Gå til innhold
Hundesonen.no

Archie

Guest Just me!!

Recommended Posts

• Svar 160
  • Created
  • Siste svar
Guest Just me!!
Skrevet

Ja, mamma ble veldig skuffa. Nå har hun ikke lyst til å fortsette med utstilling lenger. :closedeyes: Han er like god fortsatt, heldigvis! :)

Jeg vet ikke hvor den kommer fra, broren hans fikk A og søsteren C..

Skrevet

På farssiden er det ingen (av de som er røntget) som har HD...

Derimot, vet jeg ikke om morfaren til Ole Balder, Dkuch Wheaten Rebel’s Lucky Luciano er røntget. Det står ikke noe på patshabel sine hjemmesider.

Heller ikke Multi ch Danterri Wheaten Man AbutTown og Intuch Dch Vdch Nlch Dkch Wheaten Rebels Bagheera Lass ser ut til å være røntget...

Ellers så har alle HD A. (Vet ikke med kullsøsken til hundene i stamtavla da..)

Synd det med HD-en.. Kommer Janicke(?) til å fortsette å avle på Sita? Ser veldig bra ut på den siden også. Far til sita Har HD B, men det er jo også fritt, slik jeg har forstått det.

Hmm.. Hun får vel se hvordan det går med det nyeste kullet.

Guest Just me!!
Skrevet

Ja, det blir spennende med valpene hennes nå. Vi får møte en av dem i Letohallen! :)

Mamma vil røntge han en gang til i sommer, for sikkerthetsskyld.

Skrevet
Ja, det blir spennende med valpene hennes nå. Vi får møte en av dem i Letohallen! :)

Mamma vil røntge han en gang til i sommer, for sikkerthetsskyld.

Mhmm.. Da får vi jo se om Sita har gener som kan gi HD, eller om det var Ole Balder...

Koslig å møte små wheatenvalper da! Det blir vel gøy!

Skrevet
På farssiden er det ingen (av de som er røntget) som har HD...

Derimot, vet jeg ikke om morfaren til Ole Balder, Dkuch Wheaten Rebel’s Lucky Luciano er røntget. Det står ikke noe på patshabel sine hjemmesider.

Heller ikke Multi ch Danterri Wheaten Man AbutTown og Intuch Dch Vdch Nlch Dkch Wheaten Rebels Bagheera Lass ser ut til å være røntget...

Ellers så har alle HD A. (Vet ikke med kullsøsken til hundene i stamtavla da..)

Synd det med HD-en.. Kommer Janicke(?) til å fortsette å avle på Sita? Ser veldig bra ut på den siden også. Far til sita Har HD B, men det er jo også fritt, slik jeg har forstått det.

Hmm.. Hun får vel se hvordan det går med det nyeste kullet.

Danterri wheaten man about town er hd-røntget fri.

Edit: sorry, blandet med ultra!

Mhmm.. Da får vi jo se om Sita har gener som kan gi HD, eller om det var Ole Balder...

Koslig å møte små wheatenvalper da! Det blir vel gøy!

Husk at hd ikke bare går på gener, det er veldig omdiskutert men mye går på miljø også, selv om to i kullet har fått påvist hd. Man kan ikke legge "skylden" på en hund heller da det er kombinasjonen som det ble hd ut av. :)

Skrevet

Husk at hd ikke bare går på gener, det er veldig omdiskutert men mye går på miljø også, selv om to i kullet har fått påvist hd. Man kan ikke legge "skylden" på en hund heller da det er kombinasjonen som det ble hd ut av. :)

Oki... Vet egentlig ingen ting om HD, så jeg burde kanskje ikke uttale meg om dette emnet..

Hehe. Unnskyld meg :)

• 4 weeks later...
Skrevet

Det er så stilig navn! Han het visst Michael til daglig. Han har vi på Pippins stamtavle også, må vel være en av hannene med flest avkom i rasen vel? Jeg snakket faktisk med en dame som hadde kullbroren hans!

• 1 month later...
Guest Just me!!
Skrevet

Da er vi tilbake igjen! Blir bilder, trening og mye oppdatering fremover håper vi på. :icon_redface:

1april08032.jpg

www.amigoboy.com - kommer mer, bloggen lever igjen. :)

Skrevet
Det er så stilig navn! Han het visst Michael til daglig. Han har vi på Pippins stamtavle også, må vel være en av hannene med flest avkom i rasen vel? Jeg snakket faktisk med en dame som hadde kullbroren hans!

Enig!

Mener faktisk å ha lest et eller annet sted at han er den mestvinnende wheatenen. (sikkert noe jeg innbiller meg..)

Archie er så flott!

Men, ny valp? Hvorfor har jeg ikke fått med meg det ? *lete rundt på sonen*

Guest Just me!!
Skrevet
Så stor han har blitt! Leste i en annen tråd dere skal ha ny valp?

Hm? :icon_redface: Nei, det tror jeg dessverre ikke er sant. Blir ikke valp på oss før gutten er bedre med hunder.

Skrevet
Enig!

Mener faktisk å ha lest et eller annet sted at han er den mestvinnende wheatenen. (sikkert noe jeg innbiller meg..)

Archie er så flott!

Men, ny valp? Hvorfor har jeg ikke fått med meg det ? *lete rundt på sonen*

Jo, Danterri Wheaten Man About Town var verdens mestvinnende wheaten!

Archie er så søt, skal vel stille han mer selv om han har hd?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...