Gå til innhold
Hundesonen.no

Wow.. er det Serchaj?!

tm100021

Recommended Posts

Vi kom nå hit med han i hagen til camilla.. Og han ser på de andre hundene og reiser øre, og bare.. "oi andre hunder her.." Og begynner og lukte på noe annet... Så binder jeg han fast og han ser litt på hunden og bare jaja.. Bare bjeff du.. Før han finner seg et ben og legger seg å koser seg i hunden.. Dette er første gang på mange måneder... Tør nesten ikke å tenke på framskritt engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer så mye! hvordan klarte du å trene på dette? har det samme problemet! trenger hjelp;)

Jeg vet liksom ikke egentlig... Jeg begynte å dra til fritrenninge til Martine, og begynte sakte men sikkert og jobbe med mot de andre hundene... Når jeg så på han at nå begynte vi å nærme oss en "grense" (Vi begynte på den andre siden av banen fra de andre hundene) så stoppet jeg og bandt han.. Før når vi komm på trening så kunne man høre det langt ifra.. Nå bryr han seg ikke lenger... Men det som var veldig viktig på trening var det at man stoppet i tide før han gjorde noe.. Så vi fikk en positiv trenings økt... Bedre med 15 små enn 2 som ikke funker.. Men engang jeg var fornøyd gikk jeg og bandt han så han fikk slappe av... så var det pån igjen;) jeg har ikke satt så høye krav slik at vi ikke får noen problemer der... men etterhvert så ble jo kravene litt høyere... Og på tur så er det enkelt.. Han får ikke lov til å holde på slikt.. Jeg viser det tydelig, ikke ved å feks dra hardt i båndet, men sier bestemt nei, og snur eller lignendes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*misunnelig* Så deilig det må være! Du har gjort en knalljobb! Det å gi seg i tide er sannsynligvis det vanskligste og viktigste i hele verden når det kommer til hundetrening. <_<

Gratulerer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...