Gå til innhold
Hundesonen.no

Soving om natta

TineSimbaNana

Recommended Posts

Nå er klokken 03.18 og jeg får fortsatt ikke sove. har prøvd flere ganger, men får bare ikke sove. Sånn er det nesten hver eneste natt. litt kjipt når jeg må tidlig opp for da får jeg ihvertfall ikke nok søvn <_<

Noen andre som ikke får sove om natta?

Hva gjør dere for å klare å sove egentlig? Noen tips :D?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får heller ikke sovne! Det er så varmt.

Tidligere slet jeg med å sovne, fordi jeg hele tiden tenkte på at jeg ikke fikk sove. Men så begynte jeg å tenke på andre kjedelige ting, og da sovnet jeg med en gang

hehe.. oki.. mm.. jeg også tenker på at jeg ikke får sove <_< kanskje jeg skal begynne å tenke på andre kjedelige ting :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber kun natt, og da er det vanskelig å sovne tidlig i friukene også. Legger meg tross alt en gang etter syv om morgenen jobbukene. Men en "sikker vinner" hos meg, er å legge seg på sofaen og glo på en film jeg har sett mange ganger.

Noen tips som kanskje kan hjelpe:

- Ikke spis tunge måltider sent på kvelden.

- Prøv å ha en jamn døgnrytme.

- Les på senga (men ikke en for spennende bok, for da flyr klokka)

- Ikke ha det for varm på soverommet (litt vanskelig å justere sommerstid da, men evt dropp dyne og ha kun et teppe eller dynetrekk...)

- Ikke innta koffein og sukker seint på kvelden.

- Kamillete. Hørt det skal hjelpe i hvert fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får sove etter hvert i natt. :D

hehe.. jepp får nok sove rundt seks - syv - åtte :D som alltid.. eller kanskje jeg skal være våken helt til neste kveld for da får jeg kanskje helt sikkert sove :P:rolleyes:

Men da er jeg sikkert kjempe trøtt på dagen og orker ingenting. det er kjipt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du få deg nattarbeid etter hvert. Helt topp det når man er B menneske, og det er digg å legge seg å sove rett etter jobb. :D Mye mer opplagt på dagen til å gjøre ting og tang, og være sosial.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligg på rygg og tell 8 dye åndedrag, så legger du deg på siden og teller 8 dype åndedrag (pust med magen) så legger du deg over på andre siden og teller 8 dype åndedrag osv osv..Dette har jeg hørt skal hjelpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja.. jeg har virkelig ikke sovet mange timene i det siste! Det er varmt, noe som forsåvidt er greit-men så er det helt vindstille.. og da er det jo ikke snakk om at man får en eneste liten "blæst" over kroppen engang..

Nå har jeg til og med plassert meg rett foran det ene vinduet på soverommet, men det eneste jeg har "oppnådd" er at jeg er fullstendig overtrett/sliten pga for lite søvn og faktisk en begynnende forkjølelse! Forstå det den som kan.. :):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som det har vært så varmt ute er det nok mange som sliter med søvnen.

Jeg har slitt med innsovningsvansker i flere år,det jeg prøver være litt bevist på er hva jeg gjør minst 1 time før liggetid. jeg prøver forholde meg rolig siste timen,ikke prate i tlf,ikke rydde hus og lignende,hunden er ferdig luftet og jeg er ferdig dusjet, la kroppen roe ned med lettsette tv programmer eller lese litt i et blad. vær bevist på hva klokken er og si til deg selv ,'om en time skal jeg legge meg' da forbereder du kropp & sinn på hva som kommer. som de andre nevner er tung mat og kaffe ikke bra,men ikke legg deg sulten heller. Da jeg var yngre var rolig musikk,spilt veldig lavt noe som hjalp,nå vil jeg ha det helt stille..

noen løser hverdens problemer når de skal sove,andre skaper dem... er du en av de så prøv tenke på helt andre ting, fex hva du ville gjort om du vant 20 mill i lotto hehe

lykketil

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at lydbøker funker nesten bedre enn lesing. Da kan du ha det mørkt i rommet, og du får tankene over på noe annet enn at du MÅ sove. Dessuten kan du ha det helt mørkt i rommet og lukke øynene. Det funker nesten bare bedre om du hører på ei lydbok du har hørt før...

Sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at lydbøker funker nesten bedre enn lesing. Da kan du ha det mørkt i rommet, og du får tankene over på noe annet enn at du MÅ sove. Dessuten kan du ha det helt mørkt i rommet og lukke øynene. Det funker nesten bare bedre om du hører på ei lydbok du har hørt før...

Sov godt!

Hmm, det var jo slettes ingen dum ide! Hvorfor har jeg ikke tenkt på det før? Sånn rent bortsett fra det praktiske dah.. altså, har ingen lydbøker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det var jo slettes ingen dum ide! Hvorfor har jeg ikke tenkt på det før? Sånn rent bortsett fra det praktiske dah.. altså, har ingen lydbøker..

det er mye fint å låne på biblioteket! Peter Pan, Ole Brum og den store stormen, blåsbortdagen, Mummitrollet osv... B) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mye fint å låne på biblioteket! Peter Pan, Ole Brum og den store stormen, blåsbortdagen, Mummitrollet osv... B) :)

Sikkert så spennende at man ikke får sove! :P

Jeg har innvestert i en elektrisk vifte (ca 199kr på eks Expert) Verd pengene x3 i hvertfall varme netter som nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du morer deg nå ja, Benedichte :P Men kanskje de har noe av Isfolket??? :P DET hadde vært noe det, en eller annen seriøs forteller som sitter og leser som Tengel og Siljes første.. eh.. møte :P (jah, husker det enda jeg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ligg helt stille, ikke snakk, kke rør på deg. Tenk at du forsiktig blir grønn fra tærne og det går saaakte oppover mot deg. Når du er på hodet så sover du... :)

Labbiseier her inne mener det hjelper og telle Sauer i balettkjoler. Tell til 300, så begynner du og soven.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hihi. Jeg har faktisk en super idè. Har du ikke sett reklamen hvor hun damen får fullt av forfattere hjem til seg? Det må være mye bedre enn lydbøker!

:) Sov du sist natt, eller er det bare sånn du er? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...