Gå til innhold
Hundesonen.no

I dag har Fibi lekt og badet i flokk!

ida

Recommended Posts

I dag avsluttet vi skogsturen med bading i Skraperudtjern (jada, jeg får fort kjedelige rutiner). Da vi kom ned på sletta så jeg en hund som var der alt og en mann som sto og viftet sånn "alt ok. Det er bare oss". Javel, jeg "glapp" (oj sann) lina og prinsessa spurtet ned til det forgjettete land! Der var Doffen, vår gordonsetter kavaler i full gang med badinga. Han er en måned eldre enn Fibi og begynte å svømme i forrige uke. Nå hoppa han uti og var helt i hundre.

Etter en stund kom Jin (dobermanntispe) som alltid bare har vært opptatt av kong-i-snor leka si. Den var ikke framme i det hele tatt i dag og tjo hei, så hoppa hu uti også!

Tilslutt kom det en vannhundhann, men han ville ikke bade :D , vannhund du liksom, så han var der mest til pynt!

Utrolig fort ble de enige om spillereglene!

1. Doffen hadde enerett på damene.

2. Den som har ballen mister retten på den når den slippes. (Unntak: Doggy zen. Den reglen fant Fibi på! :D )

Hunden min oppførte seg eksemplarisk. Ha ha. Sånn flokkmessig sett, da!

Hun beholdt lina på og da en mann kom syklende gikk vi bare litt unna og trente bittelitt (gira hund=morsomt å trene!) og hun var tilbake i leken før noen la merke til at hun var borte en gang!

Da vi skulle gå (som de første), oppdaget vi at mannen var ferdig å bade og hadde nok glemt badebuksa. I tillegg hadde han glemt håndkle, for han jogget opp hele gressletta og ned igjen og opp igjen og rundt omkring. Der sto jeg med fire bikkjer, tre mannfolk og en sko i hånda og så dette dingledangle dingle! :blush: Jeg venta til han hadde dinglet fra seg, før jeg gikk. Er egentlig ganske fordommsfri, tror jeg, men wow!

Hvis noen syns jeg har hengt ut noen, vil jeg bare si at det var noe annet som hang :P !

Bilder på Fibi tollerprinsesse tråd. Nei, ikke av mannen! :unsure:

Ble så opptatt av at han nakne mannen skulle være med i historien :) at jeg glemte det viktigste bortsett fra selve lekingen. Nå er det helt slutt på at leking og oppgiring ute, betyr galskap etterpå hjemme! Nei, her er det ei tollerdame som har ligget som et slakt siden vi kom hjem! Dvs. hun ligger ved mine bein og flytter seg etter som jeg flytter meg. Det får hun lov til. Er så fornøyd, atte! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, du skriver så herlig :D Hehe.. Det er alltid artig å lese historier fra deres hverdag!

Tusen takk. Lurer noen ganger på om jeg skriver litt sånn kort og overfladisk. I hodet mitt er jo alt veldig tydelig. Fint at poengene kommer fram når jeg skriver dem ned, også! :P

Festelig :P

Vi har badet for første gang i dag! Var på nøklevann vi da... Kunne like gjerne ha bada i skraperudtjernet, da hadde vi kanskje truffet på dere!

Å ja, det hadde vært koselig. Hvor på Nøklevann var dere? Syns det ofte er så mye folk der...

*ler* Ser det levende for meg :P

Dere har kommet utrolig langt med treningen deres, men det tror jeg du vet...

Ja, noen ganger glemmer jeg hvor vanskelig alt var for ikke så veldig lenge siden :P, men sånne dager som i går, klaffer bare alt og det er så vanvittig morsomt. Flinke, sosiale ( :) ) vofsen min :D .

Tusen takk forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig historie.. Hehe :D Synes du burde få deg en hjemmeside med Fibis egen dagbok! Det hadde vært gøy for oss å lese, også hadde det vært et fint sted for deg å samle bilder og historier.. Eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig historie.. Hehe :P Synes du burde få deg en hjemmeside med Fibis egen dagbok! Det hadde vært gøy for oss å lese, også hadde det vært et fint sted for deg å samle bilder og historier.. Eller? :D

Ja, det skal jeg prøve å få til! Må nok be 11- åringen om hjelp til å lage en. Hi hi. Jeg er teknisk analfabet, men har masse på hjertet hele tiden. Det er veldig morsomt at dere liker å følge litt med på oss også :blush: .

En ting til. Disse bikkjene dro jo med seg ballene opp i gresset og rota dem bort. Umulig å finne dem igjen, vet du. Så kom jeg på den geniale ideen :P å si: "Finn ballen" og gjett hvem som kom med ballen i kjeften etter fem sekunder! Herregud, dette har vi jo drevet med et halvt år nå, såklart hun kan det når jeg virkelig ikke vet hvor ballen er. :) Litt stolt, da :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal jeg prøve å få til! Må nok be 11- åringen om hjelp til å lage en. Hi hi. Jeg er teknisk analfabet, men har masse på hjertet hele tiden. Det er veldig morsomt at dere liker å følge litt med på oss også :blush: .

En ting til. Disse bikkjene dro jo med seg ballene opp i gresset og rota dem bort. Umulig å finne dem igjen, vet du. Så kom jeg på den geniale ideen :D å si: "Finn ballen" og gjett hvem som kom med ballen i kjeften etter fem sekunder! Herregud, dette har vi jo drevet med et halvt år nå, såklart hun kan det når jeg virkelig ikke vet hvor ballen er. :) Litt stolt, da :D .

Bloggen her på sonen er et fint sted å legge ut historier og bilder. Trenger du hjelp til å komme igang kan du bare ta kontakt med en av moderatorer så skal vi hjelpe.

Kjempekoslig historie, og artig å lese at det går fremover med treningen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, det hadde vært koselig. Hvor på Nøklevann var dere? Syns det ofte er så mye folk der...

vi badet like ved brygga ved rustadsaga. Var noen barn ved stranda så vi gikk litt lenger bort. Hvor er det best å bade ved skraperudtjernet? Synes det virker så bratt ned dit, har ikke funnet noe vei ned til vannet (ikke at jeg har lett så veldig heller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi badet like ved brygga ved rustadsaga. Var noen barn ved stranda så vi gikk litt lenger bort. Hvor er det best å bade ved skraperudtjernet? Synes det virker så bratt ned dit, har ikke funnet noe vei ned til vannet (ikke at jeg har lett så veldig heller).

Veien ned til skraperudkjern går fra parkeringsplassen ved skullerud skole... vet du hvor det er? Det går en asfalt vei ned fra barnehagen omtrent der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig historie.. Hehe :D Synes du burde få deg en hjemmeside med Fibis egen dagbok! Det hadde vært gøy for oss å lese, også hadde det vært et fint sted for deg å samle bilder og historier.. Eller? :D

Har gjort det nå! Men det tar jo sånn tid, at noen hundedagbok er ikke skrevet i dag.... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...