Gå til innhold
Hundesonen.no

svale satt seg fast i fluepapir


kit

Recommended Posts

Fant en svale utenfor stallen i stad, den hadde satt seg fast i noe fluepapir som vi etter en stund nå har fått fjernet.

Men stakkars fuglen er jo fryktelig seig på den ene vingen sin og klarer ikke å strekke den ut siden fjøra sitter fast i hverandre. :P

Noen råd for å få vekk det seige greiene?

Har ikke stort mye lyst til å gi ham opp og knekke knakken hans :P nå sitter han inne i et håndkle på fanget mitt med lukkede øyner, har ikke sjokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får vaske vingen med zalo kanskje.. Hvertfall vaske med noe som løser opp limet. Google litt å se om du ikke finner råd om vasking av fugl. Ligger sikkert mye ute om det, særlig i forbindelse med oljesøl. Hvis det ikke går bort, og vingen ikke fungerer så må du (eller noen andre) avlive den syns jeg, det er bedre det enn at den seigpines :P . Men prøv nå vasking først, og les på sider som har med vasking av fugler å gjøre. Det går helt sikkert bra å få det vasket av, men jeg er litt usikker på hvordan det blir med fetlaget i fjærene å slikt. Men det finner du sikkert ut av på de aktuelle fuglevasking-sidene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått råd om å prøve å fjerne det med plaster-fjerner så får vi se hvordan det går :) også var det en god idè å google! håper jeg finner noe om fuglevask der :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Edit: fikk det vekk og fuglen fløy lykkelig av sted :D -kjempeglad-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig utrolig at vingen ikke ble brukket eller noe, det så ikke så bra ut der han humpet av sted med det store fluepapiret over seg!

Er glad det gikk bra, han så helt fin ut da han fløy sin vei :devilbanana:

Mamma sa at jeg burde la ham slippe, men han var jo så tapper den lille pjokken. Må ha vært litt av et sjokk for ham stakkars.

Bare tanken på å avlive ham gjorde så jeg fikk tårer i øya :blush:

Så når han fløy av sted var det en stk Mia som var overlykkelig ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...