Gå til innhold
Hundesonen.no

Nellyvill's Better Than Bitte og Nellyvill's All Body'n Brain


Monab88

Recommended Posts

Skrevet

Så fine Bernere :D

Så gøy at dere har stilt Albin til tross for mye hvitt på bena (?) Hvordan har det gått ?

(Det har ikke vi gjort med Clara (hun har også for lange strømper) men angrer nesten på det nå, for hun er jo så fin ellers!)

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Så fine Bernere :ahappy:

Så gøy at dere har stilt Albin til tross for mye hvitt på bena (?) Hvordan har det gått ?

(Det har ikke vi gjort med Clara (hun har også for lange strømper) men angrer nesten på det nå, for hun er jo så fin ellers!)

Takk! :wub:

Det har gått både opp og ned med Albin, men mest ned. :D

Han har fått 3-4 gulsløyfer pga. tegningene sine, og de aller fleste dommerne kommenterer dem.

Men han har også fått noen hp'er, ck'er og 2 cert, samt blitt BIR og BIG5, så det er ikke alle som trekker ned på de. Han har flere ganger fått fine tegninger o.l. på kritikkene. Men noen stor utstillingsstjerne blir han aldri. :D

Kan du ikke prøve å stille Clara i veteran en gang snart da? Om hun er i kondisjon til det?

Skrevet

Hun er i kondisjon til det, hvis det er 'greit' med litt stive bevegelser.. Men tror nok det hadde vært litt stress for henne når hun ikke er vant til det, og kun har vært familiehund de siste 6 årene.. Men hadde jo vært litt kult å debutere i utstillingsringen som 13 åring da :icon_confused:

Skrevet
Hun er i kondisjon til det, hvis det er 'greit' med litt stive bevegelser.. Men tror nok det hadde vært litt stress for henne når hun ikke er vant til det, og kun har vært familiehund de siste 6 årene.. Men hadde jo vært litt kult å debutere i utstillingsringen som 13 åring da :icon_confused:

Tja, det er vel bare å prøve? Om hun ikke liker det er jo det helt greit, da melder man ikke på flere ganger :icon_confused: Det hadde virkelig vært moro å se en 13 år gammel berner i ringen, tror nok både dommer og publikum hadde blitt imponert da gitt!

Skrevet
Hun er i kondisjon til det, hvis det er 'greit' med litt stive bevegelser.. Men tror nok det hadde vært litt stress for henne når hun ikke er vant til det, og kun har vært familiehund de siste 6 årene.. Men hadde jo vært litt kult å debutere i utstillingsringen som 13 åring da :)

Du kan jo velge en utstilling som ikke er så stor, så det er bedre plass i hallen og ikke så kaos for henne. Det beste er jo utendørsutstillinger, men de begynner ikke før i mai.

Eller så kan dere stikke innom en utstilling og sjekke hvordan hun takler det? 31. januar og 1. februar er det utstilling som jeg skal på, om dere vil se et kjent fjes.

  • 3 months later...
Skrevet

På tide å oppdatere denne tråden litt også. :icon_confused:

Blir bare "noen" bilder i første omgang, det skjer ikke så innmarig mye nytt her, annet enn at Bella er parret, men egen tråd om det ligger i alvsforumet.

Alle bildene er tatt med mobilen, da speilrefleksen vår enda ikke er reparert.

Albinsen2.jpg

Albinsen.jpg

Albin-2.jpg

tralala.jpg

Bellalp.jpg

albinhode.jpg

albin-3.jpg

albinbellabord.jpg

YlvisAlbin.jpg

GetAttachment-6.jpg

mona.jpg

tur-1.jpg

bella-2.jpg

spring.jpg

lp.jpg

Bellaspring.jpg

See you!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...