Gå til innhold
Hundesonen.no

Svart link?


Kjerstii

Recommended Posts

Skrevet

Hvilken HTML-kode skriver jeg inn for å få svarte linker, og ikke slike standar blåe?

Jeg skriver det sånn:

<FONT style="FONT-WEIGHT: normal; FONT-SIZE: 20pt; COLOR: #000000; LINE-HEIGHT: 20pt; FONT-FAMILY: Georgia; LETTER-SPACING: 0px">Linker</FONT>

<p><A

href='http://www.hundesonen.no'>Hundesonen</A></FONT></TD> - denne siden er jeg mye innpå...

....men da blir linkene standar blå. Hvordan får jeg dem svarte??

Guest Christine
Skrevet

Sånn som jeg skjønenr det, er de blå til deg, fordi du har trykt på den linken mye...

Så tror at folk som ikke har vært på Hundesonen før, ser linkene dine svarte...

Skrevet

Sånn som jeg skjønenr det, er de blå til deg, fordi du har trykt på den linken mye...

Så tror at folk som ikke har vært på Hundesonen før, ser linkene dine svarte...

Neimen, hvis jeg har trykket på linkene blir de lilla... ;)

Skrevet

hei,

prøv dette innimellom <head> og </head>

<style type="text/css">

a:link {color: black;}

a:visited {color: black;}

a:hover {color: red;}

a:active {color: red;}

</style>

Skrevet

hei,

prøv dette innimellom <head> og </head>

<style type="text/css">

a:link {color: black;}

a:visited {color: black;}

a:hover {color: red;}

a:active {color: red;}

</style>

Okey, men hva skal jeg skrive i dette feltet?

<style type="text/css">

Er helt nybegynner altså :)

Skrevet

Oy, her var det mye vanskelige forslag... å endre tekstfargen på en link er ekstremt enkelt ved å gjøre det rett i linktaggen ( <a href=''> ). Du legger rett og slett til:

style="color: #000000"

... da vil koden din f.eks se slik ut:

<a href="nyside.htm" style="color: #000000">Dette er en link</a>

Gjør det ikke vanskelig når det er enkelt :D

Skrevet

Oy, her var det mye vanskelige forslag... å endre tekstfargen på en link er ekstremt enkelt ved å gjøre det rett i linktaggen ( <a href=''> ). Du legger rett og slett til:

style="color: #000000"

... da vil koden din f.eks se slik ut:

<a href="nyside.htm" style="color: #000000">Dette er en link</a>

Gjør det ikke vanskelig når det er enkelt :D

Olavs forslag er faktisk enklere, og det er også en "riktigere" måte å gjøre det på. Da får du satt stilen på alle linkene på hele siden i én håndvending. Du får også lagt til stil for besøkt link og hovret link (fargen på linken endrer seg når man holder musa over). Hvis du senere bestemmer deg for at du vil endre fargen på linkene, trenger du bare å gjøre det én gang i styletaggen i stedet for å endre en og en link på hele siden.

Okey, men hva skal jeg skrive i dette feltet?

<style type="text/css">

Du tar med hele teksten som Olav skrev. Du kan jo rett og slett kopiere det, og lime det inn rett under linja med <title>Et-eller-annet</title> i øverste del av html-dokumentet. Der Olav har skrevet "black" og "red" kan du sette inn de fargenavnene eller fargekodene du vil ha.

Skrevet

Olavs forslag er faktisk enklere, og det er også en "riktigere" måte å gjøre det på. Da får du satt stilen på alle linkene på hele siden i én håndvending...

hehe... jada, så absolutt. Etter 11 år med webutvikling har jeg fått med meg det (ja, måtte bare få det frem ;)). Forklaringen var ment som hvordan man endrer èn enkelt link, derav "enklere" i mine øyne... smaken er som baken :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...