Gå til innhold
Hundesonen.no

Handlingskurs

HHC

Recommended Posts

Skrevet

Tenkte og stille et par spørsmål til dere her inne, litt nysgjerrig :)

1. Stiller du bare sånn for og prøve det innimellom, eller stiller du så mye som mulig?

(altså hvor stor er din interesse for utstilling)

2. Har du gått handlingskurs? I såfall hadde du bruk for det, eller var det bortkastede penger?

Kanskje noen som har noen instruktører/kurs og anbefale?

Kom gjerne med generelle kommentarer og meninger rundt emnet :)

Skrevet

1. Jeg stiller så ofte jeg har råd (det koster litt når man har puddel som må klippes for å si det sånn :) ).

2. Jeg har ikke gått noen handler kurs, men har lært litt av hvert av Guro og oppdretter :)

Skrevet

Ja, er vel litt mer klipping der, og utstilling er dyrt!

Kan vel svare for meg selv i samme slengen da..

1. Jeg stiller på alt av utstillinger på Østlandet som passer + den på høsten i Bergen

(Min mamma betaler ;P )

2. Jeg har gått 2 handler kurs, et hos Jonna Sanden (Som har Alamanza Far & Flyg, den flaten som ble 3x BIS på NKK i fjor) og et arrangert av Gilabb.com med Steinar Balken, hatt stor nytte, særlig av det siste kurset.

Skrevet

. Stiller du bare sånn for og prøve det innimellom, eller stiller du så mye som mulig?

Vi stiller ut veldig mye, og er stortsett på alle utstillingene vi har muligheten til.

2. Har du gått handlingskurs? I såfall hadde du bruk for det, eller var det bortkastede penger?

Japp det har jeg, ett i regi av Gi Labb. Man har alltid noe og lære, og må ta med seg alle tips man kan få. Jeg sura som en høne på dette handler kurset da, jeg har næmelig en tendens til og gåå inn i ett mønster, jeg har jo stilt ut en del nå, og har lagt til meg en måte og vise hund. Og da jeg da skulle total omvende på det på handlerkurset, så begynner jeg og surre noe så veldig. Men jeg lært mye som jeg bruker i ringen nå, og noe gjør jeg som jeg har gjort før.

Skrevet

1. Stiller du bare sånn for og prøve det innimellom, eller stiller du så mye som mulig?

Jeg stiller så mye jeg kan, har blitt helt hekta :)

Prøver gjerne å finne dommere jeg har sansen for (dvs. at de er hyggelige og skriver utfyllende kritikker, tar seg god tid).

Jeg har gått ett i Horten, for Steinar Balken, som varte én helg. Bra kurs, men altfor kort til at man fikk nok individuell oppfølging synes jeg.

Jeg gikk rett etter ett i Trondheim for Kristin Hoff (Kennel Courtborne), over 10 kvelder (var vel med på 8 tror jeg). Der ble vi filmet første kvelden og en av de siste gangene, med påfølgende teori og filmvisning, og det var utrolig interessant å se. Alle på kurset hadde tydeligvis lært masse, så dette kurset fikk jeg mye igjen for :)

All ære til Kristin, kjempebra kurs!

Skrevet

1. Så mye jeg har råd til :)

2. Ja, har gått samme handlerkurs som Caroline, hos Kristin Hoff, det var utrolig lærerikt, og jeg angrer ikke et sekund at jeg var med på det!

Skrevet

1.Skal stille når jeg kan :)

2.Jepp var med på det som Kristin Hoff hadde sammen med Caroline og Christina, kjempe bra handler kurs og en veldig flink og glad instruktør :)

Skrevet

1. Stiller så ofte jeg kan! Har blitt hekta :)

2. Har ikke gått noe handlerkurs. Men er med på ringtrening, der Steinar Hoff er instruktør, nesten hver onsdag! Er ikke med så mye nå lenger, men er greit å ha :)

Skrevet

Så mye som mulig, så lenge jeg har råd til det...

ja, det var absolutt verdt det :)

Skrevet

1. Jeg stiller så masse som mulig og elsker utstilling

2. Jeg har hatt to handler kurs. Ett med Rolf middelton og ett med Liv Aastvedt. Begge to var jeg veldig fornøyd med og lærte MASSE. Har planer om å ta flere handler kurs.

Skrevet

1. Ca 90% av helgene i et år er jeg på hundeutstilling, så ja.. Jeg stiller mey :P

2. Har vært på 6 handlerkurs og to ringtreningskurs en gang i uken i 2 år. Veldig fornøyd :o

Fått tilbud om jobb i England og Usa som handler, så får se om jeg kanskje tar meg et halvt år/et år i england eller usa som handler :angry: Blir garantert mer utstilling da :P

Skrevet

1. Jeg syntes utsilling er ganske gøy, men jeg har ikke stilt kjempemasse. Har stilt min egen hund og pappa sin hund også har jeg deltatt i barn og hund + match show noen ganger.. Satser på JH neste år og flere utstillinger..

2. Jeg gikk handler kurs hos Canis avd Hønfoss.. Det var ikke bortkastede penger. Jeg lærte kjempemasse, fikk tips på hvordan jeg skulle fortsett treningen og Tella ble mye flinkere og tyggere på tannvisning.. I tilegg har jeg vært på noen ringtreninger i klubben og trent mye hjemme og sammen med venniner.

Skrevet

Prøver å stille ut så ofte som mulig.

Jepp, går nå på ringtrenning en gang i uken, har tatt ehh... tre? kurs i regi med gilabb, har tatt et privat med ei dame jeg ikke husker hva heter, og har planer om flere.

Skrevet

Jeg stiller så mye som mulig. Jeg er på de fleste NKK utstillingene, og alle i Bergen og omegn (+ nedover mot haugesund, stavanger osv). Desverre er det ikke så ofte utstillinger her på Vestlandet, og det blir for dyrt å reise over til Østlandet bare for småutstillinger.

Ikke noe annet enn det NKKU hadde på leir i 2004 og 2005. Men har gått en del på ringtrening

Skrevet

Kommer vel til å stille så mye jeg får lyst til med Kelly når hun blir gammel nok :D Også blir det et par ganger med Vicky for å få sløyfen som trenges til championatet. Utstilling er ikke hovedinteressen, men det er morro det og. Så det blir nok så mye som mulig.

Har gått handlingtreningen på NKKU-leiren 2005 med instruktørene Trude Birgitte(husker ikke etternavn) og Steinar Balken, og har gått to kurs hos instruktør Steinar Balken i regi av Gi Labb. Var verdt hver eneste krone! :D Håper på flere kurs i fremtiden.

Skrevet

Jeg har stilt lite, to ganger, men jeg satser på at det blir mer neste år. Ingen grunn til å stille henne noe mer i år, regner jeg med.

Jeg har gått to handlerkurs i regi av gilabb.com, og er strålende fornøyd med de :D

• 1 month later...
Skrevet

Jeg stiller så mye jeg kan, har blitt helt hekta :)

Prøver gjerne å finne dommere jeg har sansen for (dvs. at de er hyggelige og skriver utfyllende kritikker, tar seg god tid).

Jeg har gått ett i Horten, for Steinar Balken, som varte én helg. Bra kurs, men altfor kort til at man fikk nok individuell oppfølging synes jeg.

Jeg gikk rett etter ett i Trondheim for Kristin Hoff (Kennel Courtborne), over 10 kvelder (var vel med på 8 tror jeg). Der ble vi filmet første kvelden og en av de siste gangene, med påfølgende teori og filmvisning, og det var utrolig interessant å se. Alle på kurset hadde tydeligvis lært masse, så dette kurset fikk jeg mye igjen for ;)

All ære til Kristin, kjempebra kurs!

Oi jøss ble helt rørt hær jeg nå ;)

Tusen takk Caroline.

Også alle dere andre ble veldig flinke er veldig stolte av dere.

Veldig gøy gjeng å jobbe med.

Lykke til alle sammen

Klem

Kristin

*Dobbelposting, Mod. Aya*

Skrevet

Interessen er stor, prøver å dra på så mange som mulig=)

Ja, jeg har gått 3 handlerkurs - to kurs hos Jonna Sanden og Lene Weum. Også et junirohandler kurs med Guro Henriksen. + ringtrening 1 gang i uken med hunden jeg skal ha med i juniorhandling i Hamar.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...