Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du handlerklær?

HegeK

Recommended Posts

Skrevet

Jeg ser egentlig ikke problemet med å ha handlerklær jeg. Hvis du har et fast antrekk å bruke, brukes det jo til en hundeaktivitet, og er forsåvidt ikke så jålete. Det må jo være funksjonelt hvis man skal kunne løpe, og hvorfor ikke kle seg i passende klær, hvis man trives i dem og faktisk har dem. Ser ikke helt problemet. Og hvis folk vil stille i grilldress eller militærdress, greit for meg. Men de fleste trives jo med å "pynte seg litt". :wub:

Renate: Hvorfor mener du olabukser ikke passer i en ring? Jeg tenker ikke på olabukser som noe stygt plagg, snarere tvert i mot. Nja, kanskje ikke hullete eller slitte bukser, men hva med alle de pene olabuksene som finnes rundt omkring. Jeg synes olabuksefargen jeg har på de fleste mine, passer fint til hunden min, derfor bruker jeg dem. I tillegg synes jeg de er deilige å gå med, og er funksjonelle. Men miniskjørt derimot, synes ikke jeg har noe i en ring å gjøre. Ser ofte folk som har så små skjørt an trusa nesten synes når de stiller hunden. Vel, dem om det, men aldri meg.

Skrevet

Renate: Hvorfor mener du olabukser ikke passer i en ring? Jeg tenker ikke på olabukser som noe stygt plagg, snarere tvert i mot. Nja, kanskje ikke hullete eller slitte bukser, men hva med alle de pene olabuksene som finnes rundt omkring. Jeg synes olabuksefargen jeg har på de fleste mine, passer fint til hunden min, derfor bruker jeg dem. I tillegg synes jeg de er deilige å gå med, og er funksjonelle. Men miniskjørt derimot, synes ikke jeg har noe i en ring å gjøre. Ser ofte folk som har så små skjørt an trusa nesten synes når de stiller hunden. Vel, dem om det, men aldri meg.

Jeg tenker vel mer på slitte og veldig "mote olabukser" mørke rene ola bukser er ok, men jeg PERSONLIG ville ikke stillt opp i det.

Privat går jeg nesten hele tiden i olabukser, så jeg er ikke motstander av olabukser, men på utstilling så vil jeg ha stil og da utgår olabukser for min del, hva andre gjør får være dems sak. :wub:

Skrevet

Jeg tenker vel mer på slitte og veldig "mote olabukser" mørke rene ola bukser er ok, men jeg PERSONLIG ville ikke stillt opp i det.

Privat går jeg nesten hele tiden i olabukser, så jeg er ikke motstander av olabukser, men på utstilling så vil jeg ha stil og da utgår olabukser for min del, hva andre gjør får være dems sak. :wub:

Det kommer 'litt' ann på hvilken rase man stiller også da :wub:

Men man skal være ren og pen allikevel, man har tross alt betalt sykt mye penger for å være i den ringen :lol:

Skrevet

Er enig i masse av det som blir sagt, men det er veldig forskjell på hve som stiller, og rasen.

Som Lill sa, hvis man stiller f.eks mynder da som er meget elegante burde man kanskje være litt elegant. Og samme blir det med andre raser, jakthunder, det hadde blitt helt feil med myndeantrekket. Syntes man skal kle seg etter hundens farger og forbruk jeg da :wub:

Dessuten, de fleste som stiller hunden for første gang kommer i helt helt vanlige klær. Dersom man er en oppdretter, eller har stilt mye kler man seg kanskje noe anderledes?

Men som Julie sier, det handler litt om respekt for dommeren, og komme i noe litt annet enn grilldressen viser at man har respekt for dommeren, og bryr seg litt om det som skal skje i ringen.

Og duog dommeren blir jo ikke kjent, i løpet av de 3min du er i ringen, alt handler om INNTRYKK og da kan klærne gi et pent,ryddig eller godt inntryk eller like lett et uryddig,slaske eller uinteressert.

Skrevet

Ja, jeg har egne handlerklær. Ikke sånn at jeg på død og liv ikke kan bruke de til noe annet, jeg brukte dem forøvrig i begravelse for litt siden. Men stort sett brukes de til utstilling. :) Bruker bare en enkel sort dress, har to dressbukser, en jakke jeg pleier å bruke og en skjorte, ellers bruker jeg forskjellige t-skjorter.

Skrevet

Jeg har ikke egene klær, men jeg har klær jeg synes ser greie ut. Når jeg stillte min sorte puddel sist gang hade jeg på med en lin knebukse med en hvis singlet. Jeg har planer om å kjøpe meg et lit fint skjørt (sommer) og en dress bukse og blazer til vinteren. Men det viktigste synes jeg er at fargene på klærne er diskret og ikke skjuler fargen til hunden, og at det ikke ser shabby ut :lol:

Skrevet

Ja, jeg har flere plagg. Det kommer an på hvilken rase jeg stiller. Merkelig nok stiller jeg mest svarte raser (nuffer, labbiser osv), så jeg bruker mest et brunt antrekk, for å fremheve svartfargen til hunden. Hadde jeg brukt svart hadde hunden kanskje sett brun ut...

n_championat2705_2006_2.jpg

(her har jeg grå bukse da, men igjen for å fremheve svartfargen)

Skrevet

Mamma hadde dress eller fin drakt når hun stilte ut hundene våre, jeg her kun stilt i barn og hund, da har jeg hatt på pene barne klær.

Men når jeg får egen rase hund som skal stilles ut så kommer jeg til å kjøpe meg egne handler klær, liker når det er stil over ekvipasjen.

Jeg syntes ikke olabukse har noe å gjøre i en ring. <_<

Jeg syns olabukse er greit å bruke hvis man bruker en dressjakke til... Det syns jeg faktisk er fint :)

Skrevet

Jeg også pleier og stille i det med en jakke til, som her:

i205695279_88467.jpg

Faktisk det jeg stille i som oftest, og jeg har fått høre at dette antrekket så stilig ut.

Skrevet

Takk:) det eneste er at det ser ut på det bildet som jakka går veldig i et med hunden, men siden det er litt uklart ser du ikke de hvite stripene på den!

Skrevet

Jeg pleier å stille med svart tyn jakke med sommerfugl perlet på også en svart bukse, men jeg bruker de klærne til vanelig også.

Merket på forje utstilling at jeg kokte i hjel.

Satt ute i solen med svart bukse, heldigvis hadde jeg topp under jakken men den var også svart!!

Skal gå med noe annet nå i sommer, tenkte en hvit piratbukse jeg har med noe knall rosa klitter på + en knall rosa dress jakke :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
    • Ja og det prøver vi å jobbe med. Vi bruker langline 10-15 m. Munnkurv har vi trent inn, men ikke brukt mer enn på en tur enda. Venter på en bestilling på munnkurv fra usa som skal sitte bedre. løpe og sykle har vi ikke gjort enda da han kun er 6 måneder. Pleier å vete til de i alle fall er 9-10 måneder før jeg starter med det. vi har både prøvd å kutte ned og øke for å se om det er endring, men ingen forskjell. vi vurderer om det kan være ernæringsmessige årsaker til oppførsel. Men det er vi ikke i mål enda
    • Han trenger ikke å være løs, men jeg lurer på om balansen mellom mental og fysisk trening er riktig for ham. Har dere prøvd å kutte ned på søksarbeidet og løpe eller sykle med ham, eller lengre turer i langline? Bare 5-7 meter langt bånd gir mye mer frihet samtidig som du har kontroll på om han kommer over noe. Hvis han har god nok innkalling så kan jo evt munnkurv være et verktøy mot å spise alt. Det er det eneste jeg kan komme på å ta tak i, hva slags, hvor mye og riktig balanse mellom type aktivitet.
    • Ja det er superlativ rase og en drøm å ha når de fungerer som de skal. Dette er min 3 jakt cocker så rasen er ikke ukjent for meg.   det trenes spesifikk på ro, avslapping på teppe både inne, ute og i bilen. men han blir irritert når han blir fulgt tilbake på plass og ender kun med biting og frustrasjon fra hans side. Han kan å gå på teppet sitt og inn i buret. Men det fungerer ikke når ha blir i modus og han holder ikke mer enn kort tid de gangene han gjør det. Så fortsatt mye igjen å jobbe på.   maten blir brukt til det meste av trening og han fungerer godt når han er i riktig modus. Hovedsakelig skjer dette når han kjeder seg, hvis han får overtenning. Både når han har fått aktivitet og når han ikke får aktivitet. Så han er en liten nøtt og knekke. i aktivitet med voksne hunder fungerer han godt. Tilpasser seg tempo og sinnsstemning. Med valper så går han fort lei etter å10min og begynner heller å bite på oss. Så da må vi ta han bort fra situasjonen. Han får lengre turer i blandt. Men fordi han spiser alt som er på bakken har vi måtte begrense det å være løs etter flere turer til dyrlegen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...