Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilskiltnummer

>Lene<

Bilskiltnummer  

41 stemmer

1. 1.

• Ja
      17
    • Nei
      24

Recommended Posts

Skrevet

Jeg og alle vennenne mine gjorde det. Hver gang vi skulle ut å kjøre etc. hadde vi med hver vår liten bok som vi skrev opp alle bilskiltnummer vi kom over. Men hva i all verden var poenget? :)

Skrevet

Hehe.. det gjorde vi også.. Vi gikk rundt på parkeringsplasser i nabolaget og skrev ned nummerene på bilene som sto der.. :P Fritidsproblemer? :)

Skrevet

Haha, måtte le da jeg så topicen. Jeg er nok en av de fanatiske bilnummersamlerne. Gikk rundt og skrev og skrev, tenkte det kunne være morsomt hvis jeg plutselig så samme nummeret flere ganger. Selv om Harstad er en by av beskjeden størrelse med sine rundt 25.000 innbyggere, er det likevel litt for mange nummer for en 6-åring å holde styr på. :) Jeg var enda rarere da enn jeg er nå. B)

Skrevet

jeg og ei venninne av meg satte oss på lekestativet på skolen med hver vår lille blokk.

Og skrev opp alle nr til dem som kjørte forbi :P for vi tenkte jo at om det skjedde noe, så hadde vi bilnr :) (mye prøving på kidnapping den tiden seh)

Guest Christine
Skrevet

Ja..Ehm..Vi skrev alle i blokka vår, så ga vi de et navn:

BD- Bare Damer

VF- Våre Fiender

osv... :)

Vi kjøpte ny bil for noen måneder tilbake da(Kia Sportage) og da jeg så nummerskiltet ble jeg sur. Det var VF! :P

Skrevet

Ja jeg skrev ned... :)

På landeveier med få biler skrev jeg opp fargen og hvor mange det var i bilen, og merke til bilen i tillegg til nummerene- kjedet meg litt på bilturene. I tillegg var jeg alltid bilsyk (ble kvalm etter 150m)- så om jeg hadde noe å konsentrere meg om, sluttet jeg å være så kvalm :P

Om jeg hadde glemt notisbok og penn var det krise :P

Skrevet

Ja,. gjett om!! Ble endel notatbøker liksom.. Det var jo selvfølgelig ikke bare reg.nr. Men også bilmodell osv...

Kan ikke huske om det var noe særdeles godt system i det, men jeg mener nå vitterlig at jeg kom over noen av reg.nr. to ganger :)

Skrevet

Noen var veldig ivrige, men jeg gjorde det litt på hytta og sånn, men fatta aldri helt poenget! Hva er egentlig poenget? :)

Skrevet

Noen var veldig ivrige, men jeg gjorde det litt på hytta og sånn, men fatta aldri helt poenget! Hva er egentlig poenget? :)

Det lurer jeg også på??

Kan ikke huske hva vi brukte det til, men tror jeg bare skrev ned en haug med nummer, og ferdig med det.

Skrevet

Når jeg var på volvotreff i helgen, var det en fyr langt oppe i årene som noterte seg skiltene på bilen jeg kjørte..

men da er det en bil som er rimelig spesiell da, angivelig 24stk i norge, han hadde klart å spore ned 14.

Skrevet

Når jeg var på volvotreff i helgen, var det en fyr langt oppe i årene som noterte seg skiltene på bilen jeg kjørte..

men da er det en bil som er rimelig spesiell da, angivelig 24stk i norge, han hadde klart å spore ned 14.

Hva slags har du?

Skrevet

Hva slags har du?

DSC01422.JPG

Volvo 780 bertone coupe turbo... laget i 8000 eksemplarer og kostet 780.000kr i 1988.

Den er bygget i italia, på bertonefabrikken.

Skrevet

Har aldri skrevet noe bilskilt ned. forsatt ingen som har kommet med en logisk forklaring. :rolleyes:

Haha, tror ikke den finnes! :wub: Jeg vet ikke helt hvorfor jeg gjorde det iallefall. :wub:

Skrevet

Nei, gjorde nok ikke det. Men når vi var ute og kjørte myse med mamma (jeg og ei venninne), så hilsa vi KUN på Scania lastebiler! De andre var bare dritt så! :wub: (Mamma kjørte selvfølgelig Scania da! :wub: )

Skrevet

Nei, gjorde nok ikke det. Men når vi var ute og kjørte myse med mamma (jeg og ei venninne), så hilsa vi KUN på Scania lastebiler! De andre var bare dritt så! :lol: (Mamma kjørte selvfølgelig Scania da! :wub: )

Åh, gjorde dere også sånn "trekk i tuten" signal med armen? Det husker jeg at vi gjorde mot lastebilene, hehehe.... utrolig vittig.. Her husker jeg liksom grunnen, men hvorfor jeg hadde ørten bøker med reg.nr. se det husker jeg ikke helt. Samlemani kanskje??

:wub:

Skrevet

haha...

Jeg gjør noe litt annerledes jeg da, fortsatt...

eksempel:

skilt nummer: BP 75843

Da må jeg lage et navn Bente Pedersen og summere talla... 27

Bente Pedersen 27 år...

AB 25845 = Anders Birkeland, 24 år..

hehe, veldig morro, prøv neste gang du er ute å kjører...

Skrevet

Ja, for det var så mange som parkerte ulovlig utenfor barnehagen, som vi bodde ved siden av, så da ga mamma meg beskjed om å skrive opp alle nummerne :wub:

Skrevet

jeg gjorde nokk det :wub: syntes det var så morro. hadde min egene lille bok der jeg skrev ned alle bil nr.

vet ikke helt hva som var poenget da :wub:

husker jeg og vennene mine satt nede i gata her og nermest stoppet bilene for og få bil nummeret :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...