Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpesyk.....

kobra_love

Recommended Posts

Skrevet

Huff! Jeg er så valpesyk nå!! Har så lyst på en Irsk Ulvehund valp, men vet at jeg ikke har tid før om hvertfall et år :) Får sikkert ikke lov til å ha en så stor hund her hjemme heller da, så må nok bare belage meg på å vente.

men, vil dere anbefale meg å kontakte en oppdretter allerede nå? Med tanke på at jeg ikke kan ha en ny valp før om 1-2 år??? Eller er det litt tidlig?

Så jeg får nok kose meg med Kobra jenta mi så lenge da. Ikke at det er noe nederlag da. Hun er "babyen" min :D Bortskjemt er a å!!! :P

Skrevet

Ja..... Jeg vil gjerne finne en oppdretter i nærhete av meg, og vet det er noen ikke så alt for langt unna som driver med Irsk Ulvehund! Hadde vært gøy å besøke noen, men jeg føler liksom at jeg trenger meg på, ettersom jeg ikke skal ha valp før om et par år!

Hva syntes dere som driver oppdrett??? Ville dere sett på det som unødvendig "prat"???

Guest Vicky
Skrevet

er helt valpesyk....... venter på valp fra eget oppdrett... parring skjer i Januar, så da er det bare å vente...... :)

Skrevet

Samme her..

Har såå lyst på en boston eller boerboel.. Kommer til å skaffe meg begge rasene, men blir noen år til.. :oops:

Men har enda ikke bestemt meg for hvilken eg vil ha først da.. tjhi.. :):wink:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...