Gå til innhold
Hundesonen.no

Svart link?

Kjerstii

Recommended Posts

Hvilken HTML-kode skriver jeg inn for å få svarte linker, og ikke slike standar blåe?

Jeg skriver det sånn:

<FONT style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-SIZE: 20pt; COLOR: #000000; LINE-HEIGHT: 20pt; FONT-FAMILY: Georgia; LETTER-SPACING: 0px">Linker</FONT>

<p><A

href='http://www.hundesonen.no'>Hundesonen</A></FONT></TD> - denne siden er jeg mye innpå...

....men da blir linkene standar blå. Hvordan får jeg dem svarte??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Sånn som jeg skjønenr det, er de blå til deg, fordi du har trykt på den linken mye...

Så tror at folk som ikke har vært på Hundesonen før, ser linkene dine svarte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som jeg skjønenr det, er de blå til deg, fordi du har trykt på den linken mye...

Så tror at folk som ikke har vært på Hundesonen før, ser linkene dine svarte...

Neimen, hvis jeg har trykket på linkene blir de lilla... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

prøv dette innimellom <head> og </head>

<style type="text/css">

a:link {color: black;}

a:visited {color: black;}

a:hover {color: red;}

a:active {color: red;}

</style>

Okey, men hva skal jeg skrive i dette feltet?

<style type="text/css">

Er helt nybegynner altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oy, her var det mye vanskelige forslag... å endre tekstfargen på en link er ekstremt enkelt ved å gjøre det rett i linktaggen ( <a href=''> ). Du legger rett og slett til:

style="color: #000000"

... da vil koden din f.eks se slik ut:

<a href="nyside.htm" style="color: #000000">Dette er en link</a>

Gjør det ikke vanskelig når det er enkelt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oy, her var det mye vanskelige forslag... å endre tekstfargen på en link er ekstremt enkelt ved å gjøre det rett i linktaggen ( <a href=''> ). Du legger rett og slett til:

style="color: #000000"

... da vil koden din f.eks se slik ut:

<a href="nyside.htm" style="color: #000000">Dette er en link</a>

Gjør det ikke vanskelig når det er enkelt :D

Olavs forslag er faktisk enklere, og det er også en "riktigere" måte å gjøre det på. Da får du satt stilen på alle linkene på hele siden i én håndvending. Du får også lagt til stil for besøkt link og hovret link (fargen på linken endrer seg når man holder musa over). Hvis du senere bestemmer deg for at du vil endre fargen på linkene, trenger du bare å gjøre det én gang i styletaggen i stedet for å endre en og en link på hele siden.

Okey, men hva skal jeg skrive i dette feltet?

<style type="text/css">

Du tar med hele teksten som Olav skrev. Du kan jo rett og slett kopiere det, og lime det inn rett under linja med <title>Et-eller-annet</title> i øverste del av html-dokumentet. Der Olav har skrevet "black" og "red" kan du sette inn de fargenavnene eller fargekodene du vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olavs forslag er faktisk enklere, og det er også en "riktigere" måte å gjøre det på. Da får du satt stilen på alle linkene på hele siden i én håndvending...

hehe... jada, så absolutt. Etter 11 år med webutvikling har jeg fått med meg det (ja, måtte bare få det frem ;)). Forklaringen var ment som hvordan man endrer èn enkelt link, derav "enklere" i mine øyne... smaken er som baken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...