Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppspist av dyr


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Hei og hopp :P

Da er vi endelig hjemme etter leiren...Trist og reise hjem, men borte bra, men hjemme best.

Milo har vært i toppform, spist opp maten sin hver dag, og vært en liten god gutt.

Fikk noen "problemer" underveis.

1) Han bjeffa så mye at han er helt hes, hører han ikke mer. Mista stemmen. Det går seg til.

2) Såre poter..Mista litt av det under potene, blitt rød og halter. Da bruker vi potesokker på frambena.

3) De måtte stå ute hele dagen, og Milo var den hunden som ble oppspist.

Innsekts spray mot mygg o.l. spraya vi på, men siden hunder har opptil 1 million bedre luktesans enn oss, sier det seg selv at vi ikke kunne spraya han i trynet, og på hodet.

Hele tiden når jeg kom til han så satt det fullt av klegg mellom øya og på snute partiet.

Mygg inne på øyet, og det var et lite blodbad til sammen. Værst var d når øyet var hovent, Milo ville ikke åpne det helt og det rant litt blod i øyekroken.

Buken hans er littegrann hove nå (er ikke så ille som den var) og fullt av røde, store stikk.

På hodet har han mista en del hår etter de "#¤##%#" innsektene, og det virker som om han veldig vondt.

4) snuten har skifta farge... ;) Kan den ha blitt så BRUN pga sola som ikke strålte det han sto, eller har det noe med stikkene og gjøre?

Fins det noe middel til hund mot stikk ogsånnt eller?

Takk for alle svar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Tror jeg har feilformulert meg litt.

Er ikke så mye innsekter i Trøndelag som eter han opp. Men i Oslo, hvor leiren var krøy det av innsekter.

Nå vil jeg ha en eller annen form for salve, slik at det hjelper han litt på vei. Han syns det er vondt og at det klør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4) snuten har skifta farge... ;) Kan den ha blitt så BRUN pga sola som ikke strålte det han sto, eller har det noe med stikkene og gjøre?

Fins det noe middel til hund mot stikk ogsånnt eller?

Takk for alle svar :P

Våre hunder skifter også farge på snuten, når det blir lysere ute! Begge to har mørke øyne og mørk snute, men om vinteren blir snuten mer rosa som de tollerne med ravfargete øyne ofte har!

Hvis han er skikkelig plaget av stikkene, ville jeg ringt dyrlegen og fått noe anbefalt. Hvis ikke vil jo stikkene forsvinne av seg selv, etter hvert!

Kan du fortelle litt om leiren du var på? Hvor i Oslo var den? Jeg har ikke sett deg, jeg :P !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jo, skal til apoteket når jeg får hivd meg rundt, og spørre hva som er best, og hva som eventuelt kan brukes på hodet, bena og buken til hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Milogutten! Hørtes ikke noe særlig ut, nei!

Christine, du kan jo stikke innom på Dyrenes Verden og høre om de har noe. Jeg mener å huske at de har noe du kan bruke på insektstikk (men jeg kan jo huske feil også).

Aloe Vera er kjempefint å ha på, det er har faktisk litt antibakterielle egenskaper også. Men det er mulig det kan svi litt :/

Kan man bruke f.eks Eurax på hund? Eller Xylocain? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ja, det kan jeg jo alltids gjøre da. Og om de ikke har noe, så er jo apoteket i bygningen rett over veien ;)

Og Ida: Har ikke vært synlig i Oslo :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hunden min lever, og alle myggstikk er borte(bortsett fra noen små, små prikker under buken), kjøpe en Aloe Vera for dyr, men fikk ikke brukt den ;)

Snuten begynner også og få tilbake sin normale farge.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min lever, og alle myggstikk er borte(bortsett fra noen små, små prikker under buken), kjøpe en Aloe Vera for dyr, men fikk ikke brukt den ;)

Snuten begynner også og få tilbake sin normale farge.. :P

Det var godt å høre. Her er det bare jeg som får myggstikk og kleggstikk og stikk fra noen ekle flyveting som ser ut som møll (stakk meg i dag). Fibi har ikke hatt en flått engang, hun! Hils vofsen så mye. Aloe Veraen kan du sikkert bruke selv! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Det var godt å høre. Her er det bare jeg som får myggstikk og kleggstikk og stikk fra noen ekle flyveting som ser ut som møll (stakk meg i dag). Fibi har ikke hatt en flått engang, hun! Hils vofsen så mye. Aloe Veraen kan du sikkert bruke selv! ;)

Har bare igjenn kløsår etter myggstikka uansett så :rolleyes: Voffen blir hilset.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...