Gå til innhold
Hundesonen.no

Netto, en liten naken Chinese Crested gutt


Mathilde

Recommended Posts

Skrevet

Ser han har vært litt sen med å resie ørene, søsteren til min hund måtte gå med sånn teip på ørene en god stund, desverre er de ene øret fortsatt litt hengende, så hun får mye trekk på utstilling. (Nå er dette papilon.søsteren hans)

Netto er nyyydelig! Elsker kinesisknakenhund som har 4-5 i hårlendge!

Skrevet

Ser han har vært litt sen med å resie ørene, søsteren til min hund måtte gå med sånn teip på ørene en god stund, desverre er de ene øret fortsatt litt hengende, så hun får mye trekk på utstilling. (Nå er dette papilon.søsteren hans)

Netto er nyyydelig! Elsker kinesisknakenhund som har 4-5 i hårlendge!

Ørene til Netto reiste seg ikke selv i det hele tatt de, så derfor må de hjelpes på vei. Dette er ikke så uvanlig, og de må teipes så lenge som det er nødvendig, altså til de står skikkelig av seg selv :P Ører som gjerne har stått fint kan begynne og falle når hunden kommer i tannfellingsperioden, og da er det bare til å begynne og teipe dem selv om man ikke har måttet gjøre det før.

Så dersom ørene til din søsters hund henger teipet hun dessverre ikke lenge nok.. Men sånt kan jo skje :D

Netto er helt topp han ;) Super herlig liten tass som har okkupert hjertet mitt ;) Han har behåringsgrad 4 eller 5, noe jeg synes er altfor mye.. Han må barberes ofte om han skal se ut som en naken CC, og barberer jeg ikke ser han ut som en puff med fryktelig dårlig pels :D Men, men han er godgutten min uansett han ;)

Skrevet

Takk for det :P

Av en eller annen grunn så får vist ikke jeg helt til dett med bilder, de blir uansett hva jeg gjør, for store. :D Så dette gir jeg opp ;) dersom dere vil se bilder av han videre fremover så må dere nesten gå inn på hjemmesiden hans :D

Skal være flink og oppdattere hjemesiden da ;)

Skrevet

Så du skal ha en du også ja, Så gøy :P

Har du bestemt deg for oppdretter og sånn eller leter du? Og skal du ha naken eller puff? En ting er helt sikkert, du har utrolig mye å se frem til og glede deg til. Jeg tror aldri jeg har ledd så mye av en hund som det jeg gjør av Netto :)

Han er helt unik :huh:

ja, skal ha, men tidspunktet er ikke bestemt :P blir innen 2år tror jeg. Skal ha naken tispe, har ikke helt bestemt meg for kennel men har ett pra stykker som jeg har lyst på valp fra, må bare bestemme meg :P

Ja, det forundrer meg ikke kineserne er jo bare herlige hunder :P

Skrevet

Ørene til Netto reiste seg ikke selv i det hele tatt de, så derfor må de hjelpes på vei. Dette er ikke så uvanlig, og de må teipes så lenge som det er nødvendig, altså til de står skikkelig av seg selv :P Ører som gjerne har stått fint kan begynne og falle når hunden kommer i tannfellingsperioden, og da er det bare til å begynne og teipe dem selv om man ikke har måttet gjøre det før.

Så dersom ørene til din søsters hund henger teipet hun dessverre ikke lenge nok.. Men sånt kan jo skje :P

Netto er helt topp han :P Super herlig liten tass som har okkupert hjertet mitt :huh: Han har behåringsgrad 4 eller 5, noe jeg synes er altfor mye.. Han må barberes ofte om han skal se ut som en naken CC, og barberer jeg ikke ser han ut som en puff med fryktelig dårlig pels :P Men, men han er godgutten min uansett han :)

Okej, ja hun hadde teipen på ganske lenge. i over seks måneder, menmen...

åja daså, tenkte at han var sånn jeg, men jeg elsker i alle fall nakenhunder som ser akkurat ut som Netto når han er barbert :P Vet om en absolutt nydelig hannhund her i Bodø *smelte*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...