Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du handlerklær?


HegeK

Recommended Posts

Jeg ser egentlig ikke problemet med å ha handlerklær jeg. Hvis du har et fast antrekk å bruke, brukes det jo til en hundeaktivitet, og er forsåvidt ikke så jålete. Det må jo være funksjonelt hvis man skal kunne løpe, og hvorfor ikke kle seg i passende klær, hvis man trives i dem og faktisk har dem. Ser ikke helt problemet. Og hvis folk vil stille i grilldress eller militærdress, greit for meg. Men de fleste trives jo med å "pynte seg litt". :wub:

Renate: Hvorfor mener du olabukser ikke passer i en ring? Jeg tenker ikke på olabukser som noe stygt plagg, snarere tvert i mot. Nja, kanskje ikke hullete eller slitte bukser, men hva med alle de pene olabuksene som finnes rundt omkring. Jeg synes olabuksefargen jeg har på de fleste mine, passer fint til hunden min, derfor bruker jeg dem. I tillegg synes jeg de er deilige å gå med, og er funksjonelle. Men miniskjørt derimot, synes ikke jeg har noe i en ring å gjøre. Ser ofte folk som har så små skjørt an trusa nesten synes når de stiller hunden. Vel, dem om det, men aldri meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renate: Hvorfor mener du olabukser ikke passer i en ring? Jeg tenker ikke på olabukser som noe stygt plagg, snarere tvert i mot. Nja, kanskje ikke hullete eller slitte bukser, men hva med alle de pene olabuksene som finnes rundt omkring. Jeg synes olabuksefargen jeg har på de fleste mine, passer fint til hunden min, derfor bruker jeg dem. I tillegg synes jeg de er deilige å gå med, og er funksjonelle. Men miniskjørt derimot, synes ikke jeg har noe i en ring å gjøre. Ser ofte folk som har så små skjørt an trusa nesten synes når de stiller hunden. Vel, dem om det, men aldri meg.

Jeg tenker vel mer på slitte og veldig "mote olabukser" mørke rene ola bukser er ok, men jeg PERSONLIG ville ikke stillt opp i det.

Privat går jeg nesten hele tiden i olabukser, så jeg er ikke motstander av olabukser, men på utstilling så vil jeg ha stil og da utgår olabukser for min del, hva andre gjør får være dems sak. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker vel mer på slitte og veldig "mote olabukser" mørke rene ola bukser er ok, men jeg PERSONLIG ville ikke stillt opp i det.

Privat går jeg nesten hele tiden i olabukser, så jeg er ikke motstander av olabukser, men på utstilling så vil jeg ha stil og da utgår olabukser for min del, hva andre gjør får være dems sak. :wub:

Det kommer 'litt' ann på hvilken rase man stiller også da :wub:

Men man skal være ren og pen allikevel, man har tross alt betalt sykt mye penger for å være i den ringen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i masse av det som blir sagt, men det er veldig forskjell på hve som stiller, og rasen.

Som Lill sa, hvis man stiller f.eks mynder da som er meget elegante burde man kanskje være litt elegant. Og samme blir det med andre raser, jakthunder, det hadde blitt helt feil med myndeantrekket. Syntes man skal kle seg etter hundens farger og forbruk jeg da :wub:

Dessuten, de fleste som stiller hunden for første gang kommer i helt helt vanlige klær. Dersom man er en oppdretter, eller har stilt mye kler man seg kanskje noe anderledes?

Men som Julie sier, det handler litt om respekt for dommeren, og komme i noe litt annet enn grilldressen viser at man har respekt for dommeren, og bryr seg litt om det som skal skje i ringen.

Og duog dommeren blir jo ikke kjent, i løpet av de 3min du er i ringen, alt handler om INNTRYKK og da kan klærne gi et pent,ryddig eller godt inntryk eller like lett et uryddig,slaske eller uinteressert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har egne handlerklær. Ikke sånn at jeg på død og liv ikke kan bruke de til noe annet, jeg brukte dem forøvrig i begravelse for litt siden. Men stort sett brukes de til utstilling. :) Bruker bare en enkel sort dress, har to dressbukser, en jakke jeg pleier å bruke og en skjorte, ellers bruker jeg forskjellige t-skjorter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke egene klær, men jeg har klær jeg synes ser greie ut. Når jeg stillte min sorte puddel sist gang hade jeg på med en lin knebukse med en hvis singlet. Jeg har planer om å kjøpe meg et lit fint skjørt (sommer) og en dress bukse og blazer til vinteren. Men det viktigste synes jeg er at fargene på klærne er diskret og ikke skjuler fargen til hunden, og at det ikke ser shabby ut :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har flere plagg. Det kommer an på hvilken rase jeg stiller. Merkelig nok stiller jeg mest svarte raser (nuffer, labbiser osv), så jeg bruker mest et brunt antrekk, for å fremheve svartfargen til hunden. Hadde jeg brukt svart hadde hunden kanskje sett brun ut...

n_championat2705_2006_2.jpg

(her har jeg grå bukse da, men igjen for å fremheve svartfargen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma hadde dress eller fin drakt når hun stilte ut hundene våre, jeg her kun stilt i barn og hund, da har jeg hatt på pene barne klær.

Men når jeg får egen rase hund som skal stilles ut så kommer jeg til å kjøpe meg egne handler klær, liker når det er stil over ekvipasjen.

Jeg syntes ikke olabukse har noe å gjøre i en ring. <_<

Jeg syns olabukse er greit å bruke hvis man bruker en dressjakke til... Det syns jeg faktisk er fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å stille med svart tyn jakke med sommerfugl perlet på også en svart bukse, men jeg bruker de klærne til vanelig også.

Merket på forje utstilling at jeg kokte i hjel.

Satt ute i solen med svart bukse, heldigvis hadde jeg topp under jakken men den var også svart!!

Skal gå med noe annet nå i sommer, tenkte en hvit piratbukse jeg har med noe knall rosa klitter på + en knall rosa dress jakke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er mye enig i det Spaniels sier, men og med Debbie. Det er vanskelig å si, og enhver må jo se an sin valp. Men man kan absolutt starte å trene på det tidlig ☺️ At man har andre hunder tror jeg og gjør at det går raskere, for da er de ikke helt alene, og de lærer av den andre hunden. Forrige valp kunne veldig raskt være hjemme alene en hel arbeidsdag. Da hadde jeg en annen voksen hund i tillegg. Nåværende valp er ikke der enda, han er 5 måneder. Men han kan være alene 5 timer til nå, har tenkt å prøve opp på 6 timer denne uken, og satser på at etter sommerferien klarer han en full arbeidsdag. Godt mulig det kunne gått noe raskere hvis jeg virkelig måtte, men jeg har hatt en veldig fin og fleksibel ordning med jobb i forhold til hjemmekontor, så jeg har ikke pushet det mer enn jeg må og er komfortabel med selv.  Valpen min har ult litt innimellom når han har vært alene, men ikke mer enn 5-10 minutter. Ikke noe veldig system i når han gjør det i alene hjemme perioden. Noen ganger rett etter jeg har dratt, andre ganger først etter 1 time. Nå tror jeg han har sluttet med det. Jeg har kamera på han med lyd, men følger ikke med på det hele tiden. Hver gang jeg har sjekket i det siste har det vært stille.  Jeg hadde min i grind først da han var alene hjemme, men jeg var ikke flink til å lære han å være i den ellers, slik Spaniels skriver. Han var i motsetning til veldig mange andre hunder, overhode ikke redd for disse grindene, så han bare dyttet de rundt der han ville, og veltet de/brøt seg ut noen få ganger. Så jeg endte raskt med å prøve å ha han løs på et begrenset område (gang og kjøkken). Det gikk veldig fint ☺️ Men skulle gjerne hatt en hund som var komfortabel med å være i grind nå, da vi hos kjæresten ser fordeler med det mens vi monterer opp kjøkken 😂 Han tar gjerne skrueposen og stikker av med den, eller legger seg rett oppå møbler vi monterer.
    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...