Gå til innhold
Hundesonen.no

Soving om natta


TineSimbaNana

Recommended Posts

Nå er klokken 03.18 og jeg får fortsatt ikke sove. har prøvd flere ganger, men får bare ikke sove. Sånn er det nesten hver eneste natt. litt kjipt når jeg må tidlig opp for da får jeg ihvertfall ikke nok søvn <_<

Noen andre som ikke får sove om natta?

Hva gjør dere for å klare å sove egentlig? Noen tips :D?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får heller ikke sovne! Det er så varmt.

Tidligere slet jeg med å sovne, fordi jeg hele tiden tenkte på at jeg ikke fikk sove. Men så begynte jeg å tenke på andre kjedelige ting, og da sovnet jeg med en gang

hehe.. oki.. mm.. jeg også tenker på at jeg ikke får sove <_< kanskje jeg skal begynne å tenke på andre kjedelige ting :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber kun natt, og da er det vanskelig å sovne tidlig i friukene også. Legger meg tross alt en gang etter syv om morgenen jobbukene. Men en "sikker vinner" hos meg, er å legge seg på sofaen og glo på en film jeg har sett mange ganger.

Noen tips som kanskje kan hjelpe:

- Ikke spis tunge måltider sent på kvelden.

- Prøv å ha en jamn døgnrytme.

- Les på senga (men ikke en for spennende bok, for da flyr klokka)

- Ikke ha det for varm på soverommet (litt vanskelig å justere sommerstid da, men evt dropp dyne og ha kun et teppe eller dynetrekk...)

- Ikke innta koffein og sukker seint på kvelden.

- Kamillete. Hørt det skal hjelpe i hvert fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får sove etter hvert i natt. :D

hehe.. jepp får nok sove rundt seks - syv - åtte :D som alltid.. eller kanskje jeg skal være våken helt til neste kveld for da får jeg kanskje helt sikkert sove :P:rolleyes:

Men da er jeg sikkert kjempe trøtt på dagen og orker ingenting. det er kjipt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du få deg nattarbeid etter hvert. Helt topp det når man er B menneske, og det er digg å legge seg å sove rett etter jobb. :D Mye mer opplagt på dagen til å gjøre ting og tang, og være sosial.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligg på rygg og tell 8 dye åndedrag, så legger du deg på siden og teller 8 dype åndedrag (pust med magen) så legger du deg over på andre siden og teller 8 dype åndedrag osv osv..Dette har jeg hørt skal hjelpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja.. jeg har virkelig ikke sovet mange timene i det siste! Det er varmt, noe som forsåvidt er greit-men så er det helt vindstille.. og da er det jo ikke snakk om at man får en eneste liten "blæst" over kroppen engang..

Nå har jeg til og med plassert meg rett foran det ene vinduet på soverommet, men det eneste jeg har "oppnådd" er at jeg er fullstendig overtrett/sliten pga for lite søvn og faktisk en begynnende forkjølelse! Forstå det den som kan.. :):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som det har vært så varmt ute er det nok mange som sliter med søvnen.

Jeg har slitt med innsovningsvansker i flere år,det jeg prøver være litt bevist på er hva jeg gjør minst 1 time før liggetid. jeg prøver forholde meg rolig siste timen,ikke prate i tlf,ikke rydde hus og lignende,hunden er ferdig luftet og jeg er ferdig dusjet, la kroppen roe ned med lettsette tv programmer eller lese litt i et blad. vær bevist på hva klokken er og si til deg selv ,'om en time skal jeg legge meg' da forbereder du kropp & sinn på hva som kommer. som de andre nevner er tung mat og kaffe ikke bra,men ikke legg deg sulten heller. Da jeg var yngre var rolig musikk,spilt veldig lavt noe som hjalp,nå vil jeg ha det helt stille..

noen løser hverdens problemer når de skal sove,andre skaper dem... er du en av de så prøv tenke på helt andre ting, fex hva du ville gjort om du vant 20 mill i lotto hehe

lykketil

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at lydbøker funker nesten bedre enn lesing. Da kan du ha det mørkt i rommet, og du får tankene over på noe annet enn at du MÅ sove. Dessuten kan du ha det helt mørkt i rommet og lukke øynene. Det funker nesten bare bedre om du hører på ei lydbok du har hørt før...

Sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at lydbøker funker nesten bedre enn lesing. Da kan du ha det mørkt i rommet, og du får tankene over på noe annet enn at du MÅ sove. Dessuten kan du ha det helt mørkt i rommet og lukke øynene. Det funker nesten bare bedre om du hører på ei lydbok du har hørt før...

Sov godt!

Hmm, det var jo slettes ingen dum ide! Hvorfor har jeg ikke tenkt på det før? Sånn rent bortsett fra det praktiske dah.. altså, har ingen lydbøker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det var jo slettes ingen dum ide! Hvorfor har jeg ikke tenkt på det før? Sånn rent bortsett fra det praktiske dah.. altså, har ingen lydbøker..

det er mye fint å låne på biblioteket! Peter Pan, Ole Brum og den store stormen, blåsbortdagen, Mummitrollet osv... B) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mye fint å låne på biblioteket! Peter Pan, Ole Brum og den store stormen, blåsbortdagen, Mummitrollet osv... B) :)

Sikkert så spennende at man ikke får sove! :P

Jeg har innvestert i en elektrisk vifte (ca 199kr på eks Expert) Verd pengene x3 i hvertfall varme netter som nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mye fint å låne på biblioteket! Peter Pan, Ole Brum og den store stormen, blåsbortdagen, Mummitrollet osv... B) :)

Du morer deg nå ja, Benedichte :P Men kanskje de har noe av Isfolket??? :P DET hadde vært noe det, en eller annen seriøs forteller som sitter og leser som Tengel og Siljes første.. eh.. møte :P (jah, husker det enda jeg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ligg helt stille, ikke snakk, kke rør på deg. Tenk at du forsiktig blir grønn fra tærne og det går saaakte oppover mot deg. Når du er på hodet så sover du... :)

Labbiseier her inne mener det hjelper og telle Sauer i balettkjoler. Tell til 300, så begynner du og soven.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hihi. Jeg har faktisk en super idè. Har du ikke sett reklamen hvor hun damen får fullt av forfattere hjem til seg? Det må være mye bedre enn lydbøker!

:) Sov du sist natt, eller er det bare sånn du er? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...