Gå til innhold
Hundesonen.no

Feite opp Lunah


Recommended Posts

Jeg sliter med å få Lunah til å legge på seg. Hun har alltid vært litt tynn, ikke kjempe tynn, men litt tynnere enn jeg vil ha henne.

Jeg klarer ikke få henne til å legge på seg. Hu får vom og hundemat, en god del også faktisk, men hun legger ikke på seg :lol:

Skal gi henne en markkur, for sikkerhetsskyld, men tviler på at det hjelper, for jeg har hatt samme problemet før, og da hjalp det ikke med markkur. Så jeg tror ikke det er mark som gjør at hun er så tynn. For hun har liksom alltid vært litt sånn.

Noen ide til hvordan jeg kan feite henne opp?

Hun får sikkert dobbelt så mye v&h som det som er beregna til henne i flg vekta. Veit det er individuelt osv, men likevell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi henne valpefor eller høyenergifor som inneholder mer fett enn vanlig for, bland det gjerne med vom og hundemat

Vi har nettopp gått over fra valpefor til voksenfor fordi hu spiste så store mengder valpefor og ble bare tynnere og tynnere :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket at hun er frisk? Det er første bud. Er hun frisk, bør du revurdere maten du gir henne.

Her i huset har vi ei tispe og en hanhund som vi feter opp nå. Dette gjøres ved å gi vom - ren vom fra ProVit blandet med et godt tørrfór. Tispa får valpefór da, men det hjelper dårlig. De får mye styrketrening for å bygge muskler, for med muskler virker de ikke så tynne, og muskler veier mer enn fett. Ren vom bygger også muskler.

Du kan også kjøpe B og E vitaminer og tilsette i maten, dette er med på muskeloppbyggningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...