Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilskiltnummer


>Lene<

Bilskiltnummer  

41 stemmer

  1. 1.

    • Ja
      17
    • Nei
      24


Recommended Posts

Jeg og alle vennenne mine gjorde det. Hver gang vi skulle ut å kjøre etc. hadde vi med hver vår liten bok som vi skrev opp alle bilskiltnummer vi kom over. Men hva i all verden var poenget? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, måtte le da jeg så topicen. Jeg er nok en av de fanatiske bilnummersamlerne. Gikk rundt og skrev og skrev, tenkte det kunne være morsomt hvis jeg plutselig så samme nummeret flere ganger. Selv om Harstad er en by av beskjeden størrelse med sine rundt 25.000 innbyggere, er det likevel litt for mange nummer for en 6-åring å holde styr på. :) Jeg var enda rarere da enn jeg er nå. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og ei venninne av meg satte oss på lekestativet på skolen med hver vår lille blokk.

Og skrev opp alle nr til dem som kjørte forbi :P for vi tenkte jo at om det skjedde noe, så hadde vi bilnr :) (mye prøving på kidnapping den tiden seh)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ja..Ehm..Vi skrev alle i blokka vår, så ga vi de et navn:

BD- Bare Damer

VF- Våre Fiender

osv... :)

Vi kjøpte ny bil for noen måneder tilbake da(Kia Sportage) og da jeg så nummerskiltet ble jeg sur. Det var VF! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skrev ned... :)

På landeveier med få biler skrev jeg opp fargen og hvor mange det var i bilen, og merke til bilen i tillegg til nummerene- kjedet meg litt på bilturene. I tillegg var jeg alltid bilsyk (ble kvalm etter 150m)- så om jeg hadde noe å konsentrere meg om, sluttet jeg å være så kvalm :P

Om jeg hadde glemt notisbok og penn var det krise :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,. gjett om!! Ble endel notatbøker liksom.. Det var jo selvfølgelig ikke bare reg.nr. Men også bilmodell osv...

Kan ikke huske om det var noe særdeles godt system i det, men jeg mener nå vitterlig at jeg kom over noen av reg.nr. to ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen var veldig ivrige, men jeg gjorde det litt på hytta og sånn, men fatta aldri helt poenget! Hva er egentlig poenget? :)

Det lurer jeg også på??

Kan ikke huske hva vi brukte det til, men tror jeg bare skrev ned en haug med nummer, og ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var på volvotreff i helgen, var det en fyr langt oppe i årene som noterte seg skiltene på bilen jeg kjørte..

men da er det en bil som er rimelig spesiell da, angivelig 24stk i norge, han hadde klart å spore ned 14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, gjorde nok ikke det. Men når vi var ute og kjørte myse med mamma (jeg og ei venninne), så hilsa vi KUN på Scania lastebiler! De andre var bare dritt så! :wub: (Mamma kjørte selvfølgelig Scania da! :wub: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, gjorde nok ikke det. Men når vi var ute og kjørte myse med mamma (jeg og ei venninne), så hilsa vi KUN på Scania lastebiler! De andre var bare dritt så! :lol: (Mamma kjørte selvfølgelig Scania da! :wub: )

Åh, gjorde dere også sånn "trekk i tuten" signal med armen? Det husker jeg at vi gjorde mot lastebilene, hehehe.... utrolig vittig.. Her husker jeg liksom grunnen, men hvorfor jeg hadde ørten bøker med reg.nr. se det husker jeg ikke helt. Samlemani kanskje??

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha...

Jeg gjør noe litt annerledes jeg da, fortsatt...

eksempel:

skilt nummer: BP 75843

Da må jeg lage et navn Bente Pedersen og summere talla... 27

Bente Pedersen 27 år...

AB 25845 = Anders Birkeland, 24 år..

hehe, veldig morro, prøv neste gang du er ute å kjører...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gjorde nokk det :wub: syntes det var så morro. hadde min egene lille bok der jeg skrev ned alle bil nr.

vet ikke helt hva som var poenget da :wub:

husker jeg og vennene mine satt nede i gata her og nermest stoppet bilene for og få bil nummeret :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...