Gå til innhold
Hundesonen.no

Beroligende tabletter?

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine
Skrevet

Hva hjelper beroligende tabletter mot, og hvorfor tar man det?

Skrevet

En valium før en flyreise er et must her i heimen...

Enten det eller en real tur i baren...

Guest Christine
Skrevet

Skal det være flaut og bruke berolignede? :lol:

Og er det normalt og ta det rundt 2-3 ganger om dagen?

Hilsen veldig bekymret :P

Skrevet

Skal det være flaut og bruke berolignede? :lol:

Og er det normalt og ta det rundt 2-3 ganger om dagen?

Hilsen veldig bekymret :P

Det spørs vel litt på hvilke type tabletter det er. Hvor sterke de er? Så har det vel litt å si hvorfor man tar dem?

Vet at man kan få kjøpe slike beroligende tabletter i vanlige daglivarebutikker. Men tror det er basert på naturlige greier :P

Skrevet

Det er ikke flaut å bruke sånnt hvis men skal gjøre noe man sliter med (tannleger, fly osv) . Men hvis man tar det flere ganger om dager er det nok noe mer som plager vedkommne. En normal frisk person trenger ikke å ta beroligende hver dag. Da burde man isåfall få en mer spesifikk diagnose hos lege og få rett type medisin og rett dosering.

Guest Christine
Skrevet

Personen det er snakk om har tydeligvis fått det fra legen. Og denne personen har ingen fobier eller no heller...

Skrevet

Personen det er snakk om har tydeligvis fått det fra legen. Og denne personen har ingen fobier eller no heller...

Gjerne spørre denne personen hva som skjer da?

Om man har blitt forskrevet bruk fra legen så må det jo være på bakgrunn av en sykdom etc.

Skrevet

Ja men hvis h*n har fått det hos legen må det være en grunn for at h*n fikk de utlevert. kanskje til en sepsiell hendelse. men da er det litt rart hvis du sier at de tas flere ganger om dagen.. Men uansett. vanskelig å si når man ikke vet noe om person og situasjon osv.

Guest Christine
Skrevet

Ja men hvis h*n har fått det hos legen må det være en grunn for at h*n fikk de utlevert. kanskje til en sepsiell hendelse. men da er det litt rart hvis du sier at de tas flere ganger om dagen.. Men uansett. vanskelig å si når man ikke vet noe om person og situasjon osv.

Sku gjerne ha forklart bedre, men det er noe jeg liksom ikke bare kan slenge ut på nettet heller.

Skrevet

Vil jo anta at dersom denne personen tar 2-3 tabaletter hver dag, så er det fordi det er det legen har forskrevet??

Skrevet

Hvis man har hatt stor belastning over tid, f.eks hatt en alvorlig sykdom eller andre store bekymringer, kan man få beroligende tabletter i en periode for å "komme over kneika". Samtidig får man gjerne hjelp av en psykolog eller annen fagperson til å sortere tanker og følelser, slik at man lettere kan komme tilbake i hverdagen igjen!

Det er ingen skam verken å få tabletter, eller annen hjelp, men det er ikke alltid så lett å snakke om. Det er ofte lettere å snakke når man får alt litt på avstand!

Guest Christine
Skrevet

Hvis man har hatt stor belastning over tid, f.eks hatt en alvorlig sykdom eller andre store bekymringer, kan man få beroligende tabletter i en periode for å "komme over kneika". Samtidig får man gjerne hjelp av en psykolog eller annen fagperson til å sortere tanker og følelser, slik at man lettere kan komme tilbake i hverdagen igjen!

Det er ingen skam verken å få tabletter, eller annen hjelp, men det er ikke alltid så lett å snakke om. det er ofte lettere å snakke når man får alt litt på avstand!

Aha...Nå begynner ting og falle på plass :lol:

Takk til deg, og alle andre som har svart :P

Skrevet

Aha...Nå begynner ting og falle på plass :lol:

Takk til deg, og alle andre som har svart :P

Bare koselig! :P Det er neimen ikke bare lett å være deg alltid, heller! Ikke bekymre deg, du. Det vil helst gå bra, vet du :P .

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...