Gå til innhold
Hundesonen.no

Børste og bilsele


Recommended Posts

Kan bilseler brukes til å gå tur med?

Og noen som vet hva slags børste jeg bør kjøpe til lundehundpels?

De kan vel brukes til å gå tur med, men det er vel ikke så veldig "fint". På den ene bilselen til Mira henger den stroppen man skal feste i beltet fast sammen med resten av selen, om man skal sette vanlig kobbel i selen blir jo den stroppen hengende langs bakken.

Veit ikke helt om du skjønte det?

Er vel uansett fordel å ha en vanlig sele til å gå tur med :wub: En med refleks kanskje?

Litt OT; Skal du endelig få deg hund? Mulig jeg er lite oppdatert :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Børste med naturbust og Ezy dog hundesele er notert. ;>

Den selen så forresten veldig fin ut. Hvordan festes den til bilen/bilbeltet?

Vanskelig å forklare hvordan den festes i bilbeltet. Men om man ikke har en enkel sele, så kan ikke den delen av selen som festes i bilbeltet brukes.

Så derfor har vi Ezy Dog selen og et "kobbel" fra Trixie hvor det i den ene enden er en slik dings som festes nedi der sikkerhetsselen festes. Kan justerres. Utrolig klønete forklart, men håper du skjønte noe :wub:

Gjerne bildene forklarer litt bedre? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forlengelsen som følger med Ezy Dog selen passer kun på bilseler der bilselen er enkel :wub:

Som f.eks i midten av et baksete er det normalt kun en enkel sele.

Dobbel sele definerer jeg som en del går over brystet, og den ene over fanget.

Vi lette lenge etter en forlenger som vi kunne bruke. var innom alle mulige bilbutikker, men det fantes ikke. Det er visstnok ulovlig å bruke bilbelteforlengere for folk.

Så da fant vi den av Trixie, og den fungerer utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okej. Takk for svar. :wub:

Kommer til å bytte på hvor i bilen jeg har hunden, så jeg får kjøpe en slik fra Trixie jeg også. Hvor mye kostet den?

Hunden jeg skal ha (lundehund) blir ca 6 kg når den er fullvoksen. Er selen så justerbar at det vil fungere å bruke samme sele fra valp til voksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sele i størrelse M til vår hund. Så jeg vil tro du kanskje må ha størrelse XS? Om du er god på amerikanske mål kan du jo ta en titt på Ezy Dog siden.

Vi betalte vel ca. kr. 270 for Ezy Dog selen i str. M og kr. 79 for den bilbelteforlengeren.

Men vær obs på hvor du kjøper selen. Ihvertfall så varierer den STORT i pris her i Stavanger. Så langt jeg har sett så er Dyreshopen billigst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...