Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva kan man gi valper som godbiter!?

Shortybebeh

Recommended Posts

Skrevet

Godbitens frysetørret vom brukte vi mye den første tiden. Ellers fikk han en strupe den første kvelden han var hjemme (artig å tenke på at han den gang brukte flere dager på en strupe som i dag slukes på 5 min :) )

Leverpostei på skive, fiskepudding, kylling uten skinn osv er jo godsaker som ikke er så sterkt for magen. Du må nok nesten se valpen litt ann, noen tåler jo mer enn andre! Jeg var litt forsiktig de første dagene, men siden har han vel fått smake på litt av det meste og vi har aldri hatt noe problemer med magen.

Lykke til!

Skrevet

Man kan jo gi tørrforkuler fra den vanlige maten, men smøre litt leverpostei på slik at den lukter litt annerledes.

Du kan også dyppe fingeren i biola og la den slikke det av (eventuelt dryppe litt på tørrfokula)

Skrevet

Frolic delt i 8 biter var fin hundegodis når min var valp. Eller pølse i bitte små biter.

Bare bitene er små nok tror jeg ikke det er noen fare, det blir liksom ikke SÅÅÅ mye godis i løpet av en dag.

Skrevet

Kylling, fiskeboller/fiskekaker, Go'biten godbiter (gjerne vom) osv.

Godbiter som pølse og frolic vil jeg ikke anbefale deg å gi for mye av, LiLi blir i alle fall dårlig i magen av de.

PS: Kitbits (godbiter for katt) som du får i matbutikken. Husk å del dem opp i små biter :) Jeg pleier å dele en Kitbits i 6.

Skrevet

Taika fikk for det meste Gobitens frystetørkete vom og salat kylling.

Pølser var vi forsiktige med, da oppdretter sa at det kunne bli veldig salt for henne.

Skrevet

Jeg har fått høre knekkebrød jeg! Halve knekkebrød er visst fint for tenner og mage, ihvertfall på stor rase.

Hoho, tror kanskje ikke det er noe for en papillon, men hvem vet. :)

Skrevet

tror som sagt det meste går bra, bare du deler det i små biter.

((Må bare legge til at jeg tror aldri jeg kunne ha brukt knekkebrød.. hihi, vet om en som hadde sett på det, blitt fornærmet og gått sin vei..))

Skrevet

Jeg bruker "Friskies - Softies" til valpen min. Deler de opp i 4-6 små biter. Hun liker de godt og har ikke reagert negativt på dem :icon_redface:

Skrevet

Herregud, jeg har nesten glemt hva jeg ga til valpen min, og jeg som snart skal få valp igjen! Jeg er for glemsk! Menmen, til saken. Jeg ga litt av hvert, byttet litt på slik at valpen ikke gikk lei av noen godbiter. Fôrkuler, frolic delt i små biter( 8 biter av en, eller noe), pølsebiter, ja alt man kan dele i små biter. Lykke til! :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...