Gå til innhold
Hundesonen.no

Kvinne og mann


Djervekvinnen

Recommended Posts

Best ved å være kvinne/jente:

er at man ikke blir sett på som lesbisk om man sier at ei annen jente er pen.

Værst ved å være kvinne/jente:

Menstruasjonen, og all den kroppsfikseringen blant jenter nå for tiden (man er ikke pen om man ikke er tynn, har store pupper, og fin rumpe).

Jenter kan ikke rote med så mange for da blir man kalt lett på tråden.

Beste ved motsattkjønn:

Slipper menstruasjonen, mye er tilpassa gutter, f.eks er det biltreff så er det lettkledde damer.

Rote med mange jenter uten at man er rundbrenner, **** osv osv.

Værste: våte drømmer, og om man sier at en gutt er kjekk/fin så blir man sett på som homo med engang.

Skal skrive mer om jeg kommer på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste ved å være kvinne/jente: At man kan snakke om alt med venninner. At man kan gråte når man vil. At man kan sminke seg og kjøpe nye klær og føle seg super fin etterpå. At man kan klemme de man er glad i uten at det bør være noe bak. At man kan drive med all mulig sport uten å være lesbisk/homofil.

Værst ved å være kvinne: Alt slite med å barbere legger, bikinilinje, armhuler og for noen enda mer. Menstrasjon. Ligge på sykehuset og slite seg gjennom en fødsel mens mannen står ved sidna og SER på! (Ikke at jeg har prøvd det men.. :) )

Beste ved motsatte kjønn: Slippe å barbere seg både her og der. Slippe å føde.

Værste ved motsatte kjønn: Kan ikke vise eller snakke om følelser. Blir sett på som en homse om man gråter, klemmer andre gutter, driver med f.eks ridning.

Best å være kvinne :) hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva liker du best med å være kvinne /mann?

Å være kvinne er bra fordi det er mer "tillatt" med følelser. Kvinner er ofte mer omtenksomme og sosiale.

Hva liker du minst?

Mensen, fødsel og at kvinner har mer plager og sykdommer enn menn. Gynikologiske undersøkelser og vi har vanskeligheter med å slanke oss iforhold til menn. Større kroppslig press i media.

Hva tror må være det beste med å være motsatt kjønn?

De er sterkere og raskere. De gråter ikke så lett, og er generellt mer tøffe. (ihvertfall virker det sånn) De tør å være mer ærlige. De har mindre helseplager og kan gå i bar overkropp og slippe å barbere under armene. Det er ikke like stort kroppspress hos menn som hos kvinner.

Og det værste?

At de får skjegg, og at de må ofte være litt tøff osv. oftes menn som havner i bråk og slossing, og så må man være tøff og sterk, for å ikke virke pingle. Jenter slipper liksom det på en måte. hehe. Menn kan ikke være så følsom som kvinner, da de ofte blir stemplet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg for tema i tråder da du!

Hva liker du best med å være kvinne /mann?

sexlivet, hehe at det er sånn jeg skal være..

Hva liker du minst?

At som kvinne er man i noen sitasjoner mindre verd enn menn( likelønn, ****/ player)

Hva tror må være det beste med å være motsatt kjønn?

muskelstyrke, autoritet i stemmen

Og det værste?

Hormoner- påstand om at alle menn er dyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best ved å være kvinne/jente:

er at man ikke blir sett på som lesbisk om man sier at ei annen jente er pen.

Værst ved å være kvinne/jente:

Menstruasjonen, og all den kroppsfikseringen blant jenter nå for tiden (man er ikke pen om man ikke er tynn, har store pupper, og fin rumpe).

Jenter kan ikke rote med så mange for da blir man kalt lett på tråden.

Beste ved motsattkjønn:

Slipper menstruasjonen, mye er tilpassa gutter, f.eks er det biltreff så er det lettkledde damer.

Rote med mange jenter uten at man er rundbrenner, **** osv osv.

Værste: våte drømmer, og om man sier at en gutt er kjekk/fin så blir man sett på som homo med engang.

Skal skrive mer om jeg kommer på noe :)

Du har vel egentlig sagt akkurat det jeg mener! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva liker du best med å være kvinne /mann?

Det jeg liker best med å være jente.. Hmm.. Å kunne være femi uten at noen skal legge seg borti det, eller kalle meg homo. Grine, sminke meg, være litt emo :)

Hva liker du minst?

Tja, mensen er jo alltids litt kjedelig. Samt at vi blir jo fort sjalu og tenker stygge ting om andre, lettere enn gutter.

Hva tror må være det beste med å være motsatt kjønn?

Og det værste?

Det beste.. Hmm.. Man kan leke med tissen sin hele dagen og skylde på at man klør på balla :)

Verste. Øh. Jeg vet ikke, har ikke så mange erfaringer fra det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva liker du best med å være kvinne /mann?

Tja, slipper å måtte være barsk, tøff og sånt hele tiden B)

Hva liker du minst?

Mensen å dritt, måtte sette seg ned for å pisse,

Hva tror må være det beste med å være motsatt kjønn?

de kan pisse hvor som helst uten å måtte sette seg ned og styr, vise hele rompa liksom...

Og det værste?

De kan ikke sminke seg eller gå i skjørt/kjole om de vil det uten å bli sett på som homo/rare o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva liker du best med å være kvinne /mann?

Ting er liksom litt "lettere" med oss. Vi har skvære forhold oss imellom - mindre baksnakking.

Det er mer akseptert å være ta'n ut, bråke og være litt iddiot av og til (vi kan bli fullere og mer høyrøsta uten at noen reagerer).

Blir omtrent aldri utsatt for skjult og strukturell diskriminering.

Det er mer akseptert å "tulle" og drive med unyttige ting, har inntrykk av at jenter gjerne streber etter å være flinke og hele tiden tenke nytteverdi på ting de gjør.

Hva liker du minst?

Det forventes at man "holder maska" og er sterk til enhver tid.

Det forventes at man kan noe om bil og snekring.

Vanskeligere å snakke om dypere ting med guttevenner.

Hva tror må være det beste med å være motsatt kjønn?

Å kunne ta på puppene sine hele tiden, kanskje? :)

Nei, jeg vet da sannelig. Sex kan nok være en kraftigere greie for jenter når det virkelig funker.

Nærere venneforhold (helt til det surner - da er ******* løs :) )

Og det værste?

Mensen, fødsler, alle hormonelle humørsvingninger, utseendepress, bli utsatt for skjult diskriminering og hersketeknikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva liker du best med å være kvinne ?

Man kan vise følelsene foran venner uten å bli stempla som homo, og man kan snakke om alt til vennene.

Hva liker du minst?

Mensen. Må sitte for å gå på do. Motepress, man kan ikke gå ut uten å ordne seg, bare laffe i joggebukse og hettegenser på byn. Da blir man liksom stempla som slask. Må barbere oss over alt.

Hva tror må være det beste med å være motsatt kjønn?

De er ofte sterkere, kan tisse overalt uten å tenke på at noen ser rumpa osv.

De trenger ikke ordne seg for å gå ut en tur, om de er uordna ser de bare trette ut, mange ser faktsik bra ut og. Kan automatisk litt mer om bil og sånt. Slipper å barbere seg over alt bortsett fra skjegget.Sikkert mer og men kommer ikke på det i farta.

Og det værste?

At de fleste går ut i fra at de kan mye om bil eller andre ting, havner ofte i slosskamper.

Kan bli stempla som pyse dersom tårene kommer.

Jeg synes ikke at de er pyse når tårene kommer da men, jeg synes det er litt søtt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg hater med jenter er at vi baksnakker og surner venneforhold så inni h*** i fjortis alderen!

I stedenfor å bare gi den du er sur på "en på tygga" og skvære opp dagen etterpå, så skal vi baksnakke til andre venninner,se stygt på den man er sur på,slenge kommentarer og styre på *blir sliten bare av å tenke på det*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva liker du best med å være kvinne?

Vi kan vise følelser uten at noen reagerer på det. Vi kan vise at vi er glad i noen, klemme venninner. Vi kan interessere oss i mye mer enn gutter uten å bli sett rart på. F.eks er det ikke så rart at en jente liker sport eller biler, mens gutter ikke kan i like stor grad like dyr eller moter(dette er vel kanskje mest i tenårene da).

Hva liker du minst?

Jenter skal være så onde, og gjøre det dritt for andre med baksnakking, holde folk utenfor og alt sånt. Menstrausjon er ikke alltid så gøy. Likestillingen kunne vært enda litt bedre. Kan ikke forestille meg at det er noe godt å føde(men det er sikkert en spesiell opplevelse å gå gravid). Vi har mer press fra media når det gjelder å være pene og slanke og gå i riktig mote.

Hva tror må være det beste med å være motsatt kjønn?

De kan fint tisse ute om de må det. De slipper alle de ekle hormonene som vi kvinner har, altså menstruajon, humørsvingninger, graviditet..

Og det værste?

Dersom man ikke liker sport, vil man sikkert bli sett på som litt rar. At man kan få stå uten å ville det. At man hele tiden må være tøff og barsk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva liker du best med å være kvinne?

Alt det de andre har skrevet pluss: Man kan få oppleve fødsel, amming (hvis man vil^). Kvinner er vakrere enn menn... Man har noe vakkert å se på når man ser seg i speilet. :) Og hele den følses-greia som de andre har nevnt.

Hva liker du minst?

Diskriminering. Kvinnediskriminering finnes desverre fortsatt... "Kvinneyrker" er dårligere lønnet enn "mannsyrker", jenter som velger å ha et utsvevende sexliv blir sett ned på (mens menn får status fordi de drar damer), manneidretter er langt mer populære og respekterte enn kvinneidretter++ lista er lang...

Hva tror må være det beste med å være motsatt kjønn?

Vel, selvsagt mangel på diskriminering. Menn får i snitt høyere lønn enn kvinner.

Og det værste?

Man må være "tøff" og alt det der... Er man intressert i sære ting, er følsom, opptatt av hvordan ting ser ut osv får man vist dårlig rykte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...