Gå til innhold
Hundesonen.no

Avisannonse - søker hybel

tuppetroll

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har ikke fått napp på leilighets/hybel jakten min via ringing på andres annonser så da må jeg sette inn annonse selv, og trenger litt hjelp. Jeg har tre hunder, søker leilighet i tønsbergområde, røyker ikke, sikker betaler, men trenger hjelp med å formulere annonsen sånn at det ikke høres så ille ut med de 3 hundene :wub:

Hva gjorde at dere "fikk napp"?

Skrevet

Nå har jo ikke jeg noen hund enda, men allikevel var det et "krav" fra min side at det er lov å ha dyr der.

Jeg fant min hybel (i Telemark) på hybel.no. Jeg var superheldig og fant en hybel som både er hundevennlig og i tipptopp stand. Så for min del tror jeg bare det var flaks... :unsure:

Jeg ville nok latt være å skrive at jeg har tre hunder. Kanskje dumt å være "uærlig" (ikke at du lyver, du unngår jo bare å nevne noe.. ;> ) og heller skrevet hvilken rase du har og hvor liten den er. Tror tre hunder kan høres litt avskrekkende ut for utleiere. :wub:

Skrevet

Flaks etter over 50 ringinger til ledige leiligheter...

Traff på et eldre par som hadde hatt hund selv og ikke hadde SÅ mye mot Buster..

Lykke til alle som skal skaffe seg hybel med hund... Start tidlig og hold ut...

Skrevet

Er det noen lokal hundeklubb der du skal flytte som kanskje har en klubbavis eller ei nettside du kan annonsere på? Eller kanskje du rett og slett kan ringe noen i klubben og høre om de vet om noen som kanskje kunne tenke seg en leieboer med hund? Kanskje du til og med kan tilby deg å sitte hundevakt eller gå tur nå og da med hundene til huseieren?

Lykke til!

Skrevet

Er det noen lokal hundeklubb der du skal flytte som kanskje har en klubbavis eller ei nettside du kan annonsere på? Eller kanskje du rett og slett kan ringe noen i klubben og høre om de vet om noen som kanskje kunne tenke seg en leieboer med hund? Kanskje du til og med kan tilby deg å sitte hundevakt eller gå tur nå og da med hundene til huseieren?

Lykke til!

Dette har jeg prøvd, oppdretteren til yngstemor er nestleder i hundeklubben der og har sendt ut mail til alle hun kjenner uten hell... Har ikke skolestart før 23.august så har endel tid enda, forsåvidt..

Skrevet

Nå er ikke jeg så flink til dette. Men jeg skal ihvertfall skrive "har hund" :wub: Så kommer jeg med 2 :rolleyes: Det blir litt mye å skrive 3 hunder. Da blir folk skeptiske med en gang. Men som du skriver så tror jeg det er viktig å ha med at du ikke røyker, alle er jo så opptatt av dette i disse tider :wub:

Skrevet

Nå er ikke jeg så flink til dette. Men jeg skal ihvertfall skrive "har hund" :wub: Så kommer jeg med 2 :rolleyes: Det blir litt mye å skrive 3 hunder. Da blir folk skeptiske med en gang. Men som du skriver så tror jeg det er viktig å ha med at du ikke røyker, alle er jo så opptatt av dette i disse tider :wub:

Jeg må vel hvertfall ha med at jeg har hunder vel? det er nok stor forskjell for folk på 1 og flere...

Skrevet

Jeg må vel hvertfall ha med at jeg har hunder vel? det er nok stor forskjell for folk på 1 og flere...

Kanskje jeg er litt sleip? Men jeg kommer ihvertfall til å skrive at jeg har hund. Så kan du heller forklare det på telefon. De forstår jo fort at du har greia på det du snakker om (tror nå jeg :wub: ), og har ok hunder :wub:

Skrevet

Vi annonserte selv i vår jakt på bolig nylig. Vi skrev i tillegg til det vanlige bla-bla'et at vi hadde veloppdragne, stille og renslige innekatter og en hund. Og leilighet har vi fått.

...du behøver jo ikke fortelle hvor mange hunder du har i annonsen... :wub:

Skrevet

Kan du ikke skrive noe som "aktiv hunde-jente" eller lignende. Da sier du både at du har hunder, og at du er aktiv med de, men du sier ikke noe om hvor mange du har. Tror kanskje det er viktig for mange, at du ikke bare har hunder, men at du gjør noe med de, liksom.... Antall hunder kan du jo nevne når du har snakket de litt "varme". :wub:

Skrevet

Jeg har ikke fått napp på leilighets/hybel jakten min via ringing på andres annonser så da må jeg sette inn annonse selv, og trenger litt hjelp. Jeg har tre hunder, søker leilighet i tønsbergområde, røyker ikke, sikker betaler, men trenger hjelp med å formulere annonsen sånn at det ikke høres så ille ut med de 3 hundene :wub:

Hva gjorde at dere "fikk napp"?

Hvis du tør å sove i seng med meg og synes det er ok hundene sover på stua kan du flytte inn hos meg;) hehe.... smask;)

Skrevet

Jeg skrev vel noe sånt som; har rolig, stille hund, som er vant med å være alene (ehm, kremt, liten underdrivelse). Det er vanskelig og slitsomt, men det går til sist! Men jeg synes Molly sitt forslag var bra; aktiv hundejente, student, søker leilighet/hybel i tønsbergområdet. Røyker ikke, sikker betaler.

Skrevet

Jeg skrev i min annonse for snart tre år siden:

Rolig jente på 28år (var 28år da) med stille og snill blandingshund ønsker å leie leilighet på Bekkestua eller Jar omeng.

Er i fast jobb, sikker betaler, har referanser fra tidligere leieforhold.

Siden jeg er stille og rolig vil jeg helst bo på et sted hvor det er rolig.

Er ikke røyker.

Kan betale opptil 5000kr

Jeg hang det opp på Butikkene i nærområdet og fikk MASSE telefoner, havnet opp med en FLOTT leilighet på 43kvm for 3000kr pr mnd, noe som er veldig billig her i Bærum.

Som mange sa til meg så syntes de det var positivt av meg at jeg krevde å bo på et rolig sted, for da vet de at det ikke bare er et "salgstriks" at jeg er rolig, det er jo så mange som selger seg selv som rolig og når de er i hus så er de helt motsatt. :wub:

Skrevet

Hvis du tør å sove i seng med meg og synes det er ok hundene sover på stua kan du flytte inn hos meg;) hehe.... smask;)

Takker for tilbudet, men dette året skal tilbringes fri og frank og for meg selv :P

Edit: Nå er annonse bestilt i Tønsberg Blad - den trykkes 1.8 - da regner jeg med at de fleste hybeleiere er hjemme fra ferie. Kryss fingrene :) (og er det noen her som vet om noe må dere selvfølgelig bare hyle ut)

Slik ble annonsen til slutt;

Aktiv hundejente, student, søker leilighet/hybel i Tbgomr.Røyker ikke, sikker betaler.Gjerne landlig. Alt av interesse. Tlf ********

Skrevet

I følge loven så kan ikke en utleier nekte deg å ha dyr så lenge de ikke skaper problemer eller ubehag i og rundt leiligheten (naboer, allergi etc.).

Skrevet

I følge loven så kan ikke en utleier nekte deg å ha dyr så lenge de ikke skaper problemer eller ubehag i og rundt leiligheten (naboer, allergi etc.).

men de kan da velge å ikke leie ut til folk med hund/dyr!

Skrevet

pappa har ett hus med tre leiligheter som han leier ut, og han kan velge selv om han vil at det skal bo hunder eller andre dyr der, faktisk så er det utleier som bestemmer om han vil ha noen form for husdyr boende der, kan stå i kontrakten at INGEN dyr eller røyking tilattt f eks.. og da må leietaker pent nødt til å finne seg i det..og dette her er ikke noe humbug jeg bare finner på, for pappas kontrakt til de forskjellige leilighetene er skrevet av advokaten hans, og hun vet vel hva hun driver med? ( ikke for å virke gretten på mårra kvisten... måtte bare pressisere det før jeg stikker til moss og stiller hund ) :lol:

Skrevet

§ 5-2 - Ro og orden

Er ikke annet avtalt, plikter utleieren i leietiden å opprettholde vanlig ro og orden i eiendommen.

Leieren plikter å følge vanlige ordensregler og rimelige påbud som utleieren har fastsatt til sikring av god husorden. Selv om utleieren har fastsatt forbud mot dyrehold i eiendommen, kan leieren holde dyr dersom gode grunner taler for det, og dyreholdet ikke er til ulempe for utleieren eller de øvrige brukerne av eiendommen.

For å kunne nekte leietakeren dyr må huseier legge frem bevis på at dyret er til sjenanse. Og leietaker må legge frem gode grunner for dyreholdet. Men klart så hjelper ikke dette når man leter etter hybel/leilighet for man blir jo automatisk valgt bort hvis huseier helst vil ha noen uten dyr. For de står jo fritt til å velge hvem de vil (så lenge de ikke bryter med § 1-8 - Forbud mot diskriminering) .

Men det er vanskelig å finne noe når man har hund, spesielt om de er stor. Og hvertfall hvis hunden man har er dobbis eller har dobbis i seg :rolleyes: . Buster hadde tre foter innenfor flere leiligheter helt til de spurte etter rase, og ærlig som jeg er så sa jeg jo det. Det sluttet jeg med ganske fort. Byttet ut dobbis med labbis, og det kan ha vært flaks, men jeg fikk napp på andre leiligheten vi så på etter det.

Håpr du finner noe før skolestart. Det er et forferdelig stress med å finne sted å bo før studiene, spesielt om du har dyr. Lykke til hvertfall (og jeg er glad jeg slipper det stresset i år).

Skrevet

§ 5-2 - Ro og orden

Er ikke annet avtalt, plikter utleieren i leietiden å opprettholde vanlig ro og orden i eiendommen.

Leieren plikter å følge vanlige ordensregler og rimelige påbud som utleieren har fastsatt til sikring av god husorden. Selv om utleieren har fastsatt forbud mot dyrehold i eiendommen, kan leieren holde dyr dersom gode grunner taler for det, og dyreholdet ikke er til ulempe for utleieren eller de øvrige brukerne av eiendommen.

For å kunne nekte leietakeren dyr må huseier legge frem bevis på at dyret er til sjenanse. Og leietaker må legge frem gode grunner for dyreholdet. Men klart så hjelper ikke dette når man leter etter hybel/leilighet for man blir jo automatisk valgt bort hvis huseier helst vil ha noen uten dyr. For de står jo fritt til å velge hvem de vil (så lenge de ikke bryter med § 1-8 - Forbud mot diskriminering) .

Men det er vanskelig å finne noe når man har hund, spesielt om de er stor. Og hvertfall hvis hunden man har er dobbis eller har dobbis i seg :rolleyes: . Buster hadde tre foter innenfor flere leiligheter helt til de spurte etter rase, og ærlig som jeg er så sa jeg jo det. Det sluttet jeg med ganske fort. Byttet ut dobbis med labbis, og det kan ha vært flaks, men jeg fikk napp på andre leiligheten vi så på etter det.

Håpr du finner noe før skolestart. Det er et forferdelig stress med å finne sted å bo før studiene, spesielt om du har dyr. Lykke til hvertfall (og jeg er glad jeg slipper det stresset i år).

det stod i kontrakten på den gamle leiligheten min som jeg bodde i da jeg fikk meg Timon.. jeg sa bare etter jeg fikk han at det var julegave så godtok de det.. da jeg skulle flytte leste jeg annonsen og da skrev de ikke dyr så jeg regnet med at det egentlig ikke var ok alikevell.. :)

Skrevet

I dag var annonsen min i Tønsbergs blad, og jeg fikk mange telefoner. Noen ble for dyre, noen ville ikke ha så mange hunder boende hos seg, men overraskende få sa "nei, det kommer ikke på tale", og de leilighetene ville jeg ikke ha likevel.

I morgen skal jeg ut og se på et hus i Andebu, og et hus på Tjøme. Et stykke utenfor, men de lokker heftig. Har også en leilighet på Nøtterøy som er aktuell, men den kan jeg ikke se på før i helgen.

Kryss fingrene for oss!

Skrevet

I dag var annonsen min i Tønsbergs blad, og jeg fikk mange telefoner. Noen ble for dyre, noen ville ikke ha så mange hunder boende hos seg, men overraskende få sa "nei, det kommer ikke på tale", og de leilighetene ville jeg ikke ha likevel.

I morgen skal jeg ut og se på et hus i Andebu, og et hus på Tjøme. Et stykke utenfor, men de lokker heftig. Har også en leilighet på Nøtterøy som er aktuell, men den kan jeg ikke se på før i helgen.

Kryss fingrene for oss!

gratulerer med flere treff, så håper vi på det beste. :angry:

*krysser fingrer, tær og labber :o

Skrevet

Skrev bare Aktiv hundejente jeg - de fleste skjønte at jeg hadde hund, og 5 stykker har ikke hatt noe problem med at jeg har 3 og er ikke utenfor min prismulighet :angry:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for et veldig fint og beroligende svar. Det betyr mye å høre det fra noen som har litt erfaring med hvordan oppdrettere tenker. Diva er akkurat sånn du beskriver en trygg voksenhund. Vi har aldri hatt problemer med henne ingen utagering, ingen aggresjon, ingen ressursforsvar eller noe som helst i den retningen. Hun er en hund som alltid har vært stabil rundt både folk og andre hunder, og hun har vokst opp med små hunder rundt seg helt siden hun var valp selv. Hun er typen som går mellom hvis to hunder bråker, men uten å lage noe drama ut av det. Bare rolig og tydelig. I tillegg er hun vant til et veldig rolig og forutsigbart hjemmemiljø, siden det alltid er noen hjemme på grunn av hjemmekontor. Hun får masse nærhet, rutiner og trygghet, og det smitter veldig over på hvordan hun oppfører seg. Det er nok mest meg som syns det er litt skummelt å bli dømt før folk faktisk har møtt henne. Jeg vet jo at hun er en fantastisk hund, men man hører så mye forskjellig, og jeg vil ikke at noen skal misforstå situasjonen. Jeg kommer til å fortelle oppdretteren om Diva når vi vet at sjansen er større for at vi faktisk får valpen, så det ikke blir unødvendig stress eller misforståelser. Men det du skriver roer meg veldig. Det er godt å høre at en trygg voksenhund som Diva faktisk kan være et pluss, og ikke noe negativt.
    • Det du beskriver er dessverre ganske vanlig hos valper i den alderen, og det betyr ikke at du har gjort noe feil. Noen valper takler alenetrening helt fint, mens andre trenger mye lengre tid enn det «boka» legger opp til. Det viktigste nå er å unngå at han får panikk hver gang du går, for det kan gjøre treningen tyngre for dere begge. Når en valp hyler sammenhengende i 30 minutter, så er det et tegn på at han ikke er klar for det nivået av alenetid ennå. Det handler ikke om stahet, men om at han blir oppriktig stresset. Da er det lurt å gå noen steg tilbake i treningen og gjøre det lettere for ham. Noen ting som ofte hjelper: •     Start helt på nytt med bittesmå steg, og hold deg på det nivået han faktisk mestrer. Det kan være 5 sekunder, 10 sekunder, 30 sekunder – det er helt greit. Det viktigste er at han opplever at du alltid kommer tilbake før han får panikk. •     Unngå bur akkurat nå, siden du allerede ser at det gjør ham mer stresset. Det er ikke alle valper som finner ro der. •     Gi ham et mindre område, men ikke bur. Et valperom, grind eller et avgrenset område kan gjøre det lettere for ham å finne ro. •     Tren på ro før du går. Mange valper blir mer stresset hvis det skjer mye aktivitet rett før du forlater leiligheten. •     Gå ut og inn mange ganger uten at det betyr noe. Ta på sko, gå ut, kom inn igjen. Gjenta til det blir kjedelig for ham. •     Bruk lyder som gjør at han ikke føler seg helt alene. Radio, hvit støy eller en vifte kan hjelpe noen valper. Når det gjelder jobbsituasjonen: Det er helt forståelig at du må på jobb, men valper på 15 uker klarer som regel ikke å være alene i lange perioder uten at det går utover tryggheten deres. Hvis det finnes noen muligheter for midlertidig hjelp nabo, familie, hundepasser et par timer, eller en venn som kan stikke innom, så kan det gjøre en enorm forskjell mens dere trener. Du gjør så godt du kan, og det er tydelig at du prøver å gjøre dette riktig. Det viktigste nå er å ta det i hans tempo og unngå at han får panikkopplevelser som setter dere tilbake. Det blir bedre, men noen valper trenger litt mer tid og litt mer støtte i starten. eller så vil du oppleve med at du vil få en hund som er stresset og kan bli `farlig` når han blir stor. om du har skaffet deg valp og ikke viste at valpen ikke kan være alene, så kanskje tenke på å sette den bort til noen som kan ta seg av den til den har blitt større. veit mange kan få det til og funke. men fleste hunder som vokser opp med å være alenen så mange timer av dagen sliter ofte med stress og sånnt ting.  det er ikke enkelt men noen ganger må man tenke på dyre og ikke seg selv, så kan være lurt å kanskje finne noen. se eter barnevakt eller hundebarnehage. for å sette en liten valp så lenge alene er ikke bra for han. jeg håper du finner ut av det og at han slipper unna å bli en nærvøs hund som voksen. ikke ment vondt eller sårende 
    • Det er jo nettopp det jeg sier, at de færreste har mulighet til å være hjemme fra jobb i 6 mnd. Hvis du leser litt rundt på forumet her vil du se ulike løsninger. Noen har med hunden i bil og lufter i pausene. Såklart uaktuelt i denne kulden. Noen har venner, naboer eller familie som passer halv dag eller stikker innom og lufter. Noen har hjemmekontor eller kan ta med hund på jobb. Når man er flere i familien har man kanskje mulighet for å tilpasse slik at noen starter sent på jobb, andre tidlig, og/eller har barn som kommer hjem fra skolen og lufter hund. Det er mange løsninger. Men det er ikke naturlig å forvente at den 4 mnd gammel valp skal kunne være alene hjemme en hel arbeidsdag. Om du ikke har mulighet for å tilrettelegge dette er det stor fare for at hunden utvikler separasjonsangst og ikke kan være alene i det hele tatt. Det er 20 år siden jeg fikk min første  hund, jeg har vært aktiv i hundesport og ulike hundemiljøer, og alle som har skaffet seg valp har planer og løsninger for dette. Som du også vil finne på forumet her vil alle som spør bli anbefalt å ha en plan og ikke forvente at en valp kan være alene hjemme en hel arbeidsdag.  Og så kan du jo se på finn.no hvor mange unghunder som omplasseres fordi de ikke "får tiden til å gå opp". Det er mange av disse "normale menneskene" som ikke har hatt en god plan for alenetreningen når de har skaffet seg hund.
    • Ja, jeg går gode turer først, og aktiviserer han. Gir han kong eller tyggebein når jeg går. Prøvd å lage en god rutine hjemme.  Men at du sier jeg skal levere hunden tilbake fordi jeg må på jobb, det blir for dumt! Han er 4 mndr, og ytterst få mennesker har mulighet til å være så lenge hjemme.  Rart så mange bikkjer klarer seg greit i hverdagen egentlig,  mtp at alle må være hjemme minimum 6 mndr(noe ganske få har vært..)  Og ikke alle har mulighet for å dra hjem fra jobb i lunsjen, eller ha bikkja med på jobb.. Hvor er dere normale mennesker med hund henn? Er dere ikke på forumer kanskje? Er dere jeg gjerne ville hørt fra..
    • Jeg skjønner ikke at en oppdretter skal se det som noe negativt at dere har en trygg, voksen hund fra før. Ja, det er noen som har fordommer, men hvis hunden faktisk ikke har noe problemer med utagering eller aggresjon hverken mot folk eller andre hunder, eller ressursforsvar eller andre ting, så vil de fleste seriøse oppdrettere se det som positivt. "Dominant" er et ord som trigger veldig mange diskusjoner i hundemiljøer. En dominant hund lager ikke bråk, den kan "ta kontroll", men en dominant hund er som oftest en trygg hund som kan ha god innvirkning på de rundt seg. Hvis hunden din er den som kan finne på å gå mellom do hunder som bråker kan det godt være hun er dominant. Dominans i denne sammenhengen betyr ikke å undertrykke og bølle med, den typen adferd er det vanligvis utrygge hunder som har. Det er en stor misforståelse at dominant adferd hos hund er en dårlig ting og et tegn på "dårlig oppdragelse" eller at den prøver å ta over styringen i husholdningen. Det er ikke så mye å forklare, hvis du sier til oppdretter at dere har en stor voksen, trygg hund fra før så bør det bare være positivt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...