Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor har du hund?


Symra&Pippin

Recommended Posts

Min stoooooore hobby... altoppslukende, hevder gubben.

Er vokst opp med hund. Var noen år uten hund selv før jeg fikk unger. Ville at de skulle få oppleve ansvaret for og samholdet med dyr. Hundeinteressen bare vokser etterhvert som årene går. Stortrives i hundemiljøet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid elsket hunder (ikke så veldig interessert i andre dyr, egentlig). Var også typen som stormet bort til alle hunder jeg så - advarsler bet ikke på meg (ikke hundene heller, forresten)

Ville ha en hyggelig hobby, men etter hvert har det blitt mer livsstil og livsprosjekt. Noe jeg ønsker å lære så mye som overhodet mulig om.

Må nok også innrømme at det å ha hund gjør at jeg får utløp for et omsorgsbehov - ha noen å passe på, ta vare på og hjelpe gjennom livet :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel alltid ønsket meg hund, men det var helt tilfeldig da den første hunden kom inn i livet mitt. Hadde akkurat flyttet hjemmefra og delte leilighet med en venninne. En dag kom han som bodde i etasjen under oss hjem med en blandingsvalp, men samboeren hans ville ikke ha den, så da tok vi den istedet. Ganske så impuls kan man si. Men jeg fikk ihvertfall stor interesse for å drive med hund og er utrolig glad for at vi tok til oss Boss. Han var starten på et langt liv som hundegal :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min stoooooore hobby... altoppslukende, hevder gubben.

Er vokst opp med hund. Var noen år uten hund selv før jeg fikk unger. Ville at de skulle få oppleve ansvaret for og samholdet med dyr. Hundeinteressen bare vokser etterhvert som årene går. Stortrives i hundemiljøet!

Du var noen år UTEN hund? Tror ikke jeg hadde overlevd, hadde blitt gal... :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ønsket med hund hele livet.

Nå har jeg hund fordi det gir så utrolig mye. Hunden er liksom en kamerat du alltid kan ha med deg, og som ikke er så vanskelig å forholde seg til som mennesker ofte kan være. Hunden er den søsteren jeg aldri fikk, nemlig en som tar og gir, og en som man alltid gleder seg til å komme hjem til, og leke og kose med.

De har sterke personligheter, og elsker din oppmerksomhet. Og tenk at man er ansvarlig for et annet liv og for at dette livet skal trives og ha det bra..! Huset føles helt tomt når ikke hunden er her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i dyr, og da jeg flyttet fra mamma skulle jeg ha en hund.

Grunnen til at jeg har hund er den sosiale gleden hunden gir. Jeg nyter hver dag med hunden min. Savner henne når jeg er på jobb og gleder meg til å komme hjem til henne. Vil ikke byttet bort den gleden for noen ting i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har alltid hatt lyst på hund. jeg har et hjerte for dyr og spesielt hund! før jeg fikk hund (i 13års alderen) passa jeg på hunder oi nabo laget. ingen i familien er spesielt gla i dyr/hund. men alle ser at jeg ikke kan leve uten. når jeg fikk den andre hunden, var jeg veldig egoistisk. jeg visste foreldrene mine ikke ville ha og jeg bor fremdeles hjemme. men de har blitt gla i han! de få månedene uten hund, føltes som en evighet. det er noe helt spesielt med hund! jeg kommer meg ut på tur! jeg får kontakt med mennesker(så lenge de ikke har han hund med seg). jeg er ikke aktiv i noen hunde sport, men vil veldig gjerne begynne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid elsket dyr. (ikke spør hvorfor ;) )

Da jeg var 6 år fikk jeg katt, som har blitt til flere, og nå for snart en uke siden fikk jeg (vi) endelig hund :wub:

Jeg synes det er kjempe artig å drive med det, lære opp, og går å tripper etter å få starte på valpekurs. Synes agility og andre hundesporter virker fasinerende, og elsker å gå tur med hunder. Kan nesten ikke vente til Prince blir gammel nok til å gå litt ordentlige turer. De er alltid der for deg, glade og tillitsfulle, og dømmer deg ikke!

*Sukk* Elsker dyr :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...