Gå til innhold
Hundesonen.no

til en av dere som bruker eukanuba..

Prins

Recommended Posts

Skrevet

jeg bare lurer på hvor mye en hund på 20 kg skal ha til dagen av eukanuba? (2 1/2 år) vet du også hvor mye en 15 kg sekk koster?

Skrevet

Det står foringsveiledning bak på sekkene, der finner du foringsmengde pr dag - ta hensyn til individet også,og se det ann. Mine hunder har alltid spist mindre enn det som står på pakken.

En 15 kg sekk med vanlig vedlikeholdsfor koster 513.-

Skrevet

Vi ligger på ca 260-280 gram dagen - på en hund på 25 kilo. Holder vekta noenlunde stabil på henne med denne mengden.

Du må selvsagt se det an selv - i forhold til aktivitetsnivå og andre variabler.

Skrevet

Aron var ca 25 kilo, husker ikke helt hvor mye vi ga han, men det var mer en det som stod på pakken for han vart så utrolig tynn. Vi kjøpte ikke Eukanuba, men Iams, det er som produserer Eukanuba. Vi betalte ca 400,- pr sekk

• 2 weeks later...
Skrevet

men dere som bruker eukanuba! er dere fornøyde med foret``??

Vi er nødt til å skifte for til golden retriveren vår!! brukt olivers, men nå ser det ut som om han ikke tåler det lenge...vurderer både hills og eukanuba...men hva er best`???

Skrevet

men dere som bruker eukanuba! er dere fornøyde med foret``??

Vi er nødt til å skifte for til golden retriveren vår! brukt olivers, men nå ser det ut som om han ikke tåler det lenge...vurderer både hills og eukanuba...men hva er best`???

Hvorfor tåler han ikke det fòret han får nå? Kaster han det opp? Begynner å klø? Mister pels? Eller hva.

Jeg personlig var ikke fornøyd med eukanuba. Jeg bruker nå Royal Canin og Vom. Hvis hunden din har ømfintlig mage eller tegn på muligens fòrallergi (noe mange retrievere får mer og mer av) så ville jeg skiftet til å gi Vom og muligens tørrfòr av typen som er for sarte mager. For hver gang du nå bytter fòr til hunden din så kan magen bli mer og mer ømfintlig.

Skrevet

Har selv fort på Eukanuba,og var superfornøyd! ikke en eneste ting å utsette på dette foret. Har prøvd Hills og, supert for, kjempegodt, men jeg måtte ha med meg 3, 4 bæsjeposer på hver eneste tur...for det kom myyye ut igjen gitt!Det er også mange flere enn meg som har erfart. :D

Så skulle jeg valgt, hadde det blitt Eukanuba. Uten tvil.

Skrevet

Hvorfor tåler han ikke det fòret han får nå? Kaster han det opp? Begynner å klø? Mister pels? Eller hva.

Jeg personlig var ikke fornøyd med eukanuba. Jeg bruker nå Royal Canin og Vom. Hvis hunden din har ømfintlig mage eller tegn på muligens fòrallergi (noe mange retrievere får mer og mer av) så ville jeg skiftet til å gi Vom og muligens tørrfòr av typen som er for sarte mager. For hver gang du nå bytter fòr til hunden din så kan magen bli mer og mer ømfintlig.

nei, magen hanse er det ingenting i veien med, det er att han har mistet pelsen og den har blitt veldig matt! ellers så er han jo så utrolig mat lei om dagen, vil knapt ha mat heller!! så vet ikke helt jeg!!

Skrevet

nei, magen hanse er det ingenting i veien med, det er att han har mistet pelsen og den har blitt veldig matt! ellers så er han jo så utrolig mat lei om dagen, vil knapt ha mat heller! så vet ikke helt jeg!

Da ville jeg begynt å fòre med Vom, eventuelt blande 50/50 med tørrfòr og vom. Det er det hundene er skapt for å spise, pelsen får ikke blitt bedre og det går ned på høykant :D

Skrevet

Jeg er super fornøyd med eukanuba.

vi har gått sammen noen folk og kjøper oppdretter avtale 20kg sekker til samme prisen som på 15 kilos sekker.

Eukanuba er det foret jeg virkeli er fornøyd med, donny hadde problem med masse avføring, dårli og lite pels, tynn osv. etter vi begynte på eukanuba(som er ca 3 mndr siden) så gikk han opp 5 kilo på ca 1 mnd og har holdt seg til 20kg nå og ikke 15 som han har vert før. pelsen er nydelig og tykk, avføring 1-2 ganger om dagen, alt er bare velstand :D

Skrevet

Da ville jeg begynt å fòre med Vom, eventuelt blande 50/50 med tørrfòr og vom. Det er det hundene er skapt for å spise, pelsen får ikke blitt bedre og det går ned på høykant :)

oki, thanx! har vurdert å begynne med vom ja! :P men vet dere om de leverer eller om det må hentets??

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...