Gå til innhold
Hundesonen.no

Tissing om natten

>Lene<

Recommended Posts

Hei,

Har en tollervalp på 10 uker.

I begynnelsen så sov han i sengen med oss om natten, og han gav alltid beskjed i form av piping når han måtte på do.

Når det begynte å bli varmere i været, så ble det for varm for han i sengen vår, og han la seg da til rette på gulvet istedenfor.

Dette har fungert kjempebra uten uhell i nesten to uker, helt til i natt. :(

Da hadde han tisset to ganger på soveromsgulvet. Han fikk siste lufting i går natt kl. 02.00, og ut igjen kl. 08.30. Han har alltid tidligere gitt beskjed når han måtte ut om natten.

Så hva kan ha skjedd? Det er jo også en mulighet for at han har gitt beskjed uten at vi har hørt han.

Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre for å ikke få han til å begynne å tisse på soveromsgulvet om natten?

Har jo bare hatt han i to uker, så forventer jo slettes ikke at han skal være stuerein på så kort tid, men hva skyldes dette tilbakefallet? :unsure: Ser nå for meg at vi kommet til å våkne til en tissedam hver natt.

Han var jo så flink... :angry:

EDIT 090706: Tror vi har funnet svaret på problemet. På bare 5 timer i dag så har han tisset 15 ganger, både inne og ute. Mulig han har en infeksjon. Så turen går til dyrlegen imorgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo bare hatt han i to uker, så forventer jo slettes ikke at han skal være stuerein på så kort tid, men hva skyldes dette tilbakefallet? :unsure: Ser nå for meg at vi kommet til å våkne til en tissedam hver natt.

Han var jo så flink... :angry:

Det skyldes at han er valp! :P Ingen lærdom er konstant i den alderen, det tar tid før ting blir en etablert vane. Det beste er å forhindre at han får muligheten igjen. Behandle ham som om han aldri har gitt beskjed (lett at det blir en sovepute), sett på ringeklokka og luft han midt på natten. Ros han opp i skyene hvis han allikevel gir beskjed, og ros han like mye når han er tisser ute. Ikke noe annet å gjøre enn å ta tiden til hjelp og innarbeide gode rutiner - da vil han (når han blir eldre) holde seg hele natten igjennom igjen. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...