det er alltid nye hunder, og hunder som ikke er der, men nevner de fleste rasene jeg har møtt på der oppe. Er flere enn en av mange av de nevnte rasene her.

- Aussie, LP og spor. er visst en del som kjenner til to av disse aussiene her inne.

- Schæfer, for tiden to valper, men sosialisering og lette spor/ leking holdt de på med i kveld..

- korthåret vorsteh, LP, spor og bruks

- Riesen, LP og bruks

- Dverschnauser, spor, litt LP

- Mellomscnauser. LP, bruks

- Labrador, LP,spor

- Dalmatiner, LP, bruks

- Eurasier, LP så vidt jeg kune se..

- BC, LP

- Buhund, LP, AG og spor ;) ( ja det er oss..)

- Kelpie, LP og bruks

- Tervueren, LP, spor og bruks

- Rottweiler. LP

tja..det var de jeg kom på farten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

legger den her jeg, har litt for lite med trening og lydighet og gjøre til at den passet serlig godt der :)

Har netopp komme hjem fra trening, masse flotte hunder, hadde vært gøy å vite hvilke hunderaser/blandinger du og din hund trener med på slike treninger som er arrangert av hundeklubben. fellestreninger og kurs osv. Kanskje det er noen gjengangere? ;) nevn gjerne hva disse hundene trener, eller hva det trenes mest på også.

Oppe på jonsvattne (nidaros BHK) er det masse forskjellig, og det er alltid nye hunder, og hunder som ikke er der, men nevner de fleste rasene jeg har møtt på der oppe. Er flere enn en av mange av de nevnte rasene her.

- Aussie, LP og spor. er visst en del som kjenner til to av disse aussiene her inne.

- Schæfer, for tiden to valper, men sosialisering og lette spor/ leking holdt de på med i kveld..

- korthåret vorsteh, LP, spor og bruks

- Riesen, LP og bruks

- Dverschnauser, spor, litt LP

- Mellomscnauser. LP, bruks

- Labrador, LP,spor

- Dalmatiner, LP, bruks

- Eurasier, LP så vidt jeg kune se..

- BC, LP

- Buhund, LP, AG og spor ;) ( ja det er oss..)

- Kelpie, LP og bruks

- Tervueren, LP, spor og bruks

- Rottweiler. LP

tja..det var de jeg kom på farten..

Hvems er det?

Er ikke med på sånne treninger lenger jeg..

Men det var Aurasier, Samojed, Schæfer osv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Border Collier - Ag og Lp

Pyrrineisk gjeterhunder - Ag og litt Lp

Parson Russel Terriere - Ag

Dalmatiner - Ag og Lp

Labradorer - Ag, Lp og spor

Flat'er - Ag, Lp og spor

Sheltie - Ag

Golden - spor og Lp (et par trener litt Ag)

welsh springer spaniel - Ag

Blandingshunder - Ag, lp og spor

Tollere - Ag, Lp og spor

Dette var de jeg kom på i farten, men det er mange flere raser som kommer innom og trener med oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Trygve og Furba (tispe på ca 1 år)?

Er fellestreningene i Nidaros på mandager eller onsdager, forresten?

vet ikke hvem dem er.. :) er tispe hvertfall, skikkelig flinke..

er både på mandager og onsdager, best oppmøte på onsdag, fra i halv syv tiden og utover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hvem dem er.. :) er tispe hvertfall, skikkelig flinke..

er både på mandager og onsdager, best oppmøte på onsdag, fra i halv syv tiden og utover ;)

Ok, takk. Har hatt annet program begge de kveldene tidligere, men ikke nå lenger. Vi blir vel å se framover ;)

Trente AG en periode i fjor, og da trente vi blant annet sammen med et par Aussies, BC, Eurasier, Ridgeback, Lundehund, vorsteher, bc og Jack Russell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en liten stund siden jeg var på kurs/fellestreninger i klubben, men kan jo nevne hvilke raser jeg gikk på kurs med.

-blanding av malamut og schafer

-mellom schnauzer

-parson russel terrier

-welsh springer spaniel

-border collie (rex)

og på det siste kurset var det de samme + disse:

-golden retriever

-saluki

-noen blandinger

-schafer

-terrier av noe slag

Og på fellestreninger ser man ofte:

-flere border collier

-Aussie

-schafer

-riesen schnauzer

-labrador?!

-japansk spisshund

-tervuren

og noen fler som jeg ikke kommer på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Miljøtreningene våre er det:

6 Cavalierer

1 Kooikerhund

1 Dalmantiner

2 Schæfer

1 Dachs

3 Norsk Lundehund

3 Berner Sennen

1 Toller

3 Flat

1 Border Collie

1 Blanding

1 Engelsk Springer Spaniel (kommer en til)

Alle er ikke der hver gang da, noen er der oftere enn andre. Også er det jo også andre som er der nå og da liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fellestreningene...:

Blandinger.. Lp

Golden retrievere.. Lp og jakt

Tollere.. lp, jakt og bruks

Aussie.. Lp

Wheaten terrier.. Lp

Labrador.. Lp og service hund

Puddel.. Lp og utstilling

Dachs.. Lp og bruks

Rottweiler.. Lp og Ag

Border collie.. Lp

Schnauzer salt/pepper.. Lp

Husker ikke fler jeg :D

Men på konkurranse gruppa der jeg og Nana går på torsdager er det:

Blandinger

Puddel

Golden retriever

Toller

Border collie

Bichon frise (som skal begynne på "vår" gruppe)

En fugle hund

Labrador

Rottweiler

Schnauzer

Berner sennen

Tror det var det... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi dæven skal jeg huske alle? *tenke* (er ikke så mange, men jeg har gullfisk hjerne)

- Border collie (ag,LP)

- cairn terrier (ag)

- manchester terrier (feil stavet, i know) (ag)

- toller (ag,lp og bruks)

- lagotto romagnolo (lp)

- golden (ag,lp,og bruks)

- engelsk setter (ag,lp)

- gordon setter (ag)

- blandinger (ag,lp,bruks)

- mellom schnauzer (ag)

- toy puddel (ag)

- mellom puddel (trooor jeg) (ag)

- samojed (ag)

- weimaraner (ag,lp,bruks)

- islandsk fårehund (ag)

- groendael (ag)

- tervueren (ag,lp)

- sheltie (ag,lp)

- rhodesian ridgeback (ag,lp,bruks)

- Wheaten terrier (ag,lp)

- leonberger (ag)

- schæfer (ag)

- springer spaniel (ag)

- rottweiler (lp)

- boston terrier (ag)

Ja det er dem jeg kom på i farten, vi er delt inn i mange grupper så hvilke nye som har komt og som trener hva har jeg ikke helt styr på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurset vi går nå i lp:

- blanding av labbis og bc

- schafer

- cavalierer

- flat

- cairn terrier

- golden

Agility treninga:

- 2 rottweilere

- 6 bcer

- cairn terrier

- dachs

- 4 blandinger

- 2 dansk-svenske gårdshunder

- flat

- golden

- 3 dverg schnauzer

- buhund

- toller

- rhodesian ridgeback

- 2 collier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal prøve å huske tilbake til sist jeg var på trening..

border collie x minst 6

schæfer x 3

akita x 3

lagotto x 2 + to valper

australsk terrier x 2 + et valpekull på 7 uker

siberian husky x 2

korthåret collie x 2

groendael

jacktcocker

rottis

pumi

spansk vannhund

golden

australs kelpie

riesen

dvergshnauzer x 3

sheltie

lapsk vallhund

puddel

der er de jeg husker ihvertfall.. mulig det var en flat og en toller også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fritreningen pleier vi å være:

Jaktlabrador

Aussier

Irsk Ulvehund

Flat Coated Retriever

Engelsk Bulldog

Golden Retriever

Chihuahua (vært der et par ganger)

Så er det noen som ikke er der så ofte, men som allikevel kan sies å trene der, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...