Gå til innhold
Hundesonen.no

Slalom

victoria_e

Recommended Posts

Skrevet

jeg lokka han igjennom med godbit, og sørget for at han gjorde det rett HVER eneste gang :icon_redface:

og når jeg så at han forstod det litt bedre la jeg på kommando.

Han lærte akkurat det fort, og skjønte pointet etter bare noen få timer me trening.

Blitt lite trening på det nå siden ag er helt utelukket.

Skrevet

Jeg har lokket både Mia og Minnie gjennom slalomen med godbit, men for et halvt år siden klikket jeg den opp. Da "kunne" de jo slalom, men de skjønte mye bedre hva de skulle gjøre etter klikkertreningen av den.

Ace skal lære alleslalom, da jeg VET jeg ikke kommer til å greie å være ved slalominngangen alltid med henne..

Skrevet

Ace skal lære alleslalom, da jeg VET jeg ikke kommer til å greie å være ved slalominngangen alltid med henne..

Fiona trenes i alleslalom nå ;)

Skrevet

Jeg har klikkertrent Lyng igjenom, først to pinner, så tre og snart fire (vi har ikke trent noe særlig..). Jeg står igjen og han løper mot en person og godbitskåla. Av og til får han belønning av godbitskåla, av og til løper jeg fram og belønner selv/kaster ball. Dette har han skjønt fort. Det positive er at jeg "blir igjen bak" og at man kan variere inngang hele tiden:) Trente huskyen slik også, og det funket utrolig bra:)

Skrevet

Hehe.. Har brukt en blanding mellom lokking, alleslalom og frishaping (med baklengskjeding)... :) Lokking var det vi startet med, men det skjønte han liksom inne noe av, derfor søkte vi råd i andre ting.. Og nå fungerer edt nå på sitt vis.. :P

• 5 weeks later...
  • 2 months later...
Skrevet

Begynte slik som bcRex.. Og når Jenna hadde lært hvilken side hun skulle gå inn på trente jeg med to pinner på fremadsending.. Driver å trener på fart i slalomen nå.. Prøver å finne noen ord som gjør a gira :lol:

Skrevet

Litt OT: Takk Christine, nå har jeg enda en side på mine favoritter! :lol: For øvrig trente vi inn slalomen slik! Det vil si Ingvild minstebarn gjorde det! Var ganske fort oppe i tolv pinner, da... Korrigerte aldri ved feiling, men godbiten uteble jo... Bruker ikke skål, men godbit fra hånd ved slalom, forresten!

• 3 weeks later...
Skrevet

Var på nybegynnerkurs i helga så nå er jeg inne å titter her på agility siden. Men lurer på hva alleslalom er?

Kort forklart - Alleslalom er innlæring av slalom ved å begynne med å lære hunden å løpe gjennom en alle av slalom pinnene (man drar hver pinne en halvmeter ut fra midten), så setter man pinnene gradvis nærmere og nærmere hverandre til det står som en vanlig slalom. Fordelen er at hunden lærer alt uten lokking og føring av oss, og farten er med under hele innlæringen. I tillegg får man alle innganger innlært med en gang (dersom man trener den riktig vel og merke)

Er det noen som har en god link med allèslalom? :)

Ingen link, men jeg har brukt metoden på Ace selv, så du kan spørre meg på msn så skal jeg svare så godt jeg kan :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...