Carina Skrevet 20. Juli 2006 Rapporter Share Skrevet 20. Juli 2006 Holder på å lage en helt enkel hjemmeside til hundene. Men synes menyen blir litt stygg når alle linkene er understreket. Så hva skriver jeg i koden for at de ikke skal være det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 20. Juli 2006 Rapporter Share Skrevet 20. Juli 2006 Bruker du CSS? I såfall skriver du: a { font-size: 12px; color: #000000; } a:link { text-decoration: none; color: #000000; } a:visited { text-decoration: none; color: #000000; } a:hover { text-decoration: none; color: #94AE6F; } a:active { text-decoration: none; color: #000000; } Inni CSS-dokumentet. Hva du skriver hvis du ikke bruker CSS har jeg glemt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carina Skrevet 20. Juli 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. Juli 2006 Takk for svar. Men jeg bruker ikke css. Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SD Skrevet 20. Juli 2006 Rapporter Share Skrevet 20. Juli 2006 Du bruker jo så og så samme kode som wesminster skrev, selv om du ikke bruker CSS. <STYLE type="text/css"> <!-- a:link{color: #000000; text-decoration: none } A:visited{color:#000000;text-decoration:none} A:active{color:#000000;text-decoration:none} A:hover{color:#000000;text-decoration:none;cursor:crosshair;} --> </style> Kopier og lim inn denne koden mellom <head> og <body> øverst på siden(ene) denne koden skal gjelde for Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carina Skrevet 21. Juli 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21. Juli 2006 Ok, aner ikke hva css er jeg serru. Er ikke så inne på dette med koder heller, bare klistrer og limer og fikser litt og ser hva det blir til etterhvert som jeg gjør det. *knis* Men takk for hjelpen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TineSimbaNana Skrevet 21. Juli 2006 Rapporter Share Skrevet 21. Juli 2006 Hva bruker du da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carina Skrevet 21. Juli 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21. Juli 2006 Hva bruker du da? Bare skriver i notisblokka og gjør det om til et sånt html dokument etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Skrevet 21. Juli 2006 Rapporter Share Skrevet 21. Juli 2006 Bare skriver i notisblokka og gjør det om til et sånt html dokument etterpå. Billigste og beste hjemmeside programet i verden det... Så lenge man har alle kodene i hodet... Men SD sinkode skal nok gjøre susen fo deg... Den gjør om fargen på skriften og musepekeren også, her er fjerning av understreking og bare det... <STYLE type="text/css"> <!-- a:link{text-decoration: none } A:visited{text-decoration:none} A:active{text-decoration:none} A:hover{text-decoration:none} --> </style> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skoTner Skrevet 21. Juli 2006 Rapporter Share Skrevet 21. Juli 2006 Jada, er klar over at det går ann å legge dette i head'en... ønsker du en enkel måte å kun fjerne understrek på èn enkelt link uten masse CSS-koding, så kan dette være et alternativ: <a href="nyside.htm" style="text-decoration: none">Linkenavn</a> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Skrevet 21. Juli 2006 Rapporter Share Skrevet 21. Juli 2006 Den er enda enklere om det er bare en link man skal gjøre det på ja... 1000måter og alle er rett... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar