Gå til innhold
Hundesonen.no

Soving om natta

TineSimbaNana

Recommended Posts

Skrevet

Nå er klokken 03.18 og jeg får fortsatt ikke sove. har prøvd flere ganger, men får bare ikke sove. Sånn er det nesten hver eneste natt. litt kjipt når jeg må tidlig opp for da får jeg ihvertfall ikke nok søvn <_<

Noen andre som ikke får sove om natta?

Hva gjør dere for å klare å sove egentlig? Noen tips :D?

Skrevet

Jeg får heller ikke sovne! Det er så varmt.

Tidligere slet jeg med å sovne, fordi jeg hele tiden tenkte på at jeg ikke fikk sove. Men så begynte jeg å tenke på andre kjedelige ting, og da sovnet jeg med en gang

Skrevet

Jeg får heller ikke sovne! Det er så varmt.

Tidligere slet jeg med å sovne, fordi jeg hele tiden tenkte på at jeg ikke fikk sove. Men så begynte jeg å tenke på andre kjedelige ting, og da sovnet jeg med en gang

hehe.. oki.. mm.. jeg også tenker på at jeg ikke får sove <_< kanskje jeg skal begynne å tenke på andre kjedelige ting :D

Skrevet

Jeg jobber kun natt, og da er det vanskelig å sovne tidlig i friukene også. Legger meg tross alt en gang etter syv om morgenen jobbukene. Men en "sikker vinner" hos meg, er å legge seg på sofaen og glo på en film jeg har sett mange ganger.

Noen tips som kanskje kan hjelpe:

- Ikke spis tunge måltider sent på kvelden.

- Prøv å ha en jamn døgnrytme.

- Les på senga (men ikke en for spennende bok, for da flyr klokka)

- Ikke ha det for varm på soverommet (litt vanskelig å justere sommerstid da, men evt dropp dyne og ha kun et teppe eller dynetrekk...)

- Ikke innta koffein og sukker seint på kvelden.

- Kamillete. Hørt det skal hjelpe i hvert fall...

Skrevet

Håper du får sove etter hvert i natt. :D

hehe.. jepp får nok sove rundt seks - syv - åtte :D som alltid.. eller kanskje jeg skal være våken helt til neste kveld for da får jeg kanskje helt sikkert sove :P:rolleyes:

Men da er jeg sikkert kjempe trøtt på dagen og orker ingenting. det er kjipt :D

Skrevet

Da må du få deg nattarbeid etter hvert. Helt topp det når man er B menneske, og det er digg å legge seg å sove rett etter jobb. :D Mye mer opplagt på dagen til å gjøre ting og tang, og være sosial.

Skrevet

Jeg får heller ikke sove om natta. Men i natt skal jeg våke over, for vi skal til Oslo i morgen. Så jeg sover heller i bilen og på flyet :D

Jeg pleier å ha vinduet åpent, for jeg greier aldri å sove når det er varmt.

Skrevet

Ligg på rygg og tell 8 dye åndedrag, så legger du deg på siden og teller 8 dype åndedrag (pust med magen) så legger du deg over på andre siden og teller 8 dype åndedrag osv osv..Dette har jeg hørt skal hjelpe

Skrevet

Uff, ja.. jeg har virkelig ikke sovet mange timene i det siste! Det er varmt, noe som forsåvidt er greit-men så er det helt vindstille.. og da er det jo ikke snakk om at man får en eneste liten "blæst" over kroppen engang..

Nå har jeg til og med plassert meg rett foran det ene vinduet på soverommet, men det eneste jeg har "oppnådd" er at jeg er fullstendig overtrett/sliten pga for lite søvn og faktisk en begynnende forkjølelse! Forstå det den som kan.. :):P

Skrevet

Du kan jo prøve å ha det helt mørkt (og kaldt) på rommet, og så lukke øynene og nekte deg å åpne dem. Det hjelper i alle fall for meg :) (som oftest)

Skrevet

Nå som det har vært så varmt ute er det nok mange som sliter med søvnen.

Jeg har slitt med innsovningsvansker i flere år,det jeg prøver være litt bevist på er hva jeg gjør minst 1 time før liggetid. jeg prøver forholde meg rolig siste timen,ikke prate i tlf,ikke rydde hus og lignende,hunden er ferdig luftet og jeg er ferdig dusjet, la kroppen roe ned med lettsette tv programmer eller lese litt i et blad. vær bevist på hva klokken er og si til deg selv ,'om en time skal jeg legge meg' da forbereder du kropp & sinn på hva som kommer. som de andre nevner er tung mat og kaffe ikke bra,men ikke legg deg sulten heller. Da jeg var yngre var rolig musikk,spilt veldig lavt noe som hjalp,nå vil jeg ha det helt stille..

noen løser hverdens problemer når de skal sove,andre skaper dem... er du en av de så prøv tenke på helt andre ting, fex hva du ville gjort om du vant 20 mill i lotto hehe

lykketil

Lillian

Skrevet

Har funnet ut at lydbøker funker nesten bedre enn lesing. Da kan du ha det mørkt i rommet, og du får tankene over på noe annet enn at du MÅ sove. Dessuten kan du ha det helt mørkt i rommet og lukke øynene. Det funker nesten bare bedre om du hører på ei lydbok du har hørt før...

Sov godt!

Skrevet

Har funnet ut at lydbøker funker nesten bedre enn lesing. Da kan du ha det mørkt i rommet, og du får tankene over på noe annet enn at du MÅ sove. Dessuten kan du ha det helt mørkt i rommet og lukke øynene. Det funker nesten bare bedre om du hører på ei lydbok du har hørt før...

Sov godt!

Hmm, det var jo slettes ingen dum ide! Hvorfor har jeg ikke tenkt på det før? Sånn rent bortsett fra det praktiske dah.. altså, har ingen lydbøker..

Skrevet

Hmm, det var jo slettes ingen dum ide! Hvorfor har jeg ikke tenkt på det før? Sånn rent bortsett fra det praktiske dah.. altså, har ingen lydbøker..

det er mye fint å låne på biblioteket! Peter Pan, Ole Brum og den store stormen, blåsbortdagen, Mummitrollet osv... B) :)

Skrevet

det er mye fint å låne på biblioteket! Peter Pan, Ole Brum og den store stormen, blåsbortdagen, Mummitrollet osv... B) :)

Sikkert så spennende at man ikke får sove! :P

Jeg har innvestert i en elektrisk vifte (ca 199kr på eks Expert) Verd pengene x3 i hvertfall varme netter som nå :P

Skrevet

Du morer deg nå ja, Benedichte :P Men kanskje de har noe av Isfolket??? :P DET hadde vært noe det, en eller annen seriøs forteller som sitter og leser som Tengel og Siljes første.. eh.. møte :P (jah, husker det enda jeg...)

Guest Christine
Skrevet

Ligg helt stille, ikke snakk, kke rør på deg. Tenk at du forsiktig blir grønn fra tærne og det går saaakte oppover mot deg. Når du er på hodet så sover du... :)

Labbiseier her inne mener det hjelper og telle Sauer i balettkjoler. Tell til 300, så begynner du og soven.. :P

Guest Christine
Skrevet

Hihi. Jeg har faktisk en super idè. Har du ikke sett reklamen hvor hun damen får fullt av forfattere hjem til seg? Det må være mye bedre enn lydbøker!

:) Sov du sist natt, eller er det bare sånn du er? :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...