Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpen min har blitt bitt av flått!


Recommended Posts

Flåtten er borte, men han har en veldig stor kul der. Han ligger for det meste å sover. Mamma merket det mens jeg var i stallen, så pappa fikk fjernet den, og mamma helte på klorhexidin, eller noe sånt. Husker ikke helt hva det heter. Men er det noe annet vi bør gjøre? Er redd for den lille valpen min! Hvis kulen ikke blir mindre til i morgen, og han fortsatt sover like mye, drar vi nok til dyrlegen da.

Blir nok en lang natt, dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flåtten er borte, men han har en veldig stor kul der. Han ligger for det meste å sover. Mamma merket det mens jeg var i stallen, så pappa fikk fjernet den, og mamma helte på klorhexidin, eller noe sånt. Husker ikke helt hva det heter. Men er det noe annet vi bør gjøre? Er redd for den lille valpen min! Hvis kulen ikke blir mindre til i morgen, og han fortsatt sover like mye, drar vi nok til dyrlegen da.

Blir nok en lang natt, dette her!

Skjedde alt dette i dag? Var den blodfyllt eller liten? (Det sier noe om hvor lenge den har sittet der.) Evt. sykdomstegn kommer ikke før lenge etter, så hvalpen er nok bare sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raske svar!:lol:

Vi kom hjem fra huset vårt i Sverige i går, så han fikk den nok der. Foreldrene mine merket det i stad, da jeg var i stallen. De sa at den ikke var veldig stor, men at den hadde nok vært der litt. Jeg så at huden hans var litt rød rundt det, og han spiser ikke opp all maten sin, bruker også ganske lang tid på å spise den. Tror nok vi ringer dyrlegen i morgen hvis det ikke er bedre, bare for å være på den sikre siden!:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mennesker er det slik at hvis man får en hevelse eller blir rød der flåtten har sittet, bør man komme seg til legen så fort som mulig. Jeg ville iallefall fått det sjekket opp. Har plukket en del flått fra meg selv, hest og kaniner, og jeg har aldri sett at noen har fått en sånn reaksjon som du nevner. Det behøver ikke være noe, men bare for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...