Gå til innhold
Hundesonen.no

SOS hundehjelpen

mariell-og-tander

Recommended Posts

hei noen såm så SOS hudehjelpen i går (13 juli)?

Hva syns dere egentli om dete?? vile dere lat noe slik sjke med hunden(e) deres?

jeg synes det kune fore dem med vanlig mat og jeg synes det er rart at en voksen man ikke klarer og holde i gjen en hund på 54 kg :)

også må jo hundene bli gale sånn som de roper og skriker og løper etter dem :) folk en nu gale :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er det mulig å bli så fjern i hue" var min tanke da jeg satt å så på det. Det er utrolig hvor mange rare hundeeiere det er der ute.

Men for å sette to ytterpungter mot hverandre: Det hadde vært mye verre om de hundene hadde hatt det slik som de vi ser på Animal Planet som blir reddet av dyrepoliti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på det jeg også.. Det er så mye rare folk ass... Men jeg syns nå hu som skal trene dem er litt rar òg jeg da... Det er jo litt tullete at hun vil kastrere dem omtrent før hun har kommet inn døra og sett hva problemet er... Og så klarer liksom hun å få skikken på alle hundene bare på null komma niks... Er vel ikke alltid så enkelt.. Men det er vel bra tv da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Det er sikkert morsomt å SE at folk stresser og kaver seg opp sånn som det ble gjort på SOS Hundehjelpen igår, men det er helt sikkert ikke morsomt å VÆRE den som stresser og kaver seg opp?

Man kan godt riste oppgitt på hodet og si at de var helt hårreisende teite som gjorde ting værre for seg sjøl ved å stresse seg opp sånn, jeg for min del kunne ikke annet enn å synes synd på eierene jeg.. Jeg har nemlig en sånn hund sjøl, han er livredd andre hunder, og han syns det er bedre å angripe enn å bli angrepet.. HAN veier ikke mer enn 25-26 kg - rundt halvparten så mye som "smågutta" fra igår, og jeg syns han er slitsom nok å holde når han girer seg opp, spretter rundt og er tulling.. Sikkert morsomt å se på, men slettes ikke morsomt å være idioten i andre enden av båndet..

Det virker så greit å si at "man må lære seg å slappe av" - jeg har hørt det sjøl jeg - men det er uheldigvis forskjell på teori og praksis (hvis ikke så hadde ikke Zarten vært redd andre hunder heller, for i teorien så burde han være trygg og miljøsterk, så sosialisert og miljøtrent som han er). Nå er ikke jeg like oppkava som disse eierene vi så på tv, men jeg veit jeg blir stressa og jeg veit jeg overfører det til Zarten når vi ser andre hunder.. Så hvorfor slapper jeg ikke bare av da, jeg VEIT jo at da blir han og mer avslappa? Det er mange forskjellige grunnet til akkkurat den biten av problemet, men resultatet er at jeg klarer ikke, sjøl om jeg prøver..

Jeg må si jeg blir dypt imponert over Victoria Stillwell hvis hun virkelig klarte å lære både eier og hund at alt er OK så lenge man har grime (grime = kontroll - i teorien). Vi har brukt grime et halvt års tid nå, og det funker ikke på oss.. Hun må gjerne komme hit og hjelpe oss, for jeg VEIT at en tur med Zarten blir pes FØR jeg går ut døra - her jeg bor er det hunder i omtrent annenhvert hus, og det veit Zarten også, så han blåser seg opp og blir idiot bare av å passere huset, selv om hunden ikke er synlig..

Og det mest bitre av alt, er at det er stort sett bare meg han oppfører seg så ille med, nettopp fordi jeg ikke klarer å slappe av.. Men hvis noen av dere har lyst å teste ut hvor latterlig det egentlig er å gå med en sånn hund, så er det bare å si fra, han kunne sikkert hatt godt av å gå tur med noen som ikke veit like godt som han hvor problemene dukker opp hen.. Så får vi se hvor latterlig dere egentlig syns det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nå egentlig mest imponert over kostholdet, jeg da! "Nei, du skjønner at mamma og pappa bruker to timer på bikkjematen, så jeg får ferdigmat, jeg", sa sønnen på femten. Bevare meg vel! ;)

Når det gjelder passering av andre hunder, er det vel ingen som leer på et øyelokk når en liten hund bjeffer og kaver. Når en femtikilos hund gjør det samme (og med samme årsak!), blir det hele så voldsomt! Jeg ser på å trene på passering som en rimelig langdryg affere her i gården, men bortsett fra når vi møter kjøttkverna og primadonnan, er det nå stort sett ikke bikkjer vi sliter med å møte her i gården!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nå egentlig mest imponert over kostholdet, jeg da! "Nei, du skjønner at mamma og pappa bruker to timer på bikkjematen, så jeg får ferdigmat, jeg", sa sønnen på femten. Bevare meg vel! ;)

Akkurat det var ikke jeg videre imponert over heller, men når vi fikk se han stakkars far i huset sitte å nesten gråte over å måtte snakke om forrige hunden som hadde dødd av kreft, antageligvis pga kostholdet (det var ihvertfall det DE trodde), så kunne jeg ikke annet enn å forstå sånn delevis hvorfor heller.. Selv om jeg antageligvis hadde laget mat til menneskene i huset før hundene uansett :P

Når det gjelder passering av andre hunder, er det vel ingen som leer på et øyelokk når en liten hund bjeffer og kaver. Når en femtikilos hund gjør det samme (og med samme årsak!), blir det hele så voldsomt! Jeg ser på å trene på passering som en rimelig langdryg affere her i gården, men bortsett fra når vi møter kjøttkverna og primadonnan, er det nå stort sett ikke bikkjer vi sliter med å møte her i gården!

Har man en liten hund som oppfører seg sånn, så er vel neppe utfallet veldig fatalt for den møtende hunden heller, om den skulle klare å slite seg på et vis.. Disse hadde vel fått erfare hvor voldsom deres hund kunne være om den fikk tak i den andre hunden, og det var helt sikkert ikke veldig morsom.. Så jeg han forstå skrekken deres, selv om jeg ikke syns de håndterte situasjonene noe bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...