Gå til innhold
Hundesonen.no

Frekke kommentarer


HHC

Recommended Posts

Guest Christine

Er mange ufine komentarer her ja... Men føler at de fra dommerene er værst, for der burde det jo ikke være pga sjalusi som det som oftest er hvis det kommer fra andre med rasen.

Jeg har selv opplevd flere dritt komentarer, men de 2 værste kom fra 2 forskjellige dommere. En av dem var "du må ikke tro at du har en fin hund bare fordi du er flink til å handle". På denne utstillingen var ikke jeg mere enn 12, kanskje 13 år gammel. Jeg hadde gått med 2 hunder, helt forskjellige type messige, men begge var veldig flotte på hver sin måte, og ikke en av dem fikk CK. Var lei meg lenge etter det.

Siste dritt komentar, var på vikingeskipet i fjor. Da gikk jeg inn med min egen(+ egenoppdrettede) hund som kunne blitt internasjonal uch (noe hun faktisk er i dag :) ) den dagen. Vil bare komentere selv at INGEN andre enn meg har stilt denne hunden gjennom hennes liv, og hun har ikke akkurat vært på få utstillinger. Etter at bedømmelsen var ferdig, ble vi plassert som 5. beste tispe, greit nok, det var det denne dommeren mente tenkte jeg... Så kommer ringsekretæren bort og forklarer at dommeren likte egentlig denne hunden veldig godt, men siden jeg ikke stilte den noe bra så fikk vi denne plassen. Jeg forklarte da at hun egentlig hadde kunnet bli int uch i dag, og at ingen andre enn jeg har stilt hun tidligere. Han går da bort til dommeren og forklarer dette, for så å rope inn til BIR og BIM. BIR og BIM hundene kommer inn i ringen, men gjett hva dommeren er opptatt med å gjøre....! JO, å forklare meg hvor dårlig jeg stiller hunden min, at jeg stiller den som en schæferhund! IKKE NOK MED DET, hun tar like så godt hunden fra meg og viser meg hvordan jeg burde stille min egen hund!

Etter den siste opplevelsen, hadde jeg bare lyst til å synke ned i jorden. Jeg hadde ingenting å si til den damen, gikk bare gråtende ut av ringen. Ville særiøst aldri stille igjen :D

:):) Nå er jeg forbanna!For en idiotisk dommer!

Har selv fått hørt at hunden min ikke bør stilles mer.... Vel, vi har 1 utstilling til, 1 match Show, så stop!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skikkelig mange slemme dommere, hadde vært meg hadde jeg kanskje slengt dritt tilbake

ellers bryr jeg meg ikke om hva noen av folka på utstillinger sier, det er min hund og jeg er kjempe glad i henne!

Demmes mening får de bare preke om, det bryr meg veldig mye(not) :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skikkelig mange slemme dommere, hadde vært meg hadde jeg kanskje slengt dritt tilbake

ellers bryr jeg meg ikke om hva noen av folka på utstillinger sier, det er min hund og jeg er kjempe glad i henne!

Demmes mening får de bare preke om, det bryr meg veldig mye(not) :rolleyes:

Joda, det er kanskje lett for deg og si noe tilbake, for det første du stiller en hund!

Eks nå til høsten på retrieverutstillinga skal jeg stille 6-8 hunder, om jeg hadde sagt noe frekt til dommeren når jeg stilte den første hunden, tror du ikke det jeg hadde sagt hadde gått utover de neste hundene?

Greit dommeren må være saklig og skrive en kritikk, men allikevel da syntes ikke dommeren noe om deg fra før, sant?

På en utstilling for litt siden fikk jeg ok bevegelser på hunden min, ok, dette er kanskje det beste med min hund, bevegelsene, tror du ikke jeg hadde lyst til og si at fyren ikke hadde peil?

Joda, men det er ikke så lett når du har en hund i neste klasse som vipper mellom blå og rød?

Men selvfølgelig driter de fleste i om dommern sier hunden din er stygg, for du vet selv av den er den beste ;)

EDIT: Grusomt klomsete formulert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, ja men det var for det meste spøk.(glemte spøke fjeset etter på :P)

Er en kjempe sjenert jente som nesten ikke tørr å si noe :D

Skulle likt å se kritikken etter at du hadde slengt noe stygt til bake :D

Eks: frekk handler ;) Neida, bare spøker igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gikk mest inn på meg, var debuten vår i lydighet. Jeg var 14 da. Fra første øvelse av, så la nok denne dommeren meg for hat på en eller annen måte. For han måtte fortelle meg etter hver øvelse at hunden og jeg var så ****** dårlig at vi skulle aldri ha stilt opp til en konkurranse (bokstavelig talt). Hadde han kritisert øvelsene våre, hadde det vært en ting. Men det han sa til oss, passer ingen steder. Det tok to år før jeg stilte igjen faktisk...

Slike dommere burde kun bli satt opp til kl 3 og elite, der man har blitt litt tøffere og tryggere på seg selv og har "hørt" litt av hvert om den enkelte dommer. Dommeren dømte kun i de øverste klassene på slutten av sin karriere. Har selv blitt utskjelt av denne dommeren, og det var lite morro. Ble trøstet godt av andre rundt ringen. Så Nirm, du ble ikke lagt for hat, det var slik han var som dommer... Når det er sagt så har nevnte person gjort masse for lp sporten gjennom sin tid og det skal h*n ha all ære for! Faktisk føler jeg at i LP er det ikke samme tendenser og ufinheter fra andre deltagere.

Det er lite artig uannsett gren å høre negative komentarer om seg selv eller hunden, og dommere, ringsektretærer (hva i granskauen har de med det å gjøre?) som ung og første gangsstiller. Det er ikke spess motiverende og er ikke positivt for rekruteringen. Håper inderlig vel at dette ikke foregår i juniorhandling med tanke på dommerkomentarer (der igjen er det vel en del "småpiker" som ikke er så koslige med hverandre?)

edit: tatt bort en settning som ikke var ment som uthenging, men så i ettertid at det kunne oppfattes slik, beklager det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Mistenker hvilken dommer du snakker om. Stygt å si, men vi får trøste oss med at h*n er ute av gamet. Slike dommere burde kun bli satt opp til kl 3 og elite, der man har blitt litt tøffere og tryggere på seg selv og har "hørt" litt av hvert om den enkelte dommer. Dommeren dømte kun i de øverste klassene på slutten av sin karriere. Har selv blitt utskjelt av denne dommeren, og det var lite morro. Ble trøstet godt av andre rundt ringen. Så Nirm, du ble ikke lagt for hat, det var slik han var som dommer... Når det er sagt så har nevnte person gjort masse for lp sporten gjennom sin tid og det skal h*n ha all ære for! Faktisk føler jeg at i LP er det ikke samme tendenser og ufinheter fra andre deltagere.

Det er lite artig uannsett gren å høre negative komentarer om seg selv eller hunden, og dommere, ringsektretærer (hva i granskauen har de med det å gjøre?) som ung og første gangsstiller. Det er ikke spess motiverende og er ikke positivt for rekruteringen. Håper inderlig vel at dette ikke foregår i juniorhandling med tanke på dommerkomentarer (der igjen er det vel en del "småpiker" som ikke er så koslige med hverandre?)

Poenget er vel ikke å henge ut enkelte dommere?

Og hva man hører og hva som er fakta bør vel ikke nødvendigvis si det samme som at sånn er det?

På hva du skriver så skjønner jeg hvilken dommer du sikter til - fordi de ryktene hørte jeg også nemlig, og første gang jeg så vedkommede dømme så var det klasse III på ett stevne på Skedsmo - en schæfer var inne, og det så ikke veldig pent ut - etter øvelsen fri ved fot sa dommeren: "Hunden din kryper, jeg vet ikke hva du har gjort, men jeg trekker tre poeng" - og det synes jeg var superbra faktisk, for schæferen så ut som om den hadde fått skambank..

Jeg har selv hatt gleden av å gå for vedkommede i både klasse I (fire ganger), klasse II (to ganger) og klasse III - med tre forskjellige hunder - og jeg med mange mener at vedkommede kanskje er den beste dommeren vi har gått for. Jeg har aldri vært vitne til at vedkommede har vært ubehagelig med noen, og jeg så/hørte aldri at vedkommede var ufin... Skarp ja, sa sannheten - men aldri ond......

For egen del vil jeg si at det er ett savn at vedkommede er borte og jeg vet at ganske mange er enig med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter den siste opplevelsen, hadde jeg bare lyst til å synke ned i jorden. Jeg hadde ingenting å si til den damen, gikk bare gråtende ut av ringen. Ville særiøst aldri stille igjen ;)

Djisus! Er det mulig?

Må bare si til deg at hver gang jeg ser deg i ringen så blir jeg stående og bare se, for du handler hundene så ufattelig bra at jeg får helt hakeslepp! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker hvilken dommer du snakker om.

Trur jeg skjønner hvem du mener, og han var det ikke. Særlig siden Belgerpia nevner at han var skarp og ærlig. Gått for han senere i klasse II med samme hund, og har egentlig ingenting i mot han.

En ting er å si sannheten, og kritiserer øvelser, men når man starter å hakke på en 14åring, med kommentarer som "du og hunden din er så j.... dårlig at dere har ingenting her å gjøre", "skjønner ikke hvordan du tør å vise deg her, så dårlige dere er" etter hver eneste øvelse, hører ikke hjemme noe steder. I dag hadde jeg nok svart noe tilbake eller lukka øra. Da klarte jeg ingen av delene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, ja men det var for det meste spøk.(glemte spøke fjeset etter på :))

Er en kjempe sjenert jente som nesten ikke tørr å si noe :P

Skulle likt å se kritikken etter at du hadde slengt noe stygt til bake :P

Eks: frekk handler :huh: Neida, bare spøker igjen

"Meget god hund, men også meget frekk handler."

hehe, skal ta etter en i flatringen som fikk blå, ventet ikke på kritikken bare tok den blå sløyfa marsjerte ut og sa "Takk det var som forventet!"

Det var nesten litt tøft og se på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel ikke å henge ut enkelte dommere?

Og hva man hører og hva som er fakta bør vel ikke nødvendigvis si det samme som at sånn er det?

På hva du skriver så skjønner jeg hvilken dommer du sikter til - fordi de ryktene hørte jeg også nemlig, og første gang jeg så vedkommede dømme så var det klasse III på ett stevne på Skedsmo - en schæfer var inne, og det så ikke veldig pent ut - etter øvelsen fri ved fot sa dommeren: "Hunden din kryper, jeg vet ikke hva du har gjort, men jeg trekker tre poeng" - og det synes jeg var superbra faktisk, for schæferen så ut som om den hadde fått skambank..

Jeg har selv hatt gleden av å gå for vedkommede i både klasse I (fire ganger), klasse II (to ganger) og klasse III - med tre forskjellige hunder - og jeg med mange mener at vedkommede kanskje er den beste dommeren vi har gått for. Jeg har aldri vært vitne til at vedkommede har vært ubehagelig med noen, og jeg så/hørte aldri at vedkommede var ufin... Skarp ja, sa sannheten - men aldri ond......

For egen del vil jeg si at det er ett savn at vedkommede er borte og jeg vet at ganske mange er enig med meg.

Oi huff, slik tenkte jeg ikke på! Jeg bør kanskje sitte litt lenger på hendene mine. Da har jeg rettet opp. For å henge ut er ikke bra, og det var ikke min mening! forresten h*n var ikke ond, men kunne kanskje oppleves på den måten av de nye i sporten. Sånn setter seg på hendene og tenker litt lenger neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang jeg stilte ut Elwira i NHL var det 8 goldner påmeldt. Vi ble beste tispe og skulle inn i BIR ringen. Vi er ganske nye i denne klubben og syns det var veldig gøy å ha slått ut klubbens golden oppdretters tisper (det var det han kalte seg). I BIR ringen skulle vi konkurrere mot oppdrettrens internsjonale utstillings champion. Den var veldig fin, så jeg regnet med en 2. plass. Men nei da, vi slo dem og ble BIR :) De andre golden eierene og vennene av oppdretteren gratulerte meg og sa jeg hadde en flott hund. De syns også det var morro at en nykommer slo ut "utstilingstraveren". Jeg gikk bort til oppdretteren og sa han hadde en nydelig golden, og gratulerte ham med 2. plassen, svaret jeg fikk var "hundene min er ikke helt på topp i dag, men neste gang tar vi dere", han så rasende på meg og Elwira og gikk ut av hallen :huh: Jeg syns det er kjempe teit at folk ikke tåler at noen slår dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er mye enig i det Spaniels sier, men og med Debbie. Det er vanskelig å si, og enhver må jo se an sin valp. Men man kan absolutt starte å trene på det tidlig ☺️ At man har andre hunder tror jeg og gjør at det går raskere, for da er de ikke helt alene, og de lærer av den andre hunden. Forrige valp kunne veldig raskt være hjemme alene en hel arbeidsdag. Da hadde jeg en annen voksen hund i tillegg. Nåværende valp er ikke der enda, han er 5 måneder. Men han kan være alene 5 timer til nå, har tenkt å prøve opp på 6 timer denne uken, og satser på at etter sommerferien klarer han en full arbeidsdag. Godt mulig det kunne gått noe raskere hvis jeg virkelig måtte, men jeg har hatt en veldig fin og fleksibel ordning med jobb i forhold til hjemmekontor, så jeg har ikke pushet det mer enn jeg må og er komfortabel med selv.  Valpen min har ult litt innimellom når han har vært alene, men ikke mer enn 5-10 minutter. Ikke noe veldig system i når han gjør det i alene hjemme perioden. Noen ganger rett etter jeg har dratt, andre ganger først etter 1 time. Nå tror jeg han har sluttet med det. Jeg har kamera på han med lyd, men følger ikke med på det hele tiden. Hver gang jeg har sjekket i det siste har det vært stille.  Jeg hadde min i grind først da han var alene hjemme, men jeg var ikke flink til å lære han å være i den ellers, slik Spaniels skriver. Han var i motsetning til veldig mange andre hunder, overhode ikke redd for disse grindene, så han bare dyttet de rundt der han ville, og veltet de/brøt seg ut noen få ganger. Så jeg endte raskt med å prøve å ha han løs på et begrenset område (gang og kjøkken). Det gikk veldig fint ☺️ Men skulle gjerne hatt en hund som var komfortabel med å være i grind nå, da vi hos kjæresten ser fordeler med det mens vi monterer opp kjøkken 😂 Han tar gjerne skrueposen og stikker av med den, eller legger seg rett oppå møbler vi monterer.
    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...