Gå til innhold
Hundesonen.no

Avisannonse - søker hybel


tuppetroll

Recommended Posts

Jeg har ikke fått napp på leilighets/hybel jakten min via ringing på andres annonser så da må jeg sette inn annonse selv, og trenger litt hjelp. Jeg har tre hunder, søker leilighet i tønsbergområde, røyker ikke, sikker betaler, men trenger hjelp med å formulere annonsen sånn at det ikke høres så ille ut med de 3 hundene :wub:

Hva gjorde at dere "fikk napp"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo ikke jeg noen hund enda, men allikevel var det et "krav" fra min side at det er lov å ha dyr der.

Jeg fant min hybel (i Telemark) på hybel.no. Jeg var superheldig og fant en hybel som både er hundevennlig og i tipptopp stand. Så for min del tror jeg bare det var flaks... :unsure:

Jeg ville nok latt være å skrive at jeg har tre hunder. Kanskje dumt å være "uærlig" (ikke at du lyver, du unngår jo bare å nevne noe.. ;> ) og heller skrevet hvilken rase du har og hvor liten den er. Tror tre hunder kan høres litt avskrekkende ut for utleiere. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen lokal hundeklubb der du skal flytte som kanskje har en klubbavis eller ei nettside du kan annonsere på? Eller kanskje du rett og slett kan ringe noen i klubben og høre om de vet om noen som kanskje kunne tenke seg en leieboer med hund? Kanskje du til og med kan tilby deg å sitte hundevakt eller gå tur nå og da med hundene til huseieren?

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen lokal hundeklubb der du skal flytte som kanskje har en klubbavis eller ei nettside du kan annonsere på? Eller kanskje du rett og slett kan ringe noen i klubben og høre om de vet om noen som kanskje kunne tenke seg en leieboer med hund? Kanskje du til og med kan tilby deg å sitte hundevakt eller gå tur nå og da med hundene til huseieren?

Lykke til!

Dette har jeg prøvd, oppdretteren til yngstemor er nestleder i hundeklubben der og har sendt ut mail til alle hun kjenner uten hell... Har ikke skolestart før 23.august så har endel tid enda, forsåvidt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg så flink til dette. Men jeg skal ihvertfall skrive "har hund" :wub: Så kommer jeg med 2 :rolleyes: Det blir litt mye å skrive 3 hunder. Da blir folk skeptiske med en gang. Men som du skriver så tror jeg det er viktig å ha med at du ikke røyker, alle er jo så opptatt av dette i disse tider :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg så flink til dette. Men jeg skal ihvertfall skrive "har hund" :wub: Så kommer jeg med 2 :rolleyes: Det blir litt mye å skrive 3 hunder. Da blir folk skeptiske med en gang. Men som du skriver så tror jeg det er viktig å ha med at du ikke røyker, alle er jo så opptatt av dette i disse tider :wub:

Jeg må vel hvertfall ha med at jeg har hunder vel? det er nok stor forskjell for folk på 1 og flere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel hvertfall ha med at jeg har hunder vel? det er nok stor forskjell for folk på 1 og flere...

Kanskje jeg er litt sleip? Men jeg kommer ihvertfall til å skrive at jeg har hund. Så kan du heller forklare det på telefon. De forstår jo fort at du har greia på det du snakker om (tror nå jeg :wub: ), og har ok hunder :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi annonserte selv i vår jakt på bolig nylig. Vi skrev i tillegg til det vanlige bla-bla'et at vi hadde veloppdragne, stille og renslige innekatter og en hund. Og leilighet har vi fått.

...du behøver jo ikke fortelle hvor mange hunder du har i annonsen... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke skrive noe som "aktiv hunde-jente" eller lignende. Da sier du både at du har hunder, og at du er aktiv med de, men du sier ikke noe om hvor mange du har. Tror kanskje det er viktig for mange, at du ikke bare har hunder, men at du gjør noe med de, liksom.... Antall hunder kan du jo nevne når du har snakket de litt "varme". :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått napp på leilighets/hybel jakten min via ringing på andres annonser så da må jeg sette inn annonse selv, og trenger litt hjelp. Jeg har tre hunder, søker leilighet i tønsbergområde, røyker ikke, sikker betaler, men trenger hjelp med å formulere annonsen sånn at det ikke høres så ille ut med de 3 hundene :wub:

Hva gjorde at dere "fikk napp"?

Hvis du tør å sove i seng med meg og synes det er ok hundene sover på stua kan du flytte inn hos meg;) hehe.... smask;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev vel noe sånt som; har rolig, stille hund, som er vant med å være alene (ehm, kremt, liten underdrivelse). Det er vanskelig og slitsomt, men det går til sist! Men jeg synes Molly sitt forslag var bra; aktiv hundejente, student, søker leilighet/hybel i tønsbergområdet. Røyker ikke, sikker betaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev i min annonse for snart tre år siden:

Rolig jente på 28år (var 28år da) med stille og snill blandingshund ønsker å leie leilighet på Bekkestua eller Jar omeng.

Er i fast jobb, sikker betaler, har referanser fra tidligere leieforhold.

Siden jeg er stille og rolig vil jeg helst bo på et sted hvor det er rolig.

Er ikke røyker.

Kan betale opptil 5000kr

Jeg hang det opp på Butikkene i nærområdet og fikk MASSE telefoner, havnet opp med en FLOTT leilighet på 43kvm for 3000kr pr mnd, noe som er veldig billig her i Bærum.

Som mange sa til meg så syntes de det var positivt av meg at jeg krevde å bo på et rolig sted, for da vet de at det ikke bare er et "salgstriks" at jeg er rolig, det er jo så mange som selger seg selv som rolig og når de er i hus så er de helt motsatt. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tør å sove i seng med meg og synes det er ok hundene sover på stua kan du flytte inn hos meg;) hehe.... smask;)

Takker for tilbudet, men dette året skal tilbringes fri og frank og for meg selv :P

Edit: Nå er annonse bestilt i Tønsberg Blad - den trykkes 1.8 - da regner jeg med at de fleste hybeleiere er hjemme fra ferie. Kryss fingrene :) (og er det noen her som vet om noe må dere selvfølgelig bare hyle ut)

Slik ble annonsen til slutt;

Aktiv hundejente, student, søker leilighet/hybel i Tbgomr.Røyker ikke, sikker betaler.Gjerne landlig. Alt av interesse. Tlf ********

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pappa har ett hus med tre leiligheter som han leier ut, og han kan velge selv om han vil at det skal bo hunder eller andre dyr der, faktisk så er det utleier som bestemmer om han vil ha noen form for husdyr boende der, kan stå i kontrakten at INGEN dyr eller røyking tilattt f eks.. og da må leietaker pent nødt til å finne seg i det..og dette her er ikke noe humbug jeg bare finner på, for pappas kontrakt til de forskjellige leilighetene er skrevet av advokaten hans, og hun vet vel hva hun driver med? ( ikke for å virke gretten på mårra kvisten... måtte bare pressisere det før jeg stikker til moss og stiller hund ) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

§ 5-2 - Ro og orden

Er ikke annet avtalt, plikter utleieren i leietiden å opprettholde vanlig ro og orden i eiendommen.

Leieren plikter å følge vanlige ordensregler og rimelige påbud som utleieren har fastsatt til sikring av god husorden. Selv om utleieren har fastsatt forbud mot dyrehold i eiendommen, kan leieren holde dyr dersom gode grunner taler for det, og dyreholdet ikke er til ulempe for utleieren eller de øvrige brukerne av eiendommen.

For å kunne nekte leietakeren dyr må huseier legge frem bevis på at dyret er til sjenanse. Og leietaker må legge frem gode grunner for dyreholdet. Men klart så hjelper ikke dette når man leter etter hybel/leilighet for man blir jo automatisk valgt bort hvis huseier helst vil ha noen uten dyr. For de står jo fritt til å velge hvem de vil (så lenge de ikke bryter med § 1-8 - Forbud mot diskriminering) .

Men det er vanskelig å finne noe når man har hund, spesielt om de er stor. Og hvertfall hvis hunden man har er dobbis eller har dobbis i seg :rolleyes: . Buster hadde tre foter innenfor flere leiligheter helt til de spurte etter rase, og ærlig som jeg er så sa jeg jo det. Det sluttet jeg med ganske fort. Byttet ut dobbis med labbis, og det kan ha vært flaks, men jeg fikk napp på andre leiligheten vi så på etter det.

Håpr du finner noe før skolestart. Det er et forferdelig stress med å finne sted å bo før studiene, spesielt om du har dyr. Lykke til hvertfall (og jeg er glad jeg slipper det stresset i år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

§ 5-2 - Ro og orden

Er ikke annet avtalt, plikter utleieren i leietiden å opprettholde vanlig ro og orden i eiendommen.

Leieren plikter å følge vanlige ordensregler og rimelige påbud som utleieren har fastsatt til sikring av god husorden. Selv om utleieren har fastsatt forbud mot dyrehold i eiendommen, kan leieren holde dyr dersom gode grunner taler for det, og dyreholdet ikke er til ulempe for utleieren eller de øvrige brukerne av eiendommen.

For å kunne nekte leietakeren dyr må huseier legge frem bevis på at dyret er til sjenanse. Og leietaker må legge frem gode grunner for dyreholdet. Men klart så hjelper ikke dette når man leter etter hybel/leilighet for man blir jo automatisk valgt bort hvis huseier helst vil ha noen uten dyr. For de står jo fritt til å velge hvem de vil (så lenge de ikke bryter med § 1-8 - Forbud mot diskriminering) .

Men det er vanskelig å finne noe når man har hund, spesielt om de er stor. Og hvertfall hvis hunden man har er dobbis eller har dobbis i seg :rolleyes: . Buster hadde tre foter innenfor flere leiligheter helt til de spurte etter rase, og ærlig som jeg er så sa jeg jo det. Det sluttet jeg med ganske fort. Byttet ut dobbis med labbis, og det kan ha vært flaks, men jeg fikk napp på andre leiligheten vi så på etter det.

Håpr du finner noe før skolestart. Det er et forferdelig stress med å finne sted å bo før studiene, spesielt om du har dyr. Lykke til hvertfall (og jeg er glad jeg slipper det stresset i år).

det stod i kontrakten på den gamle leiligheten min som jeg bodde i da jeg fikk meg Timon.. jeg sa bare etter jeg fikk han at det var julegave så godtok de det.. da jeg skulle flytte leste jeg annonsen og da skrev de ikke dyr så jeg regnet med at det egentlig ikke var ok alikevell.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var annonsen min i Tønsbergs blad, og jeg fikk mange telefoner. Noen ble for dyre, noen ville ikke ha så mange hunder boende hos seg, men overraskende få sa "nei, det kommer ikke på tale", og de leilighetene ville jeg ikke ha likevel.

I morgen skal jeg ut og se på et hus i Andebu, og et hus på Tjøme. Et stykke utenfor, men de lokker heftig. Har også en leilighet på Nøtterøy som er aktuell, men den kan jeg ikke se på før i helgen.

Kryss fingrene for oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var annonsen min i Tønsbergs blad, og jeg fikk mange telefoner. Noen ble for dyre, noen ville ikke ha så mange hunder boende hos seg, men overraskende få sa "nei, det kommer ikke på tale", og de leilighetene ville jeg ikke ha likevel.

I morgen skal jeg ut og se på et hus i Andebu, og et hus på Tjøme. Et stykke utenfor, men de lokker heftig. Har også en leilighet på Nøtterøy som er aktuell, men den kan jeg ikke se på før i helgen.

Kryss fingrene for oss!

gratulerer med flere treff, så håper vi på det beste. :angry:

*krysser fingrer, tær og labber :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...