Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor slutte å bruke Internet Explorer..

tuppetroll

Recommended Posts

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Er så glad jeg har gått over til Mozilla Firefox!

Digger dessuten den verktøylinja med favoritter, litt mer praktisk enn det store "favoritter" vinduet som er på Exploreren..

Helt enig.. og er nå blitt avhengig av faneopplegget i ff også jeg - helt uunnværlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte egentlig bedre IE og favoritter var organisert på jeg da, litt "lettere", men jeg har "fulgt ekspertenes råd" og bruker nå FF, med unntak av at noen sider ikke ser ut der :(

FF er enkelt og greit, med en google søkemotor så har den "fanget" meg :angry:

- IE kan også ha slike faner i de nyere versjonene, men det sier vi ikke til noen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wehey..nå gikk det netopp opp for meg hvorfor jeg får 10 000 popups på under en time :) Skal bytte til MF når vi får det trådløse nettverket oppe å går, nå sitter jeg på den eldgamle og utdøende rasen "stasjonærPC" :D :D

Inntil videre hadde det kanskje vært lurt å slå på popup-blokkeringen i Explorer?

Gå på Verktøy > Popup-blokkering > Innstillinger for popup-blokkering...

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FF henger seg opp hele tiden til meg. Bruker til tider laaaang tid på å åpne sidene, før den plutselig låser seg. Og selv om jeg da lukker alle vinduene får jeg beskjed om at jeg ikke kan åpne ett nytt fordi det er ett som er aktivt og at jeg må enten avslutte dette eller restarte maskinen. MEN jeg har jo ingen vinduer åpne!?!?! Er det bare til meg det er sånn? Ga opp til slutt jeg og gikk tilbake til IE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens litt OT, men jeg må bare spørre..Altså, datan har jo altid blitt treig når jeg har brukt IE, derfor unngår jeg det, men av og til blir jeg nødt. I dag brukte jeg det en gang, og etter det ble datan kjempetreig. Det har også kommet opp at et eller annet ble oppdaget på datan, men det var liksom på en side jeg var på, så jeg regnet med det ikke angikk meg. Kan jeg ha fått virus? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt Firefox ei stund nå og er VELDIG fornøyd ja :-)

Bruker også et par tillegg til denne, også kalt extensions. (Du finner de her: http://addons.mozilla.org/?application=firefox )

Customizegoogle er en av de, den fjerner annonsene på google (de finnes) og fjerner fake hits, altså sider som lurer seg oppover i treffene på google fordi de inneholder alt av ord)

All in one sidebar lar meg ha favoritter på venstresida, og extensions og nedlastinger, bytter raskt mellom de

Tab Mix Plus gjør at jeg aldri får mer enn et firefox-vindu, alt kommer opp som tabs (elsker det)

Admuncher er et program som fjerner så godt som ALT av reklame, funker på alt av browsere: http://www.admuncher.com/ Den ligger i bakgrunnen og spiser opp reklamen, nettaviser er leselige igjen.

Da har jeg delt av mine erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens litt OT, men jeg må bare spørre..Altså, datan har jo altid blitt treig når jeg har brukt IE, derfor unngår jeg det, men av og til blir jeg nødt. I dag brukte jeg det en gang, og etter det ble datan kjempetreig. Det har også kommet opp at et eller annet ble oppdaget på datan, men det var liksom på en side jeg var på, så jeg regnet med det ikke angikk meg. Kan jeg ha fått virus? :unsure:

Tviler på at du fikk virus da. Det er vel heller at du fikk opp en godt maskert reklame for et eller annet søppelprodukt som påstår at det skal fjerne alle problemene dine.

Kjører du antivirus og holder den oppdatert unngår du det meste, men du bør også kjøre ad-aware og/eller spybot i tillegg til dette for å fjerne eventuelle problemer en gang iblandt.

Legger du inn admuncher som jeg beskrev i mitt andre innlegg, så slipper du mest sannsynlig sånne problemer, men garanterer ingenting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jamen, jeg har jo ett vindu oppe :P Bare med 15 forskjellige faner :angry: Og ingen pop-ups her :o

Det jeg mente :P

Om du hadde brukt Internet explorer hadde du hatt 15 vinduer oppe, istedet for 15 faner i ETT vindu.

Og ingen pop-ups nei, vet det, bruker bare FF jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanene i FF må være tidenes mest geniale nettleser-funksjon.

Får fullstendig hetta i dag dersom jeg havner på en pc uten FF - samme hvor dårlig tid jeg har MÅ jeg installere FF før jeg i det hele tatt klarer å gjøre noe...

Dersom jeg snakker med kolleger, skal vise dem noe på nettet og de har IE oppe med 25 vinduer på oppgavelinja, blir jeg helt svett og begynner å misjonere... :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
    • Hadde nettopp en kjempefin tur uten noe tull, og masse pen lineføring. Ede var skikkelig på tilbudssiden og ikke engang utålmodig på godbitene. Det går virkelig fremover. Ordentlig godgutt i dag 🥰 Flink vaktbikkje også, for anledningen i Miljøpatruljen. Forsøpling tar vi alvorlig.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...