Gå til innhold
Hundesonen.no

En gledelig overraskelse! OPPDATERT: Ungene er født!


Karris

Recommended Posts

Det er en god stund siden jeg satte to av marsvina mine, Blondie og Krølle, sammen for at det skulle bli barn, men det skjedde i grunn ingenting mellom dem. Jeg tenkte: Nei, nei, da blir det vel ikke noen marsvinunger denne gangen... Den hannen som var far til Blondies forrige kull døde i februar, så jeg hadde egentlig bare Krølle jeg hadde lyst til å bruke - de andre er nok litt i eldste laget.

Det har som sagt gått lang tid siden jeg satt dem sammen og selv om det ikke skjedde noe, tenkte jeg at de kunne jo få være i samme bur først som sist, siden de trivdes så godt sammen. Jeg har ikke tenkt så mye over det. Jeg har hatt en del å gjøre i det siste, så det har blitt lite tid til å kose med marsvina. De har hatt hverandre som selskap de siste ukene, men da jeg koste med Blondie i går så jeg plutselig at magen hennes var blitt usedvanlig stor med en kul ut på hver side.

Krølle og Blondie har visst hatt det svært så koselig når jeg ikke var der. At jeg ikke har merket noen ting! :P Men gøy er det i hvert fall! :P Nå blir snart noen søte små dotter som løper rundt i buret. Gleder meg veldig! Har jo ingen anelse om når hun ble drektig, men om jeg skal tippe, er det et par uker til ungene kommer.

Her er et bilde av en veldig gravid Blondie:

p8102404eq2.jpg

Håper forresten veldig på en unge med fargen hennes, er så glad i den. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så herlig . MArsvinunger er helt utrolig nydelige. Jeg har en hann tilgjengelig, og har såå lyst til å bedekke de to jeg har i riktig alder ,men fornuften sier nei. Er så vanskelig og finne godehjem til dem synes jeg .) OG med min flaks ender jeg vel opp med ti hanner hehe.

Den fargen på Blondie var helt fantastisk nydelig !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunner er helt klart mest ettertraktet, ja. Og det er også en utfordring å finne gode hjem til dem. Det er så mange som går rett til dyrebutikken når de ønsker seg marsvin. De tenker ofte ikke på at de kan få marsvinunger fra folk som ikke selger til dyrebutikken.

Marsvin kan få alt fra 1-5 unger. Blondie fikk fire unger i forrige kull, så det skal bli spennende å se.

Det er egentlig helt fantastisk med nyfødte marsvin, de blir født med pels, åpne øyne, og bare etter en veldig kort tid begynner de å løpe rundt på de små beina sine. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg virkelig ELSKER marsvin. Snakk om koselige kjæledyr med masse personlighet! Lykke til med babyer=)

Takk! Marsvin er utrolig koselige dyr, ja. :) Mange som ikke forstår meg når jeg sier det, men de har som du sier masse personlighet. Ingen marsvin er like. Det er det som er så gøy! Gleder meg kjempe til barna kommer! Det er alltid like morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natt til i går ble marsvinungene endelig født! ;) To nydelige nurk. I og med at hun bare fikk to unger var begge ganske store, og de har allerede, etter bare to døgn, begynt å smake på voksenmaten - høy og kraftfor. De er så søte der de løper rundt på de tynne beina sine og roper på mammaen sin. Blondie er en flink mamma og hun tar godt vare på barna sine.

Jeg er 99% sikker på at begge er hanner, men det blir enklere å se når de blir litt større. Den ene er glatthåret - svart og brun, mens den andre har rosetter - svart, brun og hvit. Ikke noen renrasede marsvin her i gården med andre ord. ;)

De er forresten begge til salgs når de er gamle nok til å bli tatt fra moren sin.

Her er noen bilder av de to små sammen med moren sin:

p8172542gn5.jpg

p8172553vy6.jpg

Kommer flere bilder etter hvert som de vokser. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, for et nydelig marsvin! Tror hun er det peneste marsvinet jeg har sett ;) Og ungene var kjempesøte!

:blush: Det var koselig sagt!

Så nydelige! Også så store! ;o

Jeg var ganske overrasket selv over hvor store de var, men det kommer av at de bare var to. De har forresten blitt enda større nå. De vokser fort! Er ikke lenge marsvin er små...

Åh, så nydelige! Jeg trodde vi måtte vente i ukesvis her jeg! Hehe.. kanskje jeg burde få meg et marsvin i hus hmmmm.... nydelige bilder også forresten, spesielt det siste ;)

Jeg var usikker selv på når de ville komme, men merket på henne kvelden før at ungene var på vei. Det er gøy med marsvin!

Kjempe nydelige da, du er kjempe heldig alså ;)

Hehe, synes jo de er veldig nydelige selv da...

Så søte... :) Vil ha marsvin igjen.. :rolleyes:

Du kan få fra meg. :P

Unnskyld at jeg svarte alle i en post, men jeg prøver å ikke spamme min egen tråd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...