Gå til innhold
Hundesonen.no

det motsatte


Kristina

Recommended Posts

motsatt

1 motsatte blad blad som sitter parvis overfor hverandre (i samme høyde på stengelen)

2 som befinner seg like overfor den talendes orienteringspunkt og er av samme art som dette; annen: på den motsatte side(n) (el. på motsatt side) av gaten / en bil som kom i motsatt retning

3 som er stikk i strid med det nettopp nevnte: kontingenten skal være betalt innen 1. mars - i motsatt fall blir man strøket som medlem / han skal ansees som uskyldig inntil det motsatte er bevist; så forskjellig som overhodet mulig: + og ÷ er motsatte fortegn / de har stikk motsatte meninger; (brukt adverbielt) fuglene legger egg, motsatt (av hva som er tilfellet med) pattedyrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme?

De går motsatt vei som oss/De går samme vei som oss

Jeg gjør det motsatte av det du gjør/Jeg gjør det samme som du gjør

De er på motsatt side av elva/De er på samme side av elva

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det motsatte av det motsatte av det som er vanlig, det er jo det vanlige det
- Den liker jeg

Motsatt av motsatt

altså

Oppdrag: Y skal gå motsatt - og så motsatt av det

X går mot høyre, Y gjør det motsatte og går mot venstre, det motsatte av å gå mot høyre blir å gå mot høyre, så da går Y mot høyre :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det motsatte av det motsatte av det som er vanlig, det er jo det vanlige det

Hilsen "bare Egil band"? Det er tatt rett fra sangen "det vanlige" fra absolutt bare egil band. Anbefales på det sterkeste for folk som ønsker humor og filosofiske tekster :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det motsatte av motsatt?

Er det motsatt?

Det motsatte av motsatt er vel det samme? :angry:

- Den liker jeg

Motsatt av motsatt

altså

Oppdrag: Y skal gå motsatt - og så motsatt av det

X går mot høyre, Y gjør det motsatte og går mot venstre, det motsatte av å gå mot høyre blir å gå mot høyre, så da går Y mot høyre :(

Høh.. Jeg har aldri skjønt hvorfor X'er og Y'er skal oppføre seg så innmari uforståelig <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...