Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det noe jeg kan ha i maten så de ikke røyter så fælt?

Henriette

Recommended Posts

Begge to her i huset røyter 24timer i døynet og heeele året.

må støvesuge 3-4 ganger pår dag jo.

Lurer på om jeg har hørt snakk om noe som gjør at pelsen blir bedre?

De hav veldi fin pels, donny har myk skinnekde og doffen har litt strihåra skinnende pels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omega-3 hjelper veldig mye på mine to iallefall. Gir den 1 ss i maten en gang om dagen. Den jeg bruker heter super pels og fåes kjøpt i dyrebutikk. Jeg gir også rå eggeplomme i maten ca to ganger i måneden og det hjelper bra på det og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke fornøyd med de andre oljene når det kommer til pels jeg ... De smørrer for det meste bare tarmene.

Synes i hvert fall soyaolje har hjulpet på pelsen til Yrja når jeg har brukt det, men det kan vel virke forskjellig kanskje? :unsure:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eukanuba preformance, og kommer trolig ikke til å skifte da donny gikk fra å vere en liten spinkel"mynde"(ikke negativt mot mynder nei) til å bli en fin krafti border hanne.

Nå vet ikke jeg hva som er normalt for en Border ift røyteperioder, men for oss har det hjulpet å gi Salmpoet som tilskudd for å få tilbake pelsen raskere.

Synes i hvert fall soyaolje har hjulpet på pelsen til Yrja når jeg har brukt det, men det kan vel virke forskjellig kanskje? :unsure:;)

Soya -er det ikke delte meninger om soya for hunder? *uvitende på akkurat det området* Men mener å ha hørt det...

*Endret av Mod Flash - dobbeltpost*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soya -er det ikke delte meninger om soya for hunder? *uvitende på akkurat det området* Men mener å ha hørt det...

Hm... Det vet jeg ikke altså. ;) Jeg har fått tips fra andre om å bruke soya, men det kan jo hende at det ikke er så bra. Har aldri hørt det, men hvis det er delte menigner om det(noe det er om det meste) så hadde det vært fint å vite hvorfor. Nå hørtes jeg sikkert sær ut, men dere skjønner nok hva jeg mener. :P Det kan være at soya ikke er så bra? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Eukanuba preformance, og kommer trolig ikke til å skifte da donny gikk fra å vere en liten spinkel"mynde"(ikke negativt mot mynder nei) til å bli en fin krafti border hanne.
OK det blir ditt valg, men det er ikke alltid at tørrfôr er det optimale med hensyn til røyting og allergier, og det er forskjell på fôret fra produsent til produsent. Jeg har rimelig bra efaring med dr. Baddakys olje og selolje sies å ha bra effekt både på pelsen og leddene. Det finns en selolje som heter Selgodt som har fått god kritikk uten at jeg vet noe om produktet.

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...