Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har/hatt dårlig erfaring med Precept ?


Tine

Recommended Posts

Jeg har nå fora med Precept i ca 2-3 mnd. Jeg syns Gizmo spiser litt mindre og har fått litt matt pels... Avføringa er grei nok men av og til helt smuldret om dere skjønner ;) Skal jeg skrifte for eller skal jeg vente litt og se? Det er jo kanskje bare noe jeg føler selv da, men det hadde vært ok og visst om noen av dere har hatt dårlig erfaring med foret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har solgt Precept i en årrekke (ikke nå lenger), og har bedre erfaring med det merket enn mange andre anerkjente merker. Hvilken variant er det du bruker?

Det at hunden spiser mindre behøver ikke bety annet enn at den trenger mindre mat for å få den næringa den trenger.

At pelsen er tørr kan tyde på at den er litt lite fett ifht hva din hund trenger, og da kan den ha nytte av tilskudd (f.eks Salmopet). Dette er svært individuellt.

Når du sier at avføringa smuldrer, betyr det at den er veldig tørr? Det kan ha en sammenheng med varmen, at hunden får i seg litt for lite væske. Ellers så synes jeg det høres ut som om hunden virkelig nyttegjør seg av den næringa som er i fôret, dersom avføringa er stort sett tørr og fin.

Hvis du er i tvil, og ikke orker å ta deg bryet med å eksperimentere med olje o.l. så er det bedre at du bytter fôr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den som valpene skal ha. Gizmo er bare 8 mnd ennda. Ja han drikker ikke så alt for mye nå da egentlig, det kommer an på hva han har gjort osv. Hva olje skal jeg bruke da osv? Avføringa er som oftest helt fin og fast. Han får nesten alldri vondt i magen noe som jeg syntest er veldig ok. Det kan nok komme av at det er veldig varmt nå da, og vi heller spiser ikke så mye i denne varmen liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke Salmopet, Dr.Baddaky's (ellerhvadenheter), selolje, fiskeoljen til Oliver's... Eventuellt kan du også bruke Linfrøolje, som er svært rik på omega6 (og omega3 og 9). Du kan også prøve med litt knuste linfrø i maten, men merk at det kan gjøre avføringen mykere.

Forresten så lanserte Precept en "plus" variant av puppyfôret i fjor. Det er helsekostversjonen av puppy. Jeg vet ikke hva den koster, men jeg antar den ligger litt høyere i pris enn det vanlige puppyfôret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...