Gå til innhold
Hundesonen.no

Varmen!


hundeboms

Recommended Posts

Jeg er glad i sommeren jeg, er ikke det. men synes det har vært litt for varmt i sommer...

Orker ikke gjøre no på dagen, for brent til å gå på stranda.......for varmt til å legge seg før 1-4 om natta..

Håper ikke kloden fortsetter å bli varmere og varmere..

Hva synes dere, glad i å svette rundt?.

dessuten, syndt på hundene......,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Kan bli litt for varmt om dagen ja ...

Har vært noen dager hvor jeg bare har ligget rett ut på sofaen i mange timer <_<

Jeg er også en smule bekymret for klimaet, det blir jo bare mer og mer ustabilt :icon_redface:

Men ellers trives jeg myyye bedre på sommeren enn om vinteren så jeg skal ikke klage :P

Bikkja har klart seg fint til nå, han knasker rundt på isbiter og noen frosne bein :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysj - ikke klag, vi kan risikere at det forsvinner!

Men ja, det er litt for varmt nå, hvertfall for å trene hund. Derfor er det fint for oss heldige som har hytte med brygge og egen badeplass :icon_redface:

Selv er jeg egentlig et høstmenneske - liker å sitte inne med kakao å se regnet fosse ned utenfor og alle fargene på bladene :P

Men vi klager ikke altså - aldri B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg syns det er deilig å svette konstant på hele kroppen. Det gjør det så gøy å besøke venner når man må ha med 2x ekstra skift. For ikke å snakke om at man ikke kan gå tur før etter 23.00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varmt er det, men var like varmt på ukeskurset så detta går så fint så. Tenk alle pengene jeg sparer på å ikke dra til syden me samme varmen :icon_redface:

Nei trene funker nå, med mange pauser og masse drikke til hund og eier. Og selvom man merker det på bikja at det er varmt så ønsker han å jobbe litt (og vi tar det veldig med ro).

Så ikke klag på varmen mens vi ennå har den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er 29,4 grader ute i skyggen, og 29,3 grader INNE, da ER det for varmt!

Får ikke gjort noe som helst...

Hater det...!

her inne er det vel maks 25 grader inne. Men det gjelder å ikke la sola slippe inn, og vinduer må være igjen. ;) nede i første ettasje er det vel 23 eller noe sånt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her inne er det vel maks 25 grader inne. Men det gjelder å ikke la sola slippe inn, og vinduer må være igjen. ;) nede i første ettasje er det vel 23 eller noe sånt ;)

Vi har vinduer mot sola HELE dagen!

Oppe i 3 etasje kan man ikke være, der er det godt over 35 grader...!

I 1. etasje er det nå 30 grader..

Det er greit at dere som bare har 16 grader ikke klager på varmen, for 16 grader er jo behagelig!

Skulle gjerne byttet jeg.. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vinduer mot sola HELE dagen!

Oppe i 3 etasje kan man ikke være, der er det godt over 35 grader...!

I 1. etasje er det nå 30 grader..

Det er greit at dere som bare har 16 grader ikke klager på varmen, for 16 grader er jo behagelig!

Skulle gjerne byttet jeg.. <_<

vi har noe for vinduene ;) har de tre store vinduene rettet mot sola, men persienner hjelper litt da ;) så om du har mulighet å dekke for vinduene så blir det kjøligere. også må du ikke slippe inn noe varm luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmest er det på jobben, uten aircondition og med sola rett på.

Godt med varme, altså, men det blir litt mye for hundene. Og så orker jeg ikke holde på så mye ute,desverre. Skulle nok trent litt mer, både jeg og Pia. Og om en drøy uke kommer Cleo også, håper det er ørlittegrann kjøligere da (ca 26 - 28 grader)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada flott! hva slags vær klager ikke folk på da? enten for lite sol og mye regn eller kaldt eller varmt! vær da fornøyd med at vi har fått så helig sommer da! flottere sommer er det mangen år siden vi har hatt!

er noen suttrehøner <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det vel har det ofta vært over 27 grader i skyggen!

Synes synd på bikkja- men han får nok vann, og om det er vind så blir det bading B)

Men ja synes det er for varmt, eller ikke for varmt- for vindstille... Hadde væt mye bedre med vind! :rolleyes: Trening er på kvelden- bedre for både hund og eier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi.. Takke meg til aircondition ja! Her er det ofte nærmere 30 grader ute nå, men med ac på går detkjapt ned til 16-17.. Brrr... Hehe ;) Liker at det er sommer og sol når det skal jeg, vinteren kommer tidsnok! Vi har en mnd. utstillingsfri nå, og kuler'n med svømmetrening og ellers trener vi om kvelden, går så fint at.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi.. Takke meg til aircondition ja! Her er det ofte nærmere 30 grader ute nå, men med ac på går detkjapt ned til 16-17.. Brrr... Hehe ;) Liker at det er sommer og sol når det skal jeg, vinteren kommer tidsnok! Vi har en mnd. utstillingsfri nå, og kuler'n med svømmetrening og ellers trener vi om kvelden, går så fint at.

Du er ikke i Trondheim for tida, skjønner jeg.

Ikke for det, jeg syns det er ideelt sånn som det er nå. Det er meldt regn til helga, men jeg syns 15-20 grader og bittelitt sol er helt perfekt sommervær. Eventuelt helt sol og litt vind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada flott! hva slags vær klager ikke folk på da? enten for lite sol og mye regn eller kaldt eller varmt! vær da fornøyd med at vi har fått så helig sommer da! flottere sommer er det mangen år siden vi har hatt!

er noen suttrehøner <_<

Helt enig Anette!

her er det 31 grader i skyggen. Hetere i sola selvsagt. Tussie ligger inne med aircondision og jeg vet hun kommert til å ta helt av når vi skal legge oss. Tar oss en time, halvannen tur i langline og leker og trener litt rett før vi legger oss.

Jeg jobber og får ikke nyte godt av sola. Har så vidt fått skille i år <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Anette!

her er det 31 grader i skyggen. Hetere i sola selvsagt. Tussie ligger inne med aircondision og jeg vet hun kommert til å ta helt av når vi skal legge oss. Tar oss en time, halvannen tur i langline og leker og trener litt rett før vi legger oss.

Jeg jobber og får ikke nyte godt av sola. Har så vidt fått skille i år <_<

Har allerede blitt rød jeg ;)

Men det går bort B) men har aldri fått sånn skille jeg har nå noen gang banana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...