Gå til innhold
Hundesonen.no

Rennende øyne


Recommended Posts

Chica`s øyne renner fælt, og jeg lurer på om det kanskje kan være at hun reagerer litt på pollen.. Ellers, om jeg ikke husker feil, er det vanlig at rasen har rennende øyne.. Men, det jeg lurer på om det er greit å kjøpe øyedråper for rennende øyne i dyrebutikken, eller om det er noe man bør kjøpe hos dyrlegen? Noen som har noe middel de vil anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rennende øyne er vel typisk for rasen din, så det trengerer ikke å være noe å bekymre seg for. Du kan jo spørre oppdretteren din, som sikkert har erfaring på området? Er du i tvil så kontakt veterinær.

Ellers vil jeg anbefale deg å kjøpe øyebadevann på apoteket som du skyller øyet med, så du får vekk rusk og rask, hår, støv osv daglig. Jeg pleier å kjøpe en pakke med 10 stk 10ml flasker -av hygiensiske årsaker, de blir fort tomme. I tillegg kan du godt vaske rundt øyet med en fuktig, myk vaskeklut hver dag etter skylling, slik at du får vekk alt rusk som ligger rundt øyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min CC powder puff har rennende øyne.. Jeg har vært og sjekket hos vet., men det var ikke noe galt med øynene hans.. De bare rant liksom! Jeg har jo en rase som blir barbert i ansiktet, men har jeg vært litt sløv med dette, og ikke barbert på en ukes tid renner øynene.. :angry:

Jeg bruker da noe som heter Vitacoat diamond eye.. Kjøpt i en dyreforretning! Kosta 80 kroner for en flaske, som er MEGET drøy i bruk! Fungerer kjempefint.. Den skal visst være for å fjerne misfarging, men jeg syntes øynene hans renner mindre også, når jeg bruker denne 3 ganger om dagen.. :(

Kanskje verdt et forsøk? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min CC rant veldig i øynene, og det var betennelse. Som visstnok var vanlig for valper/unghunder.

Og så er det jo også vanlig for Tibben å renne i øynene også, men er vel kanskje verdt å sjekke i tilfelle det skulle være noe? Better safe then sorry :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min papillon har litt rennende øyne. Var å øyelyste for PRA for noen uker siden og da spurte jeg denne øyespesialisten om det var noe galt. Etter min mening renner det litt mye. Han sa at det var helt normalt og at øynene til hunden min var helt perfekte og det var ingenting galt med dem. Da jeg sa at eg pleide å bruke øyeskyllevann eller aloe vera (flytende på spray) så sa han at om jeg skal ha noe på øynene så var rent vann mer enn nok. Annet som man får kjøpt kan gi mer irritasjon, sa han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...