Gå til innhold
Hundesonen.no

Na har vi hentet Gizmo!


Shortybebeh

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Er det noe jeg ikke vet om papillon før jeg får en?

Det er det garantert!

Er det noe jeg har glemt å kjøpe?

Du kommer i alle fall helt sikkert på mer å kjøpe etter hvert, om det er nødvendig er en annen sak :)

Er det noe jeg ikke har tenkt på?

Hadde vært rart hvis ikke :D

Hihi, men det virker som du er veldig godt forberedt da :)

En ting jeg vil anbefale er Urine-Off, den er helt super, og fjerner virkelig all urin, og all lukt (selv for hundeneser). Dette gjør renslighetstreningen MYE lettere, og den er ikke alltid lett på en papillon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte tips! Tusen takk! :)

Dette har jeg gjort under ventetiden (bilder ligger her, er så mange at jeg ikke kan poste dem...):

http://www.home.no/anyvold/Blogg.html

Men det tok ikke lang nok tid, er fortsatt 4 dager igjen! :)

Oi, jeg er stum av beundring... jeg skulle ønske jeg hadde gjort noe liknende med Sofus jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg vil anbefale er Urine-Off, den er helt super, og fjerner virkelig all urin, og all lukt (selv for hundeneser). Dette gjør renslighetstreningen MYE lettere, og den er ikke alltid lett på en papillon. :)

wow! hvorfor har ingen informert meg om denne før?? tror jeg må kjøpe meg en slik flaske tilfelle uhell...:)

hvor får jeg kjøpt den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står link på siden :)

Kosta litt da, men skjønner at noen kanskje har behov.

Heldigvis har jeg aldri hatt problem med at hunden skvetter inne, og da iallefall ikke på samme sted flere ganger.

Har litt lyst til å bestille, bare for å få lampa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke noe gøy å vente!

Men jeg prøver å fylle dagene med diverse, da..

Nå har vi jo revet terrassen, lagt ferdiggress og bygget gjerde rundt, og det fikk tiden til å gå litt fortere! Og det har blitt veldig fint!

I går jobbet jeg litt i salongen, og i dag har jeg lagt negler på mamma og meg selv.. I morgen skal jeg og gubben snu om hele stua, speilvende den altså. Sånn at vi får færrest mulig ledninger liggende over gulvet!

Og på tirsdag skal jeg jobbe i salongen igjen, og så er dagen der! :P

Drar tidlig på formiddagen, og så er det en god time å kjøre..

Gleder meg masse masse! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrekkblandet fryd! :P

Jeg har altså handlet;

  • hundeseng
  • en haug med tepper og en pute
  • et reisebur
  • en fraktveske til vi henter ham, hvis han vil gjemme seg i noe..
  • en stor boks til å oppbevare mat i
  • vann og matskål
  • klotang
  • stellebord
  • en haug med leker
  • noe snop og tyggegreier.
  • utstillingsbånd
  • voksenbånd (sånn rulle)
  • unghund-halsbånd (lite og mykt)
  • voksenhund-halsbånd (større og mer holdbart)
  • Klikkere
  • bøker om klikkertrening og hund generelt og valper, samt valpe-klikkerdvd.
  • bilsele
  • klistremerke til bilen :D

  • revet terrassen og laget gressplen for hundens skyld.. ;)

Langline vil jeg ha...

Børster, shampoo etc venter jeg med til jeg har hørt hva oppdretter pleier å bruke!

Mat må jeg kjøpe, men får med mat av oppdretter til den første tiden!

Ser noen noe viktig jeg har glemt? :unsure:

Du har revet terassen? :D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg og ei venninne rev den litt av den en kveld før vi gikk på byen, og så tok jeg og mannen resten dagen etter. :rolleyes:

Gikk fort! Men så var den pill råtten også...!

(angrer på at jeg ikke tok bilder, men..)

Hagen ble FLOTT!

Har ikke råd til å fikse den siste le-veggen, men har satt opp midlertidige gjerder inntil videre.

Her er bilder:

http://www.home.no/anyvold/hage1.JPG

http://www.home.no/anyvold/hage2.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg og ei venninne rev den litt av den en kveld før vi gikk på byen, og så tok jeg og mannen resten dagen etter. :rolleyes:

Gikk fort! Men så var den pill råtten også...!

(angrer på at jeg ikke tok bilder, men..)

Hagen ble FLOTT!

Har ikke råd til å fikse den siste le-veggen, men har satt opp midlertidige gjerder inntil videre.

Her er bilder:

*klippe*

Velkommen til de to lengste dagene i ditt liv :)

Bra hage til hund det der, skulle gjerne ha gjerdet inn litt her, men da blir borettslaget så sinte på meg :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går så tregt! :P

Men i dag har tiden flydd, har jo ommøblert og speilvendt hele stua!

Det ble fint! Heldigvis... :huh:

I morgen har jeg plutselig to kunder i salongen! (som jeg ikke har åpnet enda + at jeg egentlig har ferie!)

Så det er jo bare utrolig!

Hjelper litt med å få tiden til å gå det!

Nå sitter jeg å koser meg med litt scrapping.. lager paper piecings til en byttering jeg ble med på.. for å få tiden til å gå... Har igjen å lage èn, så det tok jo ikke så lang tid som jeg hadde håpet! :P

(Her er en paper piecing (PP) for de som lurer på hva det er.. Rett og slett en papirfigur satt sammen av mange små deler!

Her er en heffalump laget av 20 deler:

http://www.external-beauty.com/heffalomp.jpg

9 deler, blå bjørn:

http://www.external-beauty.com/bjorn.jpg

8 deler, dalmatiner:

http://www.external-beauty.com/dalmatiner.jpg

Også denne da, Bambi.. min aller aller første PP! Dette var før jeg visste hvordan det skulle gjøres, så denne er faktisk 64 deler! Jeg er litt flau over det nå, men.. En gang må være den første.. etter denne gikk jeg på kurs! :)

http://www.external-beauty.com/bambi9.JPG

Nei, nå babler jeg i vei om ting som sikkert ingen andre synes er interessant.. Dere får bare la være å lese! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg og ei venninne rev den litt av den en kveld før vi gikk på byen, og så tok jeg og mannen resten dagen etter. :rolleyes:

Gikk fort! Men så var den pill råtten også...!

(angrer på at jeg ikke tok bilder, men..)

Hagen ble FLOTT!

Har ikke råd til å fikse den siste le-veggen, men har satt opp midlertidige gjerder inntil videre.

Her er bilder:

http://www.home.no/anyvold/hage1.JPG

http://www.home.no/anyvold/hage2.JPG

Det ble kjempefint :huh: Nå får valpen litt plass å løpe på vettu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAN ER SUPERSØT! :)

Vi hadde han i hus klokken 4, etter en times biltur, og 3 timer hos oppdretter.

Han synes bilturen var litt skummel, men sovnet etterhvert.

Hjemme var ALT skummelt, og han ville IKKE være på gulvet, bare holdes.

Etterhvert fikk han spist litt og drukket litt, og han har tisset ute to ganger allerede.

Naboens katt kom bort til oss ute, Gizmo så den ikke, men jeg tok han opp og gikk inn, ettersom vi var ferdige ute. Og da så han katten! Lille kroppen bjeffet og knurret av full hals! Katten ville den ikke ha noe med å gjøre! :)

For det meste har han sovet på fanget mitt, i 1000 forskjellige positurer.

Nei, det er herlig å ha han i hus! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAN ER SUPERSØT! :)

Vi hadde han i hus klokken 4, etter en times biltur, og 3 timer hos oppdretter.

Han synes bilturen var litt skummel, men sovnet etterhvert.

Hjemme var ALT skummelt, og han ville IKKE være på gulvet, bare holdes.

Etterhvert fikk han spist litt og drukket litt, og han har tisset ute to ganger allerede.

Naboens katt kom bort til oss ute, Gizmo så den ikke, men jeg tok han opp og gikk inn, ettersom vi var ferdige ute. Og da så han katten! Lille kroppen bjeffet og knurret av full hals! Katten ville den ikke ha noe med å gjøre! :)

For det meste har han sovet på fanget mitt, i 1000 forskjellige positurer.

Nei, det er herlig å ha han i hus! ;)

Gratulerer med babyen i hus! Ta masse bilder, han kommer til å vokse så alt for fort ;)

Kos dere med den lille krabaten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...